۹ قانون طلایی در نحوه نوشتن آگهی های ملکی ؛ ویژه مشاوران املاک

۹ قانون طلایی در نحوه نوشتن آگهی های ملکی ؛ ویژه مشاوران املاک

۹ قانون طلایی در نحوه نوشتن آگهی های ملکی ؛ ویژه مشاوران املاک

یادگیری نحوه نوشتن متن آگهی ملک و توصیف آن نیاز به کمی تمرین دارد. ما قصد داریم در این مطلب از وبلاگ آقای املاک شما را با ۹ نکته ساده آشنا کنیم تا جزئیات متن آگهی ملک شما درخشان تر شود. این مقاله در مورد بهترین عنوان آگهی و چگونگی نوشتن بهترین متن آگهی ملک ، بحث خواهد کرد. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

خرید خانه در تهران

متن آگهی مشاور املاک

اگر در حال آماده شدن برای فروش یا اجاره یک خانه هستید، موفقیت شما درست با توضیحات فهرست املاک و تبلیغاتی که ایجاد می کنید، آغاز می شود. هنگامی که یک خریدار در فهرست‌ شما پیمایش می‌کند، می‌خواهید آنها در صفحه آگهی شما متوقف شود و آن را بخواند. بنابراین با توضیحات قوی، روایت جذاب و عکس‌های با کیفیت، می‌توانید بازی بازاریابی املاک و مستغلات خود را ارتقا دهید.

این مقاله در مورد اینکه چگونه می توانید بهترین نسخه املاک و مستغلات را که به نتایج تبدیل می شود، بسازید، بحث خواهد کرد. فراموش نکنید که یادگیری نحوه نوشتن آگهی املاک و توضیحات ملک نیاز به تمرین دارد.

در اینجا یک لیست سریع از ۹ نکته برای کمک به شما در این فرآیند آمده است.

بیشتر بخوانید: دوره آموزش املاک با تدریس مهندس ایمان خدابخش

پیش خرید آپارتمان در تهران

نمونه متن آگهی فروش ملک

نکته این است که مطالب متن آگهی شما به طور مستقیم بر نحوه عملکرد کاربران تأثیر می گذارد. البته ، هیچ کس خانه ای را فقط بر اساس توصیف زیبای آن خریداری نمی کند. با این وجود ، کلمات مناسب می توانند کاربران را متقاعد کنند که از خانه مورد نظر شما بازدید کنند. در نتیجه شما شانس بسیار بیشتری برای بستن قرارداد خواهید داشت.

۱. با یک تیتر قوی شروع کنید

تیتر آگهی شما یک امر بسیار حیاتی است. زیرا تعیین می کند که آیا خریداران برای خواندن آگهی شما زحمت خواهند کشید یا خیر. با این حساب ، شما باید یک زاویه قانع کننده ای پیدا کنید. ویژگی اصلی فروش خانه خود را انتخاب کرده و از آن در تیتر خبر خود استفاده کنید. منظره ، باغ های محوطه سازی شده، رویای توسعه دهنده و... توجه داشته باشید که تیتر چگونه اطلاعات لازم را به کاربران ارائه می دهد.

به عنوان مثال اگر به حیاط محصور شده بزرگ می پردازید، این امر می تواند خریدارانی را که به دنبال خانه ای با فضای باز و بزرگ هستند ، ترغیب کند تا روی آگهی شما کلیک کنند. مطمئن شوید که همه چیز در مورد فهرست آنلاین به شما کمک می کند تا برجسته تر شوید.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در کیش کلیک کنید. 

آموزش خروج از بحران مشاورین املاک ؛ با تخفیف ویژه 90 درصدی

۲. دقیق و مشخص باشید

جستجوی خانه هیجان انگیز است اما از طرفی استرس زا و وقت گیر نیز می باشد. اگر در متن آگهی ملک مورد نظر شما توضیحات فاقد اطلاعات مهم باشد، این یک پرچم قرمز برای خریداران است. این سرنخ ها به گونه ای پیش می روند تا از هدر دادن تلاش برای مشاهده فهرست مشکوک جلوگیری کنند. حداقل از موارد زیر اطمینان حاصل کنید: تعداد اتاق خواب و حمام (با عکس از هر یک) متر مربع از ملک اطلاعات دقیق مکان این کمترین اطلاعاتی است که می توانید درمتن آگهی خود وارد کنید.

توصیه می کنیم آن را یک قدم جلوتر بردارید و ویژگی ها را دقیق مشخص کنید. به عنوان مثال ، فقط نگویید دارای "کفپوش چوبی".جنس کفپوش؛ گردو، بلوط قرمز و ...را ذکر کنید. شما هرگز نمی دانید خریدار دقیقا به دنبال چه چیزی است ، هرچه اطلاعات فریبنده تری به آنها بدهید، بهتر است.

بیشتر بخوانید: آموزش پنل آقای مشاور ؛ مشتری های من !

نمونه متن آگهی مشاور املاک

۳. از پلتفرم رایگان آقای املاک استفاده کنید

آقای املاک کاملترین و تخصصی ترین وبسایت ملکی جهت ثبت و جستجوی آگهی املاک و مشاغل مرتبط با ساختمان است.شما می توانید هرگونه آگهی ملکی از صفر تا صد ساختمان را به صورت رایگان ثبت و جستجو کنید. تمام آژانس های املاک، مشاورین املاک، مشاغل مرتبط با ساختمان، سازنده ها، سرمایه گذارها، پیمانکارها، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند به صورت رایگان و بدون محدودیت در آقای املاک آگهی ثبت کنند. کافیست در صفحه اول سایت روی گزینه ورود /عضویت کلیک کنید و به راحتی و رایگان عضو وبسایت آقای املاک شوید و از خدمات ما نهایت استفاده را ببرید.

جهت مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در کامرانیه کلیک کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی آموزش ثبت آگهی در آقای املاک کلیک کنید.

۴. از زبان منفی خودداری کنید

حتی اگر خانه شما نیاز به بازسازی دارد و یا فاقد ویژگی برجسته  استد ، بهتر است ایرادات جزئی را در آگهی خود ذکر نکنید. چه درباره آپارتمان نوساز بنویسید و چه یک خانه کلنگی ۵۰ ساله، محتوای آگهی های املاک باید مثبت و قانع کننده باشد. خریداران خانه احساساتی هستند و تمایل دارند از هرگونه منفی نگری در فهرست املاک خودداری کنند. به عنوان مثال یک آشپزخانه کوچک را می توان به عنوان یک آشپزخانه کارآمد تغییر نام داد. اتاق خواب های کوچک را می توان به عنوان دفتر کار یا اتاق بازی به بازار عرضه کرد. نبود حیاط یا حیاط کوچک می توان به این معنی که مالک آینده نیازی به مراقبت از چمن ندارد، تعبیر کرد.

بیشتر بخوانید: کارت ویزیت املاک ؛ ۵ نکته مهم قبل از ایجاد کارت ویزیت

اگر خانه شما رنگ جدیدی در اتاق خواب دارد ، این یک ویژگی کوچک اما حیاتی است که ارزش برجسته کردن را دارد. اگر خانه در یک خیابان جذاب قرار دارد ، مطمئن شوید که محله از ویژگی های برجسته دارا است. لازم نیست که هنگام نوشتن آگهی حقیقت را بزرگنمایی کنید. راههای بهتری برای هدایت زبان به سمت توضیحات فهرست مثبت وجود دارد. هنگام نوشتن توضیحات، مطمئن شوید که لحن تبلیغ خود را پایین نمی آورید. همیشه به دنبال فرصت هایی باشید تا به واسطه آن زمینه ای جذاب ایجاد کنید. به طور کلی تبلیغات خود را به سمت سبک نشاط آور تشویق کنید.

۵. کلمات خود را در توصیف املاک عاقلانه انتخاب کنید

قبل از رسیدن به متن آگهی ملک ، ابتدا فهرستی از بهترین ویژگی های ملک خود تهیه کنید. شما نمی خواهید از اصطلاحات مبهم مانند شگفت انگیز یا فوق العاده استفاده کنید. شما باید کلمات دقیقی به خواننده  ارائه دهید تا تصویری از خانه را در سر خود ترسیم کند. از صفت هایی استفاده کنید که علاقه ایجاد می کنند. از واژگانی مانند: لوکس ، به روز شده ، اصلی ، گرانیت ، چوب سخت ، عجیب و غریب ، خوب نگهداری شده و ستاره ای استفاده کنید. اگر در حال ایجاد متن برای تبلیغات رسانه های اجتماعی هستید ، این کلمات به خریداران آینده خانه کمک می کند تا لیست شما را فراتر از قیمت فروش متوجه شوند.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آموزش بازاریابی در اینستاگرام ؛ویژه آژانس ها و مشاوران املاک

با افعال مفیدی که حس قوی را در مخاطب منتقل می کنند، متوسل شوید. با فضای کم برای نوشتن، باید مجموعه ای از جملات را به گونه ای جمع آوری کنید که پتانسیل را به حداکثر می رساند. در حالی که می خواهید با هیجان ارتباط برقرار کنید ، از به کار بردن علامت تعجب زیاد، خودداری کنید. زیرا بیش از حد مشتاق به نظر خواهید رسید. هنگامی که یک لیست خوب از کلمات دارید، می توانید شروع به ایجاد پیام خود کنید. در آگهی شما ، جملات باید کنار هم جمع شوند و داستان خانه ای را که قصد فروش آن را دارید بیان کنند. توضیحات جذاب فهرست املاک شما باید همه حقایق حیاتی را در یک روایت جذاب با هم ترکیب کند.

۶. منحصر به فردترین ویژگی ها را برجسته کنید

ویژگی ها اغلب دارای جزئیات جذاب و کوچکی هستند که ممکن است در عکس ها قابل مشاهده نباشد. آیا قفسه بندی سفارشی در گنجه وجود دارد؟ شاید یک شومینه برقی در اتاق نشیمن؟ با ظهور خانه های هوشمند ، ایده خوبی است که از محصولات مجهز به فناوری در خانه خود استفاده کنید. منتظر نمانید تا  خود سرنخ ها در خانه شما ظاهر شوندو درباره این نقاط فروش به آنها بگویند. آنها را در توضیحات خود بگنجانید. بهتر است در جمله های ابتدایی ویژگی برجسته خانه را بیان کنید. اگر تعداد اتاق خواب زیاد است ، از کلمه ای مانند بزرگ برای انتقال اندازه آن استفاده کنید.

با برجسته کردن سایر ویژگی های حیاتی مانند پنجره های بزرگ خلیج با نور طبیعی ، قالب اصلی تاج ویکتوریایی و...  در طبقه بالا ادامه دهید. آیا خانه شما دارای یک حیاط سرپوشیده بزرگ و مشرف به حیاط خلوت وسیع است؟ ابتدا این ویژگی را برجسته کنید. مهم نیست که این ملک چقدر ساده است ، حداقل باید یک ویژگی وجود داشته باشد که آن را از سایر لیست های موجود در محدوده قیمت جدا کند. شکارچیان جدی خانه می دانند که سیستم های تهویه مطبوع و سقف ها می توانند هزینه های قابل توجهی داشته باشند. اگر ملک شما دارای سیستم تهویه مطبوع یا سقف جدید است ، آن جزئیات را بعداً در توضیحات خود وارد کنید.

بیشتر بدانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

نمونه متن آگهی املاک

۷. در مورد آنچه که در نزدیکی خانه است، بنویسید

اطلاعات دقیق در مورد ملک تقریباً برای همه مفید است. با این حال ، بسیاری از نمایندگان و فروشندگان اطلاعات محله ای را که تقریباً برای نیمی از خریداران مفید است ، ذکر نمی کنند. به عنوان مثال اگر خانه شما در نزدیکی مدارس، فروشگاه های مواد غذایی، مراکز خرید، پارک ها و امکانات دیگر است حتما آن را در متن آگهی قید کنید.

۸. تصحیح و دوباره تصحیح

قبل از انتشار آگهی خود ، برای تصحیح آن وقت بگذارید. حتی اگر زمان زیادی را صرف اصلاح زبان کرده اید ، بهتر است متن را از طریق یک لنز انتقادی نگاه کنید. یک ایده بهتر این است که متن را با کسی که به او اعتماد دارید برای بازخورد صادقانه به اشتراک بگذارید. یک مشاور املاک حرفه ای زمانیکه توضیحات فهرست املاک را می نویسند ، قبل از ارسال مستقیم آنها ، بارها آنها را تجدید نظر می کند.

۹. در انتهای متن شماره تماس خود را اضافه کنید

وقتی نوبت به دانستن نحوه نوشتن شرح املاک می رسد، پایان شما به اندازه شروع شما مهم است. باید خواننده را با جملات پایانی خود مجذوب کنید .پس از اتمام آگهی املاک خود، دستورالعمل های واضحی ارائه دهید تا خواننده بداند باید به کجا مراجعه کند. در هرگونه آگهی املاک ، شماره تلفن ، شماره واتس آپ یا فرم دیگری از اطلاعات تماس را ارائه دهید. اگر پیوندهای مربوط به رسانه های اجتماعی برای نشان دادن بیشتر خانه دارید ، آنها را نیز به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی فروش ملک ؛۱۱ استراتژی بازاریابی املاک جهت توسعه در تجارت

اگر مدعی هستید که خانه مورد نظر شما در بین خانه های مشابه برای فروش منحصر به فردتر است ، آن را همانطور که هست صدا کنید. به خوانندگان بگویید که این خانه خاص است و آنها باید سریع وارد عمل شوند. آخرین دعوت شما برای اقدام باید فوریت را بدون تهاجم منتقل کند. فراخوان به عمل بخش مهمی از فرایند تبلیغات املاک است. بنابراین اطلاعات تماس خود را در انتهای توضیحات به وضوح نمایش دهید و حتماً به خوانندگان اطلاع دهید که می توانند به شما پیام ارسال کنند. به عنوان مثال برای اطلاعات بیشتر در مورد این ملک ، با شماره ۰۹۱۲۳۱۸..... تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید!

جمع بندی:

نوشتن توصیف قوی، کلید در خانه ای است که امیدوارید آن را به فروش می رسانید. توصیف قانع کننده از ملک تصویری واضح از بهترین ویژگی های آن را ایجاد می کند و از طرفی خواننده را وسوسه می کند تا در جست و جوی اطلاعات بیشتری باشد. با کلمات انتخاب شده خوب و سبکی جذاب ، از دیگر مشاوران متمایز خواهید شد. یک استراتژی ارتباطی خوب برای املاک اجزای زیادی دارد و توصیف ملک تازه شروع کار است. همانطور که تمام قسمت های قابل مشاهده یک خانه را به صحنه می برید ، باید از تمام قسمت های حضور آنلاین خود مراقبت کنید. دفعه بعد که فهرستی را به وب سایت خود یا وبسایت های تخصصی ملکی اضافه می کنید ، این نکات را هرگز فراموش نکنید.  

تعداد نظرات : 15
  • قاسمی
    25 مهر 1402
    سلام خوب بود استفاده کردم ممنون
  • عباسی
    4 تیر 1402
    سلام مطالب بسیار ارزشمند و عالی بود
  • فرزانه
    18 اسفند 1401
    سلام دیوار راه نفس و رو برما بسته دستمون باز نیست ،مرتب ۳ روز مسدود میشم ،بخاطر عکس و
    ادمین آقای املاک
    18 اسفند 1401
    سلام خدمت شما کاربر گرامی آقای املاک دوست عزیز شما می تونید آگهی های ملکی خودتون رو با جزئیات در وبسایت آقای املاک به راحترین روش ممکن به ثبت برسونید.
  • میلاد داودپور
    5 دی 1401
    به نظر بنده البته با عرض خسته نباشید یه نکته که جاش خالیه و باید اصافه بشه مشخص کردن مخاطب هست .میلاد داودپور
    ادمین آقای املاک
    5 دی 1401
    سلام و عرض ادب ممنون از نظرتون در آپدیت های بعدی پیشنهاد شما در مقاله اعمال خواهدشد.
  • محمد کمالی
    4 مهر 1401
    عالی واموزنده
  • جعفرصفری
    29 شهریور 1401
    خیلی عالی بود ازهمه عزیزان زحمت کش در شعبات مختلف آقای املاک ، مخصوصا املاک ویرا آیت اله کاشانی جناب آقای مهندس خدابخش وآقامیلاد داود پور
  • مسعود
    5 شهریور 1401
    مطالب بسایر خوب و جالبی بود ممنونم از شما بابت آگاهی که به مخاطبانتان میدید سپاسگزارم
  • نسیم
    13 تیر 1401
    عالی .وتشکرازسازنده این برنامه ومتن های زیبا
  • حمید
    3 بهمن 1400
    مطلب آموزنده ای برای مشاورین املاک است. در وب سایت های تخصصی مثل اقای املاک عنوان، عکسها، توضیحات و.... آگهی، می بایست متناسب با رفتار کاربر فضای مجازی باشه. در حقیقت بالا بودن کیفیت آگهی می تواند نتیجه بسیار مثبتی برای مشاور داشته باشد.هر چقدر کیفیت آگهی بیشتر باشه به مدیریت زمان مصرف کننده کمک می کنید و در نهایت زنگ خور خواهید گرفت. با توجه به تعداد بالای کاربرهای اقای املاک، هر چقدر ویترین جذاب تری داشته باشید مشتری بیشتری خواهید داشت. مطمئن باشید آقای املاک جواب میده
  • امیر نامی
    1 بهمن 1400
    درود بر شما بسیار عالی بود
  • جواد محتشم
    1 بهمن 1400
    با سلام. دقیقا همین طور . مشتری بدنبال ارایه بهترین اطلاعات. این روز ها مشتری خودشان یه پا کارشناس ملکی هستند پس مشاور قوی کسی که حرفه ای عمل کنه.
  • ایواش
    1 بهمن 1400
    بسیار مفید و آموزنده
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    امروزه نوع نوشتن آگهی و نوع تبلیغات در دنیای املاک امری مهم و بسیار تاثیرگذار محسوب میشه، مشتری باید با خواندن آگهی ترغیب به تماس و بازدید از ملکهای مورد نظر بشه، با تشکر از تیم آقای املاک.
  • آفتابی
    21 مهر 1400
    ???????
  • ابی جهانگیری
    21 مهر 1400
    عالی بیشتر باید نکات مثبت رو طلایی و نکات منفی ملک رو کم رنگ تر ارایه بدیم با صداقت کامل