کامرانیه تهران ؛معرفی محله ای با برج های لوکس و زیبا!

کامرانیه تهران ؛معرفی محله ای با برج های لوکس و زیبا!

14 بهمن 1402

محله گردی

کامرانیه تهران ؛معرفی محله ای با برج های لوکس و زیبا!

کامرانیه تهران یکی از محله های لوکس و مدرن شهر تهران و به نوعی میزبان تعداد زیادی از برج های معروف است. اگر قصد خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران را دارید و این محله را برای زندگی انتخاب کرده اید ما شما را با تمامی قسمت ها و مراکز مختلف این محله از تاریخچه تا امکانات رفاهی آن آشنا می کنیم . لطفا ما را تا آخر این مطلب همراهی کنید.

فهرست مطالب

تاریخچه محله کامرانیه

کامرانیه کجاست

کامرانیه تهران منطقه چنده

نقشه کامرانیه

کامرانیه شمالی

کامرانیه جنوبی

پنت هاوس کامرانیه

سرای محله کامرانیه

معرفی بوستان های کامرانیه

تاریخچه محله کامرانیه

در زمان قاجار کامران میرزا، پسر ناصرالدین شاه تمامی املاک و باغ های منطقه کامرانیه امروزی را از سعید میرزا که یکی از وزرای خارجه ایران بود خریداری و صاحب تمام زمین های این منطقه شد.به همین دلیل امروزه نام این محله به کامرانیه معروف است.

خرید خانه در تهران

کامرانیه کجاست

کامرانیه یکی از محله های لوکس شمال شهر تهران است که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود. این محله خوش آب و هوا از سمت شمال به نیاوران از سمت جنوب به بزرگراه صدر و اختیاریه، از سمت شرق به فرمانیه و از سمت غرب به چیذر و دزاشیب منتهی می شود.

کامرانیه تهران منطقه چنده

محله کامرانیه تهران محله‌ ای اعيان‌ نشين در منطقه شمیرانات واقع در شمال شهر تهران است. این محله كه در منطقه یک شهرداری تهران و در  شهرستان شميرانات قرار دارد، یکی از گران‌ قیمت‌ترین مناطق در شهر تهران محسوب می‌شود.

محله سعادت آباد همانند محله کامرانیه جزو یکی از لوکس ترین محله های تهران به شمار می رود. اگر می خواهید با این محله زیبا آشنا شوید، به صفحه سعادت آباد در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

کامرانیه نقشه

همانطور که به آن اشاره کردیم محله كامرانيه از جنوب به بزرگراه صدر و اختياريه، از شمال به منظريه و نياوران، از شرق به فرمانيه و از غرب به چيذر و دزاشيب محدود می‌شود. 

بیشتر بخوانید: نیاوران تهران ؛با این منطقه لوکس نشین بیشتر آشنا شوید و برترین آگهی های قیمت خرید آپارتمان در نیاوران و یا اجاره آپارتمان در نیاوران را از ما بخواهید.

پیش خرید آپارتمان در تهران

کامرانیه تهران عکس

ساکنین خانه های لوکس و لاکچری محله کامرانیه، مرفه اند به همین دلیل این محله به منطقه‌ ای اعیان نشین معروف شده است. شاید برایتان جالب باشد که اولین خط تلفنی که توسط ناصرالدین شاه کشیده شد در همین محله رخ داد از طرف دیگر اولین بیمارستان حیوانات ایران در محله کامرانیه تاسیس شد.کامرانیه که جزء یکی از محله های فرمانیه محسوب می شود، از مناطق شیک و مدرن در منطقه یک تهران به شمارمی رود.

بیشتر بخوانید: قیطریه تهران ؛آشنایی با این منطقه لوکس و مرفه نشین

قیمت آپارتمان در این محله به جهت موقعیت جغرافیایی مناسب، بالاست. این محله به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. کامرانیه شمالی که در شمال بلوار فرمانیه قرار گرفته بیشتر بافتی اداری و تجاری و برج های سر به فلک کشیده دارد در مقابل کامرانیه جنوبی که در خیابان فرمانیه واقع شده دارای بافتی مسکونی است.

کامرانیه شمالی

کامرانیه شمالی یکی از بهترین مناطق کامرانیه جهت سکونت و سرمایه گذاری به شمارمی رود ، کامرانیه شمالی که در ضلع شمالی بلوار اندرزگو قرار گرفته امروزه نام خود را به خیابان بازدار تغییر داده است. شایان به ذکر است که این خیابان از چهارراه کامرانیه تا فرمانیه غربی به صورت یک‌ طرفه از جنوب به سمت شمال است و در باقی مسیر تا خیابان نیاوران دوطرفه می‌باشد.

کامرانیه جنوبی

کامرانیه جنوبی نیز یکی دیگر از خیابان های معروف کامرانیه است که امروزه آن را با نام خیابان پاشاظهری می شناسند. برای مراجعه به خیابان کامرانیه جنوبی، باید گفت که از اتوبان صدر تا چهارراه کامرانیه به صورت‌ یک‌ طرفه از جنوب به سمت شمال می باشد. خیابان کامرانیه جنوبی یکی از خیابان های مشهور این محله است. از خیابان های کامرانیه جنوبی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. خیابان رکن‌الدین همایون‌فر
  2. خیابان تاجیکی
  3. خیابان ثروتی
  4. خیابان داریوش
  5. خیابان شیبانی
  6. خیابان مینا
  7. خیابان فریماه
  8. خیابان فاتح
  9. کوچه فروغ (کریمی)
  10. خیابان مروارید
  11. کوچه ریحانه
  12. خیابان بیات
  13. خیابان دژم جو
  14. کوچه گلبو
  15. کوچه گلپر
  16. خیابان طاووس
  17. خیابان اقدام
  18. کوچه گلریز
  19. خیابان پرستو

آپارتمان های محله کامرانیه تهران

اگر می خواهید از جدیدترین قیمت آپارتمان در کامرانیه تهران با خبر شوید یا قصد اجاره آپارتمان در کامرانیه و خرید آپارتمان در کامرانیه را دارید، کافیست به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید و تمامی این اطلاعات را به دست آورید. همچنین می توانید وارد صفحه خرید آپارتمان در شمیرانات شوید و از قیمت خانه در این محله آگاهی یابید.

اگر به دنبال  خرید آپارتمان در جردن یا اجاره آپارتمان در جردن می باشید؛ به این صفحه مراجعه کنید.

پنت هاوس کامرانیه

پنت هاوس هایی که بر فراز برج های شهر تهران واقع شده اند، می توانند چشم انداز فوق العاده ای را از خود به نمایش بگذارد. پنت هاوس هایی با پانورامای ۳۶۰ درجه در از نمای تهران که هر کسی را شگفت زده می کند. پنجره های کف تا سقف یکی از ویژگی های رایج این نوع پنت هاوس ها می باشد.

اگر به دنبال خرید پنت هاوس در تهران هستید، همین حالا جستجوی خود را در وبسایت آقای املاک شروع کنید.

بیشتر بخوانید: پنت هاوس چیست ؟ آشنایی با امکانات ؛ مزایا و معایب آن

عکس پنت هاوس کامرانیه تهران

کامرانیه تهران برج

برج روما رزیدنس کامرانیه تهران

برج هایی مانند برج کوه نور و برج روما رزیدنس سبب شد این منطقه بافتی مدرن به خود بگیرد .برج روما رزیدنس یکی از مشهورترن برج های شهر تهران در خیابان فرمانیه شمالی واقع شده است. روما رزیدنس دارای ۶۵ واحد مسکونی در ۱۵ طبقه می باشد. مساحت این برج حدود ۷ هزار متر مربع است. در این برج حدود ۳۲ هزار متر مربع واحد مسکونی، هزارمتر مربع واحد تجاری، و ۱۴ هزار متر مربع فضای تفریحی وجود دارد.

محله محمودیه یکی از محله های منطقه 1 تهران است. اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتر و کاملی از این محله بدست آورید به صفحه اختصاصی محله محمودیه تهران در وبلاگ آقای املاک مراجعه نمایید.

عکس برج روما رزیدنس کامرانیه تهران

برج کوه نور کامرانیه

در مجتمع تجاری کوه نور انواع مغازه با برندهای مارک به چشم می خورد به همین دلیل قیمت اجناس در این مجتمع نسبت به مناطق دیگر شهر تهران کمی گران تر است. از دیگر مراکز خریدی که می توانیم در این محله به آن اشاره کنیم مرکز خرید سانا واقع در اندرزگو نرسیده به چهارراه کامرانیه بین وطن پور و علوی است. این مرکز خرید دارای امکانات رفاهی مانند سالن های زیبایی، کارواش و... است اما اصلی ترین ویژگی این مجتمع، فروشگاه های معتبری چون پوشاک، رستوران ها، کافه ها و همچنین فود کورت است. محله کامرانیه به دلیل سکونت چهرهای سیاسی و قرار گرفتن چندین سفارت خانه مانند سفارت خانه ونزوئلا، لیبی، ایرلند و اسلوونی از امنیت بسیار بالایی برخوردار است همین امر موجب شده قیمت آپارتمان در این محله بالا باشد.

اگر به دنبال خرید آپارتمان در ولنجک  و یا اجاره آپارتمان در ولنجک  و همچنین اگر قصد خرید آپارتمان در فرشته و یا اجاره آپارتمان در فرشته را دارید می توانید جستجوی خود را در وبسایت آقای املاک شروع کنید.

عکس برج کوه نور کامرانیه تهرانن

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آشنایی با محله خوش آب و هوای سوهانک!

معرفی خیابان های اصلی محله کامرانیه

کامرانیه از شرق به اقدسیه از شمال به نیاوران از جنوب به بزرگراه صدر و از غرب به دزاشیب متصل می شود. ۱.خيابان كامرانيه شمالی ۲.خيابان كامرانيه جنوبی۳.خيابان شيبانی۴.خيابان رکن‌الدین همایون ‌فرخ ۵.خيابان كامران ۶.خيابان ثروتی ۷.خيابان داريوش ۸.خيابان مينا ۹.خيابان مرواريد ۱۰.خيابان فيروزه ۱۱.خيابان فريماه ۱۲.خيابان فاتح ۱۳.خيابان اقدام ۱۴.خيابان سعيدی  ۱۵. خیابان عبدلی از جمله خیابان های اصلی این محله به شمار می رود.

محله زعفرانیه تهران یکی از گران قیمت ترین محله های تهران است. برای آشنایی بیشتر با  این محله لاکچری می توانید به صفحه زعفرانیه تهران در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

سرای محله کامرانیه

سرای محله چیذر

سراى محله کامرانیه در محله چیذر تهران واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این مکان فرهنگی به گونه ایست که در نزدیکی ایستگاه اتوبوس قیطریه و فروشگاه زنجیره ای شهروند چیذر  و مرکز خرید سانا قرار گرفته است. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به سرای محله چیذر، امامزاده علی اکبر می‌باشد که دسترسی به این مکان را برای متقاضیان حمل‌ونقل عمومی راحت کرده است. سرای محله چیذر در ابتدای کامرانیه جنوبی نبش خیابان بهمن پور واقع است.

در بین محله های منطقه 1 تهران، محله الهیه جزو  پرطرفدارترین ها می باشد. برای آشنایی با این محله می توانید به صفحه اختصاصی محله الهیه تهران واقع در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید. همچنین اگر به دنبال خرید آپارتمان در الهیه و یا اجاره آپارتمان در الهیههستید ، همین حالا جستجوی خود را در وبسایت آقای املاک شروع کنید.

سرای محله کامرانیه سرای محله چیذر

داروخانه محله کامرانیه

۱. داروخانه ندا چیذر واقع در چیذر خیابان هاشمی علیا ، خیابان عسگری ۲. داروخانه دکتر پدارام رحیمی نیک واقع در ضلع جنوب غرب چهارراه کامرانیه ابتدای اندرزگو ۳. داروخانه شبانه روزی روناس واقع در قیطریه بلوار اندرزگو خیابان سلیمی جنوبی میدان ندا ۴. داروخانه دکتر یاسر باقری واقع در خیابان لواسانی غربی نرسیده به کوچه صالحی ۵. داروخانه پارت بالاتر از چهارراه کامرانیه جنب مرکز خرید نارون

بیشتر بخوانید: فرمانیه تهران ؛محله ای اعیان نشین در شمال شهر تهران!

معرفی بوستان های کامرانیه

نام یکی از بوستان های واقع در این محله، بوستان پگاه است این بوستان در جنوب بلوار اندرزگو و حد فاصل خیابان چیذری و صالحی قرار گرفته است.اگر در  چهارراه کامرانیه قرار دارید و قصد پیاده روی دارید بوستان پگاه بهترین گزینه است زیرا از چهار راه تا این بوستان ۲۵۰ متر حدود ۳ دقیقه راه بیشتر نیست.

بوستان امام علی کامرانیه

از دیگر بوستان های این محله می توانیم به بوستان امام علی واقع در نبش چهار راه کامرانیه اشاره کنیم. اگر پیاده اید و در انتهای خیابان کامرانیه شمالی قرار دارید تا بوستان امام علی پیاده ۱/۱کیلومتر یعنی چیزی حدود ۱۴ دقیقه راه دارید. بوستان مینا که در غرب خیابان فلسطین این محله واقع شده از دیگر مراکز تفریحی شناخته شده این محله است. مسیر این پارک پیاده تا خیابان کامرانیه شمالی چیزی حدود ۱/۴ کیلومتر یعنی ۲۰ دقیقه است. بوستان مهر و بوستان صدر از دیگر مراکز تفریحی دیگریست که در این محله واقع شده است.

اگر قصد دارید در مورد قیمت خرید آپارتمان در کاشانک یا اجاره آپارتمان در کاشانک بدانید ، بر روی لینک کلیک کنید.

بوستان امام علی چهارراه کامرانیه تهران

نحوه دسترسی کامرانیه به نقاط دیگر

محله کامرانیه خط تاکسی و اتوبوس دارد. از لحاظ دسترسی باید بگوییم محله کامرانیه به دلیل موقعیت مکانی خود محدوده ترافیکی ندارد. خطوط اتوبوسی  دسترسی این محله را به بلوارهای فرمانیه، صبا، ارتش، مینی سیتی و ... بسیار راحت کرده است.

محله اقدسیه واقع در شمال شرق تهران است و جزو محله های منطقه 1 تهران به شمار می رود. در وبلاگ آقای املاک به محله اقدسیه یک صفحه جداگانه اختصاص داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به این صفحه مراجعه کنید.

تعداد نظرات : 6
  • میلاد داودپور
    21 دی 1400
    اطلاعات کامل و به روز عالی بود
  • علی منصوری
    16 آبان 1400
    بسیار عالی ممنون از آقای املاک
  • تقوی
    16 آبان 1400
    مطب جالبی بود ممنون
  • خدابخش
    21 مهر 1400
    عالی بود
  • amirmohseni
    21 مهر 1400
    یکی از بهترین فرعی ها برای زندگی در کامرانیه شمالی خیابان شیبانی هست با دسترسی عالی
  • نیلوفر
    21 مهر 1400
    یعنی این محله کامرانیه بی نظیره کاش بودجمون میرسید تو این محله زندگی می کردیم...خوش به حال ساکنینش...