می خواهید مشاور املاک شوید؟ خواندن این مطلب را از دست ندهید!

می خواهید مشاور املاک شوید؟ خواندن این مطلب را از دست ندهید!

11 خرداد 1402

دانستنی

می خواهید مشاور املاک شوید؟ خواندن این مطلب را از دست ندهید!

این مقاله به شما همه چیزهایی را که باید در مورد چالش ها و ملزومات مشاور املاک و مستغلات بدانید ، و همچنین نکات مهم برای یک شروع قوی را به شما می گوید. چه مشاور املاک تازه کار باشید و چه مشاور املاک با سابقه، همیشه جای پیشرفت در کار خود را دارید. با توجه به این نکته ، اگر از خود می پرسید که چگونه باید در املاک و مستغلات شروع به کار کنید ، در اینجا ۱۰ نکته برای تبدیل شدن به بهترین مشاور املاک آورده شده است.

می خواهم مشاور املاک شوم

مشاور املاک تازه کار چالش های متعددی برای رسیدن به موفقیت و مهارت های کافی دارد. شما به عنوان مشاور املاک تازه کار باید بدانید که برای بهتر عمل کردن هر حرفه ای شرایط خاص خود را دارد در نتیجه باید آنها را پذیرفته و با شوق و اشتیاق به کار خود ادامه دهید. شغل مشاور املاک یکی از پردرآمدترین شغل ها در جهان شناخته شده است به گونه ای که خیلی ها وسوسه وارد شدن به آن را یکبار در ذهن خودشان داشتند اما شغل مشاور املاک یک شغل ذاتی است و باید در این زمینه استعداد کافی داشته باشید به عنوان مثال باید از قدرت بیان قوی برخوردار باشید، بتوانید موضوع را برای مشتری جا بیندازید، فروشنده را متقاعد و معامله را ثبت کنید. اگر این استعدادها را در خود نمی بینید پیشنهاد می کنیم وارد این شغل نشوید زیرا با شکست روبه رو خواهید شد.

خرید خانه در تهران

نحوه کار در مشاور املاک

مشاور املاکی جز آن دسته از شغل هایی است که درآمد ماهیانه ثابتی ندارد مخصوصا در شروع کار باید پی آن را به تن خود بمالید که امکان دارد چند ماهی درآمد نداشته باشید. با گسترش شهرنشینی روز به روز شغل مشاور املاک پیشرفته تر شده است . طبق آخرین آمار حدودا برای هر ۱۰۰ مسکن یک بنگاه املاک وجود دارد. دلایل زیادی برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک وجود دارد. می توانید از وقت خود به نحو احسن استفاده کنید، درآمد خوبی به دست آورید و به مردم برای پیدا کردن خانه رویاییشان کمک کنید. اگر  تمام تلاش و کوشش خود را برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق انجام دهید ، ممکن است به بهترین شخص موجود تبدیل شوید.

ترفندهای مشاور املاک

مشاور املاک یک لحظه فروشنده است ، لحظه دیگر وکیل خریدار. او یک تحلیلگر ، یک حراج دهنده ، یک مذاکره کننده و یک بازاریاب . او گهگاه خدمات یک ارزیاب ، یک کارمند و... را انجام می دهد. او شب ها و آخر هفته مشتری های خود را اسکان می دهد و اغلب بیش از چهل ساعت در هفته کار می کند. در ادامه ترفندهای شغل مشاور املاک را به شما خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید: آموزش مشاور املاک ؛24 نکته طلایی برای موفقیت شغلی شما

۱. به آقای املاک بپیوندید

سایت مشاور املاک

شما باید شرکت هایی را پیدا کنید که به صراحت علاقه مند به موفقیت آژانس های املاک و مشاوران املاک هستند. به همین دلیل کافیست بهوبسایت آقای املاک سر بزنید . آقای املاک علاوه بر ثبت آگهی رایگان ملکی توانسته صفر تا صد نیازهای ساختمانی را با ابزارهای مختلف در جهت تسهیل و تسریع معاملات ملکی برطرف کند. شما در وبسایت آقای املاک فرصت های بیشماری برای اشتراک گذاشتن تخصص خود پیدا خواهید کرد.

برای آشنایی بیشتر از وبسایت آقای املاک کلیک کنید

پیش خرید آپارتمان در تهران

چگونه مشاور املاک شوم_ وبسایت آقای املاک

۲. عضو پنل آقای مشاور شوید

اگر آنلاین نباشید، هیچ وقت به بهترین بنگاه معاملات ملکی و یک مشاور املاک تبدیل نخواهید شد. وارد شبکه های اجتماعی شوید و در سایت های مورد علاقه خود و در شبکه های اجتماعی نمایه ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که در همه سایت های آنلاین، ثبات داشته باشید. وب سایتی پیدا کنید که اطلاعات مربوط به شما و تجارت شما را به اشتراک بگذارد و مطمئن شوید که حرفه ای به نظر می رسند.  در همین رابطه آقای املاک برای آژانس ها و مشاوران املاک خدماتی را فراهم کرده تا دیگر برای ثبت اطلاعات مشتری و امنیت آنها مشکل و نگرانی نداشته باشید.

با عضویت در پنل تخصصی آقای مشاور می توانید از خدمات ویژه و منحصر به فرد مانند ایجاد پروفایل کاربری و ارسال آن به همراه کارت ویزیت دیجیتال، ثبت فایل به دو صورت ساده و پیشرفته، ثبت قراردادهای ملکی ، ثبت اطلاعات مشتری ها و تمام افراد مرتبط با املاک، نمایش پیام های ارسالی از سمت کاربران در پروفایل، گزارش گیری از تعداد و نوع فایل های ثبت شده، اضافه و حذف کردن مشاور (ویژه آژانس های املاک) نهایت استفاده را ببرند.

برای آشنایی بیشتر از پنل آقای مشاور کلیک کنید

معرفی پنل آقای مشاور

۳.این یک تجارت است، نه یک سرگرمی

شما به عنوان یک مشاور املاک تازه کار باید بدانید که افراد زیادی در بازار مسکن کلاهبرداری می کنند ، حتی با گفتن نحوه انجام کارهایشان به مصرف کنندگان ، سود زیادی می برند. شغل املاک و مستغلات یک تجارت است. به عنوان یک نماینده ، شما یک پیمانکار مستقل هستید ، به این معنی که شما می توانید تجارت خود را مدیریت کنید. از آنجا که رفتار شما به عنوان یک مشاور املاک در دنیای حرفه ای اتفاق می افتد، تقریباً هرکسی می تواند در مورد شغل شما اطلاعاتی کسب کند. نمی توانید همیشه مشتری را راضی نگه دارید و به همه ثابت کنید که غیر قابل اعتماد هستید. مهم نیست که در چه شغلی هستید ، فروش سخت است.

بیشتر بخوانید : نوآوری در مشاور املاک ؛ آشنایی با استراتژی های جدید در شغل املاک

با این حال ، به عنوان یک آژانس املاک و مستغلات و یک مشاور، چالش های پیش روی شما زیاد است زیرا مشتریان تکراری در این میان کم و زیاد می شوند. خانه ها وسایل الکترونیکی یا مد نیستند. مردم به قصد ماندن در یک خانه خرید می کنند. به همین دلیل مشتری های شما به مدت طولانی دیگر نیازی به شما نخواهند داشت

۴. فن ارتباطات را بیاموزید

ارتباط خوب در همه نوع تجارت امری مهم است ، اما در املاک و مستغلات یک ضرورت است. شما به عنوان مشاور املاک تازه کار بد نیست بدانید که مشتری نمی خواهد با نماینده ای کار کند که بیش از حد مشغول است و نمی تواند وقت خود را برای گوش دادن به آنها بگذارد. فروش یک قطعه ملک معمولاً برای افراد بسیار احساسی است. این ملک چه محل کار آنها باشد و چه خانه آنها ، برای آنها امری شخصی و مهم تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: برنامه هایی که یک مشاور املاک موفق روزانه انجام می دهد !

مردم می خواهند احساس کنند شما به آنها و نیازهای آنها گوش می دهید. نقش شما فقط این نیست که خانه آنها را بفروشید تا درد آنها را تسکین دهد.این افراد به شما اعتماد و ایمان دارند و اگر به حرف های آنها گوش ندهید عصبانی خواهند شد. هدف شما این است که تا جای ممکن مشتریان خود را راضی نگه دارید تا  در صورت نیاز به خدمات خود ادامه دهند. مردم از مشاغل خرید نمی کنند ، بلکه از مردم خرید می کنند. افرادی که آنها را دوست دارند و به آنها اعتماد دارند. برای تبدیل شدن به آن شخص ، ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه گوش کنید.

۵. مشارکت را تشکیل دهید

برای اینکه به بهترین مشاور املاک تبدیل شوید ، ابتدا باید درک کنید که نمی توانید این کار را به تنهایی انجام دهید. هیچ کس در هر کاری موفق نیست مگر اینکه نوعی حمایت صحیح داشته باشد. معمولاً این به معنای ایجاد مشارکت با افراد دیگری است که مایلند به شما کمک کنند. این همچنین بدان معنی است که شما مایلید به آنها کمک کنید تا در کار خود نیز موفق شوند. با بانکدارانی که وام مسکن می دهند یا سازمان دهندگان حرفه ای و افراد دیگر در صنعت ساختمان؛ ارتباط برقرار کنید. سازندگان ، طراحان داخلی و حتی صاحبان یک شرکت تعمیر و نگهداری استخرها همه مشارکت عالی برای تعامل کاری هستند. آنها می توانند خدمات شما را به مشتریانی که در حال جابجایی هستند، پیشنهاد دهند همچنین شما می توانید خدمات آنها را به مشتریانی که تازه به خانه جدیدی نقل مکان کرده اند ، پیشنهاد دهید.

۶. میزبان خانه های باز

گرچه بسیار خوب است که امروزه فناوری به مشتریان این امکان را می دهد تا عکس های یک خانه را قبل از بازدید از آن مشاهده کنند ، اما هیچ چیز جای بازدید حضوری را نخواهد گرفت. بهترین آژانس املاک و مستغلات نیز می دانند که این یک روش عالی برای برقراری ارتباط جدید است.همچنین فرصتی برای نمایش انواع خانه هایی که می توانید بفروشید.

بیشتر بخوانید: ۵ کتاب ضروری که هر مشاور املاکی باید بخواند !

نکات مهم برای مشاوران املاک مبتدی

۷. روابط را حفظ کنید

حتی اگر مشتری خانه رویایی خود را پیدا کرده و قصد دارد هرگز آنجا را ترک نکند ، همچنان مهم است که با او در تماس باشید. نیازی نیست که همیشه با همه تماس بگیرید. حتی ارسال یک پیام کوتاه نیز جواب می دهد. فقط کافی است در تماس باشید تا سلام کنید و به آنها یادآوری کنید که هنوز در تجارت خود پابرجا هستید. هنگامی که افراد احساس کنند شما به اندازه کافی برای برقراری ارتباط با آنها توجه می کنید ، احتمالاً شما را به دوستان و خانواده خود توصیه می کنند.

۸. قبل از کار با مشتریان خود آنها را واجد شرایط کنید

بهترین آژانس های املاک و مشاوران می دانند که یک شخص خریدار جدی است یا خیر. شما به عنوان مشاور املاک تازه کار باید بیاموزید که چگونه می توان تفاوت بین این دو را پیدا کرد با این کار موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد. هدر دادن وقت برای افرادی که قصد خرید یا اجاره ندارند، هیچ فایده ای ندارد. در عوض، سیستمی را ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا مشتری های جدی خود را شناسایی کرده و روی آنها تمرکز کنید. با این کار خواهید فهمید که انرژی بیشتر و ناامیدی کمتری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه مشاور املاک حرفه ای شویم

۹. بودجه ایجاد کنید

برای اداره یک کار نیاز به سرمایه است. از پنج دلیل اصلی شکست کسب و کارها ، دو دلیل آنها مستقیماً به پول مربوط می شود. بودجه ای را برای خود ایجاد کنید و به آن پایبند باشید. تا با تغییر وضعیت مالی بتانید آن را تغییر دهید ، این اقدام بودجه زندگی و مسیر موفقیت را بسیار آسان می کند.

۱۰. مراقب خود باشید

مراقب خود باشید تا بتوانید بهترین مشاور املاک شوید. رئیس بودن خود نشاط آور است و اغلب طاقت فرسا. مراقب خودت باش. هر شب به اندازه کافی استراحت کن. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید و حداقل۸۰% غذاهای سالم بخور. به طور منظم تمرین کن.هر آنچه می توانید انجام دهید تا از نظر روحی ، جسمی و معنوی سالم بمانید. با این کار خواهید فهمید که می توانید راحتتر تمرکز کنید و از سختی ها دور شوید.

بیشتر بخوانید: دوره آموزش املاک با تدریس مهندس ایمان خدابخش

سخن آخر

امیدواریم نکاتی که به شما ارائه داده ایم به شما کمک کند تا به عنوان مشاور املاک تازه کار ، شروع قوی داشته باشید. اما همانطور که هر پیشکسوت باسابقه ای به شما می گوید ، این به هیچ وجه یک شرح جامع از چالش های احتمالی شما به عنوان یک مشاور املاک نیست. ممکن است مدتی طول بکشد تا معاملات را به طور منظم ببندید. مطمئن باشید در این شغل شکست ها و لحظات ناخوشایند یا شرم آور را خواهید داشت. اما دلسرد نشوید مانند بسیاری از مشاغل که به درجه بالایی از تعامل اجتماعی نیاز دارند. پس همین حالا دست به کار شوید!

تعداد نظرات : 12
  • ♡مریم♡
    9 آذر 1402
    من میخوام مشاور املاک شم این اطلاعات با این که خیلی خوب بودن ولی کم بود لطفا اطلاعات بیشتری بزارید
    ادمین آقای املاک
    9 آذر 1402
    سلام و عرض ادب کابر گرامی شما می تونید به صفحه آموزش مشاور املاک مراجعه کنید و از نکات کاربردی و مفید بهره مند بشید. همچنین می تونید وارد دسته بندی آکادمی آقای املاک بشید و ویدیوهای آموزشی اساتید مجرب در زمینه شغل املاک را مشاهده نمائید. لینک صفحه آموزش مشاور املاک: https://mrestate.ir/wblog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7%da%a9 لینک آکادمی آقای املاک: https://mrestate.ir/wblog/category/academy
  • نوید
    22 اردیبهشت 1402
    سلام . نظر ندارم .تازه به این کار آمدم .اما در این دوماه درآمدی نداشتم .و بسیار هم فعال بودم .روزهای جمعه هم فعال بودم.
    ادمین آقای املاک
    22 اردیبهشت 1402
    سلام و عرض ادب در اولین فرصت از واحد پشتیبانی وبسایت آقای املاک برای راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.
  • نوین افشار
    15 اسفند 1400
    به ظاهر کار راحتی هستش و بعضی افراد فکر می کنند که بدوم مطالعه می تونن موفق باشن آنا واقعا باید به روز باشن واز ابزارهای به روز استفاده کنن
  • سمیرا
    15 اسفند 1400
    چه جالب و آموزنده 👍👍👍👍
  • بخشی
    15 اسفند 1400
    حتما روزی خواستم مشاور شم استفاده میکنم
  • ehda
    15 اسفند 1400
    بی‌نظیر‌بود💙💙💙
  • سهیل منصوری
    16 آبان 1400
    من با بند اول مقاله مخالفم بنظر من شغل مشاور املاک ذاتی نیست بلکه اکتسابیه و اگر طبق متن مقاله برای مثال فن بیان خوبی نداری قطعاً میتونی با کار کردن روی اون کسبش بکنی ،، محدودیت فقط توی ذهن توعه رفیق ،، 🧠👉 دوستای من برای داشتن حس راحتی و گرفتن حس وظیفه از روی دوشِتون ، امور اکسابی رو ذاتی تلقی نکنین ،، ☝ همممه چیز نگرش توعه و قطعاً به نفعت هست که چیزای قابل کسب کردن رو به ژن و اینها ربط ندی ،، اگه واقعاً اون قروت ، شخصیت و قدرت رو میخوای ، شاید لازم باشه بیشتر از بقیه تلاش بکنی ، ولی صبرت هم قطعاً از اونها بیشتره ،، چون عاشقشی ❤👊
  • پویا ترکاشوند
    21 مهر 1400
    وبلاگتون واقعا بی نظیره...طرفدارتون شدم?????شما خیلی به من کمک کردین واقعا ازتون تشکر میکنم❤??
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    نکته برای مشاورین خیلی خوبه?
  • حسین کیا
    21 مهر 1400
    ???تمام مشاورین املاک چه مبتدی و تازه کار و چه حرفه ای و با سابقه باید برای بهتر شدن و پیشرفت این موارد رو رعایت کنه تا به اون ایده آل مد نظرش برسه.ممنون از آقای املاک
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    با تشکر از شما برای این اطلاعات عالی و مفید، بسیار حرفه ای و آموزنده بود ??
  • نیما نیک
    21 مهر 1400
    این نکات به هر مشاور املاکی کمک میکنه که توی کارش بتونه بهترین باشه. سپاس بابت مطالب مفید در مقالات خوب آقی املاک???