سوهانک تهران ؛صفر تا صد آشنایی با این محله خوش آب و هوا

سوهانک تهران ؛صفر تا صد آشنایی با این محله خوش آب و هوا

27 خرداد 1402

محله گردی

سوهانک تهران ؛صفر تا صد آشنایی با این محله خوش آب و هوا

سوهانک تهران یکی از خوش آب و هوا ترین محله های شمال شرقی استان تهران است این منطقه که در منطقه یک شهرداری تهران واقع شده تاریخچه و امکانات رفاهی متعددی دارد که شاید از آن بی اطلاع باشید. در این هفته قصد داریم شما را با صفر تا صد منطقه سوهانک آشنا کنیم اگر قصد خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران را دارید و قصد سکونت در این محله را دارید ، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

سوهانک تهران کجاست

محله سوهانک محله ای خوش آب و هوا در شمال شرق تهران و در منطقه یک شهرداری واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این محله به گونه ای است که در ضلع شمالی آن دامنه های جنوبی البرز قرار گرفتند به همین علت دمای هوای این محله در مقایسه با سایر محله های تهران ۴ الی ۵ درجه پایین تر است. سوهانک از سمت شمال با دامنه های جنوبی البرز و ارتفاعات سوهانک، از غرب به مینی سیتی از شرق به جاده لواسان و در آخر از جنوب به اتوبان ارتش متصل می شود. 

پیش خرید آپارتمان در تهران

تاریخچه و قدمت محله سوهانک

ساخت و ساز در این منطقه از سال ۱۳۴۲ شروع شد با وجود اینکه از ساخت و ساز آپارتمان در این محله ۵۰ سال میگذرد اما همچنان بافت سنتی و قدیمی و کوچه های باریک خودش را حفظ کرده است. البته ثمره ۵۰ سال ساخت و ساز در این محله ساختمان‌ ها و برج‌ های لاکچری و زیبا هم هست. پیشینه این محله جالب و شنیدنی است. در بعضی از روایات آمده که این محله مورد علاقه یکی از شاهان ایران به نام فتحعلی شاه بوده که این منطقه را برای شکار و استراحتگاه خود انتخاب کرده بود. در بعضی از روایات هم اینگونه آمده که  ناصرالدین شاه قاجار، خانه ای در سوهانک داشته که برخی از تصمیمات مهم دولتی اش را در همین خانه گرفته بود.

بیشتر بخوانید: نیاوران تهران ؛با این منطقه لوکس نشین بیشتر آشنا شوید و برترین آگهی های قیمت خرید آپارتمان در نیاوران و یا اجاره آپارتمان در نیاوران را از ما بخواهید.

محله سوهانک، به دلیل قرارگرفتن در شمال شهر تهران که منطقه خوش آب و هوایی است از قیمت بالایی در زمینه ملک و املاک برخوردار می باشد. به تعبیری باید برای یک خرید یک واحد مسکونی در این محله قدرت مالی بالایی داشته باشید. بیشتر آپارتمان های واقع در سوهانک نوساز هستند اما بناهای قدیمی زیادی نیز در آن دیده می شوند. متراژ آپارتمان در این محله معمولا بالای ۱۰۰ متر است. قیمت خرید خانه و آپارتمان در این محله با توجه به متراژ، عمر بنا و نوع امکانات متفاوت است.

برای اطلاع از از تازه ترین قیمت خرید آپارتمان در سوهانک یا اجاره آپارتمان در سوهانک می توانید به وبسایت آقای املاک مراجعه کرده و خانه مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید وارد صفحه خرید آپارتمان در شمیرانات شوید و از قیمت خانه در این محله آگاهی یابید.

اگر قصد اجاره آپارتمان در کامرانیه و خرید آپارتمان در کامرانیه را دارید، می توانید تمامی آگهی های منتشر شده در این صفحه را مشاهده نمائید.

سوهانک تهران خرید خانه

اگر هم به دنبال خرید آپارتمان در ولنجک  و یا اجاره آپارتمان در ولنجک  هستید و یا اگر قصد خرید آپارتمان در فرشته و یا اجاره آپارتمان در فرشته را دارید می توانید جستجوی خود را در وبسایت آقای املاک شروع کنید.

معرفی خیابان های اصلی و چگونگی دسترسی به این محله

این منطقه در محدوده ترافیکی و طرح ترافیکی زوج و فرد قرار ندارد علاوه بر این از امکانات حمل و نقل عمومی مناسبی هم برخوردار است امکاناتی نظیر، ایستگاه مترو و اتوبوس‌. نزدیک ترین ایستگاه مترو در این محله ایستگاه مترو قائم واقع در بلوار قائم است. از طرفی این منطقه دارای ایستگاه اتوبوس می باشد و ساکنین یا افراد دیگر می توانند برای جابه جایی از آن استفاده کنند.اگر هم دارای وسیله نقلیه هستید به راحتی می توانید به بزرگراه هایی چون ارتش، امام علی و صدر دسترسی داشته باشید.

در رابطه با جایگاه سوخت باد بگوییم پمپ بنزین سیاه سنگ واقع در اول پردیس و پمپ بنزین حکیمیه و جایگاه بنزین واقع در بزرگراه بابایی از جمله پمپ بنزین های در دسترس محله سوهانک می باشند. از خیابان‌های اصلی و مهم سوهانک هم می توانیم به خیابان هایی چون سلمان، خیابان درمانگاه و خیابان سوهانی اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: قیطریه تهران ؛آشنایی با این منطقه لوکس و مرفه نشین

برای مشاهده آگهی های به روز  خرید آپارتمان در پاسداران و  اجاره آپارتمان در پاسداران کلیک کنید.

نگاهی به مراکز خرید سوهانک

این محله علاوه بر وسایل حمل و نقل حمومی مطلوب از مراکز خرید متعددی هم برخوردار است مراکز خریدی چون: ۱. مرکز خرید لاله ( واقع در بزرگراه ارتش، شهرک قائم، بلوار شاهد، میدان امام علی) ۲. مرکز خرید نخل ( واقع در بزرگراه ارتش، خیابان نخل) ۳.مجتمع تجاری کوثر ( واقع در خیابان سلمان، جاده سوهانک) ۴.مرکز خرید سن سون (واقع در شهرک محلاتی، شهرک قائم، خیابان توحید) ۵. و مرکز خرید پلاتینیوم (واقع در خیابان علیرضا سوهانی، خیابان یکم) ۶.مرکز تجاری الزهرا (واقع در شهرک قائم، سوهانک، خیابان بوستان جنوبی، خیابان نرگس یکم) ۷.مرکز خرید پرنیان (واقع در سوهانک، کنار‌گذر ارتش)

محله زعفرانیه همانند سوهانک یکی از محله های منطقه 1 تهران است. برای آشنایی بیشتر با این محله لاکچری به صفحه اختصاصی آن یعنی زعفرانیه تهران در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

پارک جنگلی سوهانک

بوستان جنگلی سوهانک یکی از بزرگترین و معروف ترین بوستان های این محله به شمار می رود. این بوستان دارای فضایی بکر و زیبا بوده و برای گذراندن اوقات فراغت بهترین گزینه است. بهترین راه دسترسی به این بوستان جنگلی، از میدان نوبنیاد و اتوبان ارتش و امتداد جاده لشگرک به سمت شمال می باشد. اگر می خواهید به تپه‌های شمال سوهانک بروید بهتر است از انتهای خیابان سوهانک بروید. از دیگر مراکز تفریحی این محله می توان به بوستان آسمان، بوستان مروارید، بوستان نیایش و بوستان کوی لاله اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد معرفی محله چیذر تهران

خرید خانه در تهران

سوهانک در کجای تهران است

نگاهی به مراکز ورزشی، فرهنگی و درمانی این محله

مجموعه ورزشی امام علی سوهانک یکی از بزرگترین مجموعه آموزشی-تفریحی این محله محسوب می شود در این مجموعه سالن هایی چون بدنسازی، سالن ایروبیک، سالن رزمی و سالن چندمنظوره در رشته های بدنسازی، رزمی، ایروبیک، آمادگی جسمانی، ژیمناستیک، یوگا، اسکیت، والیبال، بسکتبال، بدمینتون و ویژه بانوان و آقایان قرار دارد.

مجموعه ورزشی امام علی در محله سوهانک ، خیابان مدرسه واقع شده است. این مجموعه یکی از چهار مجموعه ورزشی در محله سوهانک تهران می‌باشد که از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی حسینیه سوهانک، مسجد جامع سوهانک، قرار گرفته است.

اگر قصد دارید در مورد قیمت خرید آپارتمان در کاشانک یا اجاره آپارتمان در کاشانک بدانید ، بر روی لینک کلیک کنید.

در رابطه با مراکز درمانی این محله خوش نام باید بگوییم که مرکز سلامت جامعه سیدالشهدا سوهانک واقع در چهار راه مینی سیتی، خیابان سوهانک، کوچه درمانگاه، مرکز بهداشتی و درمانی شهرک قائم واقع در بلوار مینی سیتی، شهرک قائم، فاز یک، کوچه سوسن ، درمانگاه لاله کنارگذر ارتش،خ لاله پلاک ۳ از جمله مراکزیست که ساکنین این محله به آن مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید: فرمانیه تهران ؛معرفی محله اعیان نشین در شمال تهران!

سوهانک دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی سوهانک واحد تهران مرکز در این محل واقع است در این دانشگاه دانشکده‌هایی چون مدیریت، اقتصاد و حسابداری، حقوق و علوم سیاسی، رسانه و ارتباطات، زبان، تربیت بدنی و علوم ورزشی، علوم اجتماعی و هنر قرار دارند. درب شرقی این دانشگاه در انتهای بلوار ارتش، خیابان شهید سوهانی، بالاتر از میدان سوهانک و درب جنوبی آن واقع در بلوار ارتش، شهرک قائم بعد از مترو قائم، خیابان خندان قرار گرفته است.

محله اقدسیه جزو قدیمی ترین محله های تهران به شمار می رود برای آشنایی بیشتر با این محله میتوانید به صفحه اختصاصی آن در وبلاگ آقای املاک به نام اقدسیه تهران مراجعه کنید.

سرای محله سوهانک

یکی دیگر از مراکز فرهنگی این منطقه سرای محله سوهانک می باشد. این مرکز فرهنگی در انتهای بلوار ارتش ، ابتدای کوی لاله ، جنب مسجد امام علی واقع است و از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مجتمع تجاری مسکونی نور قرار گرفته است.

محله الیه جزو لوکس ترین محله های تهران به شمار می رود برای آشنایی بیشتر با این محله میتوانید به صفحه اختصاصی آن در وبلاگ آقای املاک به نام الهیه تهران مراجعه کنید.

تعداد نظرات : 5
  • فارسیان
    27 دی 1401
    سلام خیلی دور افتاده است به درد بازنشسته ها و آدم های خونه نشین میخوره
  • میلاد داودپور
    21 دی 1400
    ممنون از اطلاعات بسیار عالی شما میلاد داودپور
  • مینا
    18 آذر 1400
    والله من که رفتم از محلش خوشم نیومد انگار داهاته
  • عباس بهترین نژاد
    7 آبان 1400
    عالی بود،فقط میخواستم بدانم به انقاب وسالن های تیاترنزدیک است یاخیر؟
    ادمین آقای املاک
    7 آبان 1400
    سلام کاربر محترم آقای املاک محله سوهانک در شمال شرق تهران قرار گرفته در حالی که میدان انقلاب و سالن های تاتر در حوالی خیابان انقلاب و ولیعصردر مرکز تهران واقع هستند شما می تونید با استفاده از وسایل نقلیه مثل مترو ایستگاه اتوبوس و تاکسی خودتون رو به مرکز شهر برسونید نزدیکترین ایستگاه مترو به محله سوهانک ایستاه مترو قائم هست
  • vahid
    21 مهر 1400
    عالی بود