قیطریه تهران ؛آشنایی با این منطقه لوکس و مرفه نشین

قیطریه تهران ؛آشنایی با این منطقه لوکس و مرفه نشین

30 آبان 1402

محله گردی

قیطریه تهران ؛آشنایی با این منطقه لوکس و مرفه نشین

قیطریه تهران یکی از محله های لوکس و مرفه نشین در منطقه یک تهران می باشد . اگر قصد خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران را دارید و محله قیطریه را برای سکونت انتخاب کرده اید باید از امکانات رفاهی آن با خبر شوید. با ما همراه باشید تا صفر تا صد این محله بی نظیر را برایتان بازگو کنیم.

فهرست مطالب

تاریخچه قیطریه

محله قیطریه کجاست

بافت منطقه قیطریه

بهترین خیابان قیطریه

مترو قیطریه

جاهای دیدنی قیطریه

پارک قیطریه

سرای محله قیطریه

زندگی در قیطریه

تاریخچه قیطریه

در گذشته قیطریه یکی از محله‌های ییلاقی تهران و شمیرانات به شمار می رفته که در فصل بهار و تابستان ساکنین شهر تهران را برای شکار و خوش گذرانی به سمت خود می‌کشانده است. آب و هوای خوش و سرسبز بودن این مکان موجب شکل گیری سکونت در محله قیطریه شده است.

با آغاز ساخت و ساز و توسعه شهری تهران در دوران پهلوی و دهه‌های ۲۰ و ۳۰ محله قیطریه تهران نیز درگیر ساخت و ساز شد. با گذشت زمان در سال‌های دهه‌های ۶۰ و ۷۰ ساخت و ساز در این محله رشد چشمگیری کرد به گونه ای که خانه‌های ویلایی یک و دو طبقه ای جای خود را به برج و مجتمع‌های مسکونی شیک و لوکس و نوساز داد.

در حال حاضر قیطریه دارای دو نوع بافت قدیمی و نوساز است؛ بافت قدیمی آن با کوچه‌های باریک و خانه‌های قدیمی کاهگلی عجین شده است که بخشی از بلوار کاوه و جنوب بلوار اندرزگو را شامل می‌شود. در مقابل بافت جدید و نوساز آن با خانه‌های ویلایی و برج‌های لوکس متعلق به اهالی مرفه‌نشین قیطریه می باشد

برای مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در فرشته کلیک کنید.

قیطریه درگذشته ده کوچکی در شمیرانات بود که به گفته خیلی ها در این ده کوچک فقط ۵۰ نفر زندگی می کردند، از این منطقه در زمان قاجار به دلیل داشتن گونه‌های مختلف جانوری به عنوان شکارگاه استفاده می‌شد؛ ناگفته نماند در این محله قبرهای باستانی اقوام آریایی با پیشینه سه هزار ساله کشف شده است. مالکان پارک قیطریه کنونی در سال های گذشته متعلق به نظام الدوله و آصف الدوله بوده‌اند. توسعه‌ ساخت و ساز در این محله قدمت ۸۰ ساله دارد.

اگر به دنبال خرید آپارتمان در ولنجک  و یا اجاره آپارتمان در ولنجک هستید ، یا قصد اجاره آپارتمان در کامرانیه و خرید آپارتمان در کامرانیه را دارید، کافیست به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید و تمامی آگهی های منتشر شده را مشاهده نمائید.

محله قیطریه کجاست

محله قیطریه تهران یکی از محله‌ های مشهور در شمال شهر تهران است. این محله که در منطقه یک شهرداری قرار گرفته دلیل محبوبیتش وجود باغ های بسیار سرسبز مانند پارک قیطریه است. قیطریه از سمت شمال به حکمت از جنوب به بزرگراه صدر از شرق به چیذر و از غرب به تجریش و الهیه متصل می شود.

بلوار اندرزگو قیطریه

بافت منطقه قیطریه

جالبه بدونید ساکنین منطقه قیطریه با دو سبک متفات کنار هم زندگی می کنند. بخشی از ساکنین خانواده‌های سنتی و قدیمی هستند که قدمت سکونتشان در این منطقه زیاد است و بیشتر در خانه‌های ویلایی سکونت دارند. بخش دیگه‌ ساکنین را افراد جوان تر که به تازگی این محله را برای سکونت انتخاب کردن، تشکیل می دهند. و بیشتر انتخابشان اجاره یا خرید آپارتمان‌ است تا سکونت در خانه های ویلایی.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد معرفی محله چیذر تهران

خرید خانه در تهران

بهترین خیابان قیطریه

از بهترین و اصلی ترین خیابان‌های این محله می توانیم به بلوار اندرزگو، خیابان شریعتی، خیابان قیطریه، بلوار صبا، بلوار کاوه، بزرگراه صدر، خیابان چیذر، خیابان قلندری شمالی، خیابان سلیمانی غربی، خیابان خراسانی، خیابان موسیوند، خیابان خلیلی، خیابان فاطمیه، خیابان کریمی و خیابان سهیلی اشاره کرد.

اگر شما به دنبال محله ای شیک، مدرن و خوش آب و هوا برای خرید خانه هستید و همچنین از توان مالی خوبی برخوردارید، محله قیطریه تهران بهترین گزینه برای شماست. چرا که محله قیطریه از محله‌های مشهور منطقه یک تهران است و به لطف امکانات متعدد و منحصر به فردش در میان مرفه‌نشینان پایتخت طرفداران زیادی دارد.

اگر به دنبال خرید آپارتمان در الهیه و یا اجاره آپارتمان در الهیههستید ، همین حالا جستجوی خود را در وبسایت آقای املاک شروع کنید.

محله قیطریه تهران ، محله ای عالی و ایده آل جهت زندگی و کسب ‌و کار به حساب می آید. مراکز تفریحی متعدد این منطقه موجب شده، بازار خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان و یا مغازه در آن رونق پیدا کند. بهترین کار این است که برای انجام معاملات به بنگاه‌های معتبر و مشاورین املاک حرفه ای مراجعه کنید. وبسایت آقای املاک تمام آژانس های املاک دارای مجوز و مشاوران معتبر را برای رفاه حال شما جمع آوری کرده است. آقای املاک در کنار خدمات متعدد و منحصر به فرد خود به افراد در زمینه خرید، رهن و اجاره املاک مسکونی و تجاری کمک می کند. 

اگر قصد اجاره آپارتمان در قیطریه را دارید یا علاوه بر قیمت اجاره می خواهید از جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در قیطریه با خبر شوید، کافیست به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید. همچنین می توانید وارد صفحه خرید آپارتمان در شمیرانات شوید و از قیمت آپارتمان در این منطقه آگاهی یابید.

محله قیطریه روی نقشه

موقیت جغرافیایی این محله به گونه ای است که از سمت شمال به حکمت از جنوب به بزرگراه صدر از شرق به چیذر و از غرب به تجریش و الهیه متصل می شود. 

محله قیطریه روی نقشه

بیستر بخوانید: فرمانیه  تهران ؛معرفی محله اعیان نشین در شمال تهران!

مترو قیطریه

در رابطه با وسایل حمل و نقل عمومی این خبر خوب رو باید بدیم که ایستگاه مترو قیطریه متعلق به این محله است.از طرف دیگر خطوط اتوبوسرانی واقع در بزرگراه صدر و خیابان شریعتی رفت و آمد ساکنین این محله را بسیار راحت کرده است. از طرفی برای کسانی که خودروی شخصی دارند یا می خواهید در این منطقه بنزین بزنند جایگاه سوخت در خیابان روشنایی این محله واقع شده است.

پیش خرید آپارتمان در تهران

جاهای دیدنی قیطریه

جاهای دیدنی قیطریه به دلیل خوش آب‌ و هوا بودنش، هر روزه میزبان افراد زیادی است. قیطریه یکی از محله‌های شمال شهر تهران است که طرفداران فراوانی در میان افراد مرفه نشین دارد. از دلایل اصلی محبوبیت این منطقه، وجود باغ‌های سرسبز و زیبایی است که آن را با نام پارک قیطریه می شناسند.

از مکان‌های تفریحی این منطقه که در نزدیکی بلوار اندرزگو قرارگرفته، تپه قیطریه است. این مکان جزء مهم‌ترین و معروف ترین مکان‌های تفریحی قیطریه به شمار می رود. تپه قیطریه از سمت شمال به خیابان قیطریه، از سمت جنوب به خیابان دهقان و از سمت شرق به بلوار کاوه، متصل می‌شود. البته به دلیل ساخت ‌و سازهای متعدد در این تپه، همچنان بخشی از آن به ‌عنوان یکی از مکان‌های تفریحی اندرزگو شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: نیاورانتهران ؛با این منطقه لوکس نشین بیشتر آشنا شوید و برترین آگهی های قیمت خرید آپارتمان در نیاوران و یا اجاره آپارتمان در نیاوران را از ما بخواهید.

پارک قیطریه

پارک قیطریه که در سطرهای فوق به آن اشاره کردیم یکی از دیدنی‌ ترین مکان‌های تفریحی در این منطقه است. این بوستان فقط محبوب اهالی این محله نیست این مکان برای تمام مردم جذاب و محبوب است. علاوه بر پارک قیطریه بوستان ‌های سبز دیگری مانند بوستان شب تاپ، بوستان خوشبخت، بوستان بهار، پارک سهیل و پارک امید در این محل واقع هستند.

در حقیقت یکی از شاخص های اصلی این محله پارک قیطریه است. بوستان قیطریه فقط یک پارک نیست این مجموعه تفریحی مناسب تمام رده های سنی می باشد.زیبایی این پارک به حدی است که با قدم زدن در آنروز شما ساخته می شود. به علاوه امکانات رفاهی مناسبی مانند سینما شش بعدی، برپایی نمایش‌های خیابانی، زمین تنیس و اسکیت، زمین بازی کودکان و... نیز در این پارک برقرار است که می‌توانید از آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بخوانید: جردن تهران ؛قطب مراکز اداری در شمال پایتخت !

سرای محله قیطریه 

 سرای محله قیطریه با امکانات متعدد و کلاس های آموزشی متنوع خود مکانی علمی فرهنگی و جذابی را برای متقاضیان و علاقمندان به آموزش های هنری و کارهای اجتماعی ایجاد کرده است.این مکان آموزشی و فرهنگی در خیابان شریعتی، خیابان شهید میرزاپور، خیابان قلندری شمالی واقع شده است. کلاس های آموزشی در سرای محله قیطریه عبارتند از:

  • کلاس آموزش خوشنویسی
  • کلاس آموزش زبان انگلیسی
  • کلاس آموزش نقاشی
  • مشاوره فردی و خانواده
  • مشاوره رایگان نگهداری گل و گیاه
  • کلاس آموزشهای شهروندی
  • باشگاه ورزشی ویژه بانوان واقایان
  • خانه مهد با آموزشهای مختلف برای کودکان
  • کلاس آموزش موسیقی
  • کلاس آموزش خیاطی
  • کتابخانه

قیطریه اندرزگو

قیطریه بلوار معروف به نام اندرزگو دارد. بلوار اندرزگو بیشتر مورد علاقه جوانان ساکن تهران است به همین دلیل این محله رو به محله ای برای اوقات فراغت و تفریح تبدیل کرده است. خیابان ‌هایی همچون اشکستان پور، عبداللهی، ارکیده، چیذری، سلیمی و طالقانی از مهم‌ ترین خیابان‌های بلوار اندرزگو هستند.

بیشتر بخوانید: کامرانیه تهران ؛معرفی محله ای با برج های لوکس و زیبا!

زندگی در قیطریه

محله قیطریه همانند محله‌های منطقه یک تهران دارای ساختمان‌ها و برج های سر به فلک کشیده، مغازه‌ها و رستوران‌های بسیار لوکس می باشد. این محله دارای خیابانی به نام قیطریه است که در ضلع جنوبی محله‌هاینیاورانو فرمانیه قراردارد. این خیابان از شمال به بلوار صبا و اندرزگو، از جنوب به بلوار کاوه و بزرگراه صدرا، از شرق به بلوار قیطریه و منطقه چیذر و از غرب نیز به خیابان شریعتی منتهی می شود.

شرایط زندگی در قیطریه بسیار ایده آل و مطلوب است چرا که امکاناتی نظیر پارک قیطریه، فرهنگسرای ملل ، مجتمع فرهنگی ورزشی شهید چمران (که جزء کامل‌ترین مجموعه‌های فرهنگی ورزشی شناخته شده است) مراکز خریدی همچون سانا در بلوار اندرزگو، مرکز خرید خانه الماس و مجتمع تجاری اندرزگو، دسترسی محلی بسیار مناسب دارد.

محله محمودیه همانند قیطریه یکی از محله های منطقه 1 تهران است. وبلاگ آقای املاک یک صفحه جداگانه را به محله محمودیه تهران اختصاص داده است تا کاربران بتوانند اطلاعات دقیقی در مورد این محله بدست بیاورند.


تعداد نظرات : 11
  • لیلا
    22 بهمن 1402
    من فقط ازش رد شدم اما محله ای گیرا ودلچسب هست اکثر محله های تهران گیرایی خاصی داره نمیدونم چرا
  • حجت
    4 مرداد 1401
    این منطقه یکی از خاص ترین و تاب ترین نقاط منطقه یک می باشد.درختان سر به فلک کشیده. فضای سبز زیاد. هوای دلچسب ِ محیط دنج و آرام.
  • مهدی رامشک
    7 اردیبهشت 1401
    سلام من خودم شخصاً ۱۱سال هستش ک در قیطریه زندگی میکنم و نمیشه هیچ نوع ایرادی روی این محله خوب و باکلاس گذاشت چون از هر لحاظ نامبروان هستش👍
  • علی منصوری
    1 اسفند 1400
    ممنون از اطلاعات کافی و خوبتون
  • ایواش
    11 بهمن 1400
    مرسی از اطلاعات کامل و کافی شما
  • امیر نامی
    11 بهمن 1400
    فوق‌العاده بود سپاس از شما
  • نجفی
    10 بهمن 1400
    محله شیک و قدیمی و باکلاسی هستش همه با پارک قیطریه خاطره دارن
  • الناز بخشی
    10 بهمن 1400
    داشتن خونه تو این منطقه آرزوی خیلیاس😍
  • پریسا
    10 بهمن 1400
    مرسی از اطلاع رسانی خیلی خوب بود
  • ehda hashemi
    10 بهمن 1400
    خیلی خوب بود🙏🏻💙
  • ناشناس
    10 بهمن 1400
    عاااالی👍👍👍