صفر تا صد آشنایی با منطقه یک تهران!

صفر تا صد آشنایی با منطقه یک تهران!

8 خرداد 1402

محله گردی

هر هفته وبلاگ آقای املاک در رابطه با محله های مختلف تهران برای شما مطالبی تهیه می کند که هم اطلاعات مفیدی از آن محله به دست آورید و یا اگر قصد سکونت در محله ای را دارید، بتوانید با دید بازتری خانه مورد نظر خود را انتخاب کنید اما در این هفته گزارش ما کمی متفاوت تر است. این بار می خواهیم از کل منطقه یک تهران برایتان صحبت کنیم. منطقه یک شهرداری تهران در شمال این شهر واقع شده و به نوعی بالا شهر تهران است. محله های زیبا و مدرنی در این منطقه واقع شده و به نوعی افراد مرفه نشین در این منطقه سکونت دارند. معرفی منطقه یک تهران این منطقه به دلیل نزدیکی زیاد آن با رشته کوه های البرز نسبت به نقاط دیگر کشور از آب و هوای خنک و مطلوب تری برخوردار است. نام دیگر منطقه یک تهران شمیران است صد در صد این نام به گوش شما خورده است. منطقه یک تهران یکی از مناطق سیاسی ایران محسوب می شود برای تثبیت این حرف باید بگوییم ۲۹ سفارت‌خانه‌ در این منطقه وجود دارد. مساحت این منطقه حدود ۱۰۱ کیلومتر مربع می‌باشد. منطقه یک تهران داری ۱۰ ناحیه و ۲۶ محله می باشد. خرید و فروش و رهن و اجاره خانه در این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خوب و بافت مدرن با قیمت بالایی معامله می شود. آقای املاک به شما این امکان را می دهد تا با توجه به بودجه خود فایل های رهن و اجاره و خرید و فروش ، محله های مختلف در منطقه یک را مشاهده کنید. برای مشاهده این فایل ها می توانید به وبسایت آقای املاک مراجعه کرده و روی آگهی های خرید و فروش خانه در برخی از محله های منطقه تهران نظیر زعفرانیه٬ ولنجک٬ قیطریه، نیاوران و رهن و اجاره خانه در زعفرانیه، ولنجک، قیطریه، نیاوران کلیک کنید.   راهنمای نقشه منطقه یک تهران جالبه بدانید در منطقه یک تهران هم کوچه باغ های سنتی و قدیمی می بینید و هم آپارتمان و برج های بسیار شیک و نوساز و مدرن... ترکیب این دو نوع بافت منطقه یک را زیباتر کرده است. طبق آخرین آمار در سرشماری سال ۹۵ درمنطقه یک تهران حدود ۴۸۷ هزار و ۵۰۸ نفر جمعیت دارد که در بین آنها ۴۸ درصد مرد و ۵۲ درصد زن سکونت دارند این منطقه از جنوب به بزرگراه شهيد چمران حد فاصل دو راهی هتل آزادی و بزرگراه مدرس و پل آيت الله صدر و از غرب به اراضی رودخانه دركه و از شرق به انتهای بزرگراه ارتش – كارخانه سيمان و منبع نفت شمال شرق تهران متصل می شود.

اگر قصد خرید آپارتمان در فرشته و یا اجاره آپارتمان در فرشته را دارید می توانید جستجوی خود را در وبسایت آقای املاک شروع کنید.

اسامی محله های منطقه یک تهران

۱. اراج ۲. ازگل۳. امامزاده قاسم (شمیرانات)۴. اوین ۵. باغ فردوس۶. تجریش ۷. جماران ۸. چیذر۹. حصار بوعلی۱۰. حکمت ۱۱.دارآباد ۱۲.دربند ۱۳. درکه۱۴. دزاشیب۱۵. زعفرانیه۱۶. سوهانک۱۷. شهرک نفت۱۸. شهید محلاتی۱۹. فرمانیه ۲۰. قیطریه ۲۱. کاشانک ۲۲. کوهسار۲۳. گلابدر ۲۴. محمودیه ۲۵. نیاوران ۲۶.ولنجک

خرید خانه در تهران

مراکز خرید در منطقه یک تهران مجتمع تجاری های شناخته شده این منطقه!

۱.مجتمع تجاری ارگ واقع در (میدان تجریش، خیابان سعدآباد) ۲.مجتمع تجاری الهیه وافع در (الهیه، بلوار آفریقای شمالی، مقابل خیابان گلنار)۳.مجتمع تجاری تندیس واقع در (میدان تجریش ابندای خیابان دربند)۴. مجتمع تجاری پالادیوم واقع در (الهیه)۵. مجتمع تجاری قائم (واقع در خیابان تجریش)۶. مجتمع تجاری ولنجک (واقع در خیابان ولنجک) ۷.مجتمع تجاری گالریا (واقع در ولنجک انتهای خیابان سیزدهم)۸.مجتمع تجاری روشا واقع در (نیاوران، تقاطع خیابان عمار و فرمانیه )۹.مجتمع تجاری الماس ایران واقع در (تهران بلوار ارتش؛ ضلع شمالی بزرگراه امام علی و مینی سیتی) ۱۰.مجتمع تجاری توچال (ولنجک٬ خیابان چهاردهم)۱۱.مجتمع تجاری جم سنتر واقع (نیاوران ، خیابان جماران).

پارک های بزرگ و معروف منطقه یک

طبق آمار در منطقه یک ۱۹۲ پارک و بوستان وجود دارد که اسامی برخی از انها را برایتان بازگو میکنیم: بوستان نیایش، پارک فدک، پارک کنگان، پارک مهرگان، پارک ازگل، باغ سبز، پارک نیاوران، پارک نیلوفر، پارک قیطریه، پارک گلابدره و پارک جمشیدیه ازجمله پارک های بزرگ و شناخته شده ایست که در منطقه یک تهران واقع شده اند.

پیش خرید آپارتمان در تهران

مراکز تفریحی و گردشگری تهران

مکان های مهم تفریحی، فرهنگی، زیارتی و طبیعت گردی در منطقه یک

دربند، درکه ،توچال، دارآباد، از مکان‌های تفریحی و گردشگری این منطقه به شمار می رود. مجموعه تاریخی نیاوران، کاخ موزه سعد آباد، کاخ ملت، بازار تاریخی تجریش، امام‌زاده صالح، باغ فردوس، موزه طبیعت و پیست اسکی شمشک. از دیگر مکان های زیارتی و تفریحی و فرهنگی هستند همچنین مراکز فرهنگی چون فرهنگسرای نیاوران و نگارخانه جماران و فرهنگسرای ملل از معروف ترین مراکز در این منطقه به شمار می روند.

ایستگاه های مترو واقع در منطقه یک

۱.ایستگاه متروی تجریش ۲.ایستگاه متروی شهید صدر ۳.ایستگاه متروی قائم ۴.ایستگاه متروی قیطریه ۵.ایستگاه متروی نوبنیاد

تعداد نظرات : 11
  • ابی جهانگیری
    21 مهر 1400
    سلام ممنون از مطالب مفید و اموزند شما??
  • تقوي
    21 مهر 1400
    بسيار مفيد بود ممنون
  • Saeedsam.b@
    21 مهر 1400
    سلام و دورد سپاس از اطلاعات خوبتون
  • بابایی
    21 مهر 1400
    بسیار عالی و مفید
  • هومن راد
    21 مهر 1400
    سپاس فراوان بابت اینهمه زحمت برای آگاهی دادن.امیدوارم روزی برسد که فرق آگاهی دادن با آگهی دادن رو بفهمیم
  • محسن فرزام فر
    21 مهر 1400
    با سلام....ممنون از خانواده ی بزرگ آقای املاک و مدیر خوب این مجموعه که در سدد این بر اومده که مناطق خوب تهران را خیلی خوب و با اطلاعات دقیق در اختیار‌ما قرار بده و مراکز تفریحی ناشناخته ای را حداقل برای بنده آشنا کنه....??
  • داودنصیری
    21 مهر 1400
    بسیار عالی به لحاظ اخبار و توضیح درباره محله های مختلف تهران
  • حمید
    21 مهر 1400
    ممنون از اینکه همیشه مطالب مفیدی منتشر می کنید.
  • محمد
    21 مهر 1400
    سلام خیلی عالیه
  • نادیاسعیدی
    21 مهر 1400
    این منطقه ازسمت شریعتی وپل رومی یه رودخانه داره که مسیرپیاده روی داره وواقعا بادرختهای بزرگش هم توی پاییزهم توی بهارمنظره های جذابی داره وهوای بسیارمطبوع
  • ایمان
    21 مهر 1400
    منطقه کامرانیه نیاوران جز محله های مورد علاقه من هست مرسی از اطلاعاتتون
    ادمین آقای املاک
    21 مهر 1400
    خواهش میکنم دوست عزیز ممنون از اینکه به وبلاگ آقای املاک سر زدید