کوهک تهران ؛صفر تا صد معرفی این محله خوش آب و هوا

کوهک تهران ؛صفر تا صد معرفی این محله خوش آب و هوا

4 بهمن 1402

محله گردی

کوهک تهران ؛صفر تا صد معرفی این محله خوش آب و هوا

کوهک تهران یکی از محله های محبوب و خوش آب و هوای غرب استان تهران است که در این هفته از مطالب وبلاگ آقای املاک به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت و شما را با صفر تا صد این محله آشنا خواهیم کرد. اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران را دارید. با ما همراه شوید.

تاریخچه محله کوهک تهران

کوهک تهران یکی از قدیمی ترین محله ها در غرب استان تهران است که در ابتدا جزئی از منطقه‌ ۵ شهرداری تهران  محسوب می شد اما با گذشت زمان و تاسیس منطقه‌ ۲۲ شهرداری تهران به یکی از محله های این منطقه تبدیل شد. در گذشته این محله در حاشیه شهر تهران قرار داشت و از امکانات رفاهی مطلوبی برخوردار نبود.

برای مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در کامرانیه کلیک کنید. 

اما با گذشت زمان و افزایش جمعیت در غرب و شمال غرب تهران و احداث پارک جنگلی چیتگر و دریاچه چیتگر به مرور ساخت و ساز در این منطقه افزایش یافته و بر جمعیت و کیفیت امکانات منطقه افزوده شد. در مورد در سالهای گذشته زمین های اطراف چیتگر به خانواده فیروزگر و فرمانفرمایان تعلق داشت که پس از انقلاب این زمین ها ملی اعلام شد. در سال‌های بعد دولتمردان و مسئولان شهر تهران با هدف رفع کمبودهای پایتخت و خدمت رسانی به شهر تهران تصمیم گرفتند این منطقه را با الگوی نوین شهرسازی توسعه دهند. در نهایت منطقه ۲۲ شهرداری تهران در سال ۱۳۷۹ تاسیس و عملیات توسعه و ساخت منطقه آغاز شد.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در محمودآباد مازندران کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: با یکی از چهره های سرشناس در صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی حاج رحیم قربانی آشنا شوید!

پیش خرید آپارتمان در تهران

بلوار کوهک کجاست

بلوار کوهک تهران که بیشتر افراد آن را با نام خیابان برادران شهید علیمردانی می شناسند در شرقی ترین نقطه منطقه ۲۲ تهران قرار گرفته است. البته در گذشته این محله جزئی از منطقه ۵ تهران محسوب می شد که به مرور زمان با تقسیم اراضی شهرداری منطقه ۵ و تاسیس شهرداری منطقه ۲۲، این محله در لیست منطقه ۲۲ تهران قرار گرفت.

محله کوهک از سمت شرق به استادیوم آزادی، از سمت غرب به پارک چیتگر، از سمت شمال به شهرک را آهن (گلستان) و از سمت جنوب به اتوبان تهران_ کرج منتهی می شود. موقیعت جغرافیایی محله کوهک تهران به گونه ایست که در مجاورت با پارک جنگلی چیتگر و دریاچه چیتگر قرار گرفته به همین دلیل این محله از آب و هوای بسیار مناسبی برخوردار است. همین ویژگی باعث شده تا مردم از مناطق دیگر تهران به این منطقه نقل مکان کنند.

بیشتر بخوانید: چیتگر تهران ؛بهترین منطقه برای سرمایه گذاری ملکی !

بلوار کوهک کجاست

بهترین برج های کوهک

در این محله شهرکی با همین نام (کوهک) قرار دارد که بیش از۴۰۰۰ خانوار در آن سکونت دارند. ساکنانی که بیشتر آنها از افراد سرشناس کشور می‌باشند.از طرف دیگر شهرک یاس (زیتون) یکی از شهرک های مسکونی معروف در بلوار کوهک است که ساکنان زیادی در ان زندگی می کنند. علاوه بر برج های کوهک و یاس این محله دارای برج های معروفی چون:

  • برج کادوس با ۲۵ طبقه و ۱۰۸ واحد تجاری و اداری (این برج یکی از زیبا ترین، پر طرفدار ترین و البته گران ترین برج در منطقه ۲۲ تهران می باشد)
  • برج آرتمیس با ۲۵ طبقه و ۷۵ واحد مسکونی
  • برج نیلوفر با ۱۸ طبقه اداری و تجاری ( ۱۵ طبقه مسکونی )
  • برج ترنج با ۲۱ طبقه می باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی پروژه رونیکا پالاس کوهک

خرید خانه در تهران

معرفی برج های بلوار کوهک

این محله دارای چندین برج از جمله: برج اساتید دانشگاه_ برج آریا_ برج نسترن_ برج فرهیختگان_ برج هواپیمایی آسمان_ برج هواپیمایی کشوری_ برج رضوان_ برج بانک مسکن_ برج پلیمر_برج صدف_ برج مروارید_ برج کاوه_ برج نسیم_ برج امیر کبیر_ برج آیناز_ برج سپه_ برج راهور_ برج حکیم نظامی_ برج مهرگان_ برج ریحانه می باشد.

بیشتر بخوانید: شهرک گلستان تهران ؛محله ای دنج با امکانات فراوان

دسترسی های محله کوهک تهران

به جرات می توان گفت که محله کوهک تهران یکی از بهترین مناطق از لحاظ دسترسی است. موقعیت جغرافیایی این محله به گونه ایست که به راحتی می توان به بزرگراه هایی چون آزادگان و همت دسترسی پیدا کرد. از دیگر دسترسی های مهم در این محله می توانیم به:

  • اتوبان شهید لشگری و بزرگراه آزادگان
  • اتوبان خرازی و شهید حکیم
  • پارک جنگلی چیتگر و دریاچه چیتگر
  • مرکز خرید بزرگ بام لند 
  •  مرکز خرید طوبی، اشاره کنیم.

یکی دیگر از مزایای این محله، دسترسی بسیار آسان و سریع به ایستگاه مترو چیتگر می باشد. اگر از ساکنان این محله هستید یا به هر دلیلی وارد این محله شدید شما می توانید برای رسیدن به مترو چیتگر تهران به بلوار کوهک خیابان نسیم دوم دسترسی داشته باشید.  در این مکان چندین اتوبوس مسافربری مستقر هستند. شما می توانید در ایستگاه چیتگر یا وارد خط مترو شماره ۵ که مبدا آن گلشهر و مقصد صادقیه است، شوید یا در ایستگاه ارم سبز وارد خط شماره ۴ شده و یا به سمت ایستگاه صادقیه حرکت نمائید.

همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت های به روز خرید آپارتمان در شهرک گلستان و اجاره آپارتمان در شهرک گلستان چیتگر بر روی لینک کلیک کنید.

محله وردآورد تهران همانند کوهک جزو محله های منطقه 22 به شمار می رود. برای کسب اطلاعات جامع از این محله، می توانید به صفحه آن یعنی وردآورد در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

محله کوهک تهران همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم به دلیل آب و هوای مناسب و دسترسی های بسیار گسترده خواهان زیادی برای سکونت پیدا کرده است. همین امر موجب شده روز به روز به متقاضیان خرید یا اجاره خانه در این محله اضافه شود.

اگر به دنبال  خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران هستید و قصد سکونت در این محله را دارید  می توانید وارد صفحه،خرید آپارتمان در کوهک یا اجاره آپارتمان در کوهک  در  وبسایت آقای املاک شوید و از جدیدترین آگهی های قیمت آپارتمان در محله کوهک تهران اطلاع یابید.

همچنین می توانید برای مشاهده تمام آگهی های قیمت خرید آپارتمان در غرب تهران بر روی لینک کلیک کنید.

قیمت آپارتمان در کوهک تهران

بلوار کوهک نقشه

محله کوهک تهران از سمت شرق به استادیوم آزادی، از سمت غرب به پارک چیتگر، از سمت شمال به شهرک را آهن (گلستان) و از سمت جنوب به اتوبان تهران_ کرج منتهی می شود. 

بیشتر بخوانید: 4 شاخص که محله دهکده المپیک را محبوب کرد

نگاهی به امکانات رفاهی محله کوهک تهران

اکثر ما برای انتخاب محله خود به ویژگی ها و امکانات رفاهی آن نگاه می کنیم یکی از امکانات محله کوهک تهران وجود تالارها، باغ ها و مجتمع های پذیرایی بزرگ در خیابان های این محله می باشد. از طرفی وجود پارک جنگلی چیتگر در نزدیکی این محله چندین برابر به محبوبیت آن اضافه کرد.

بلوار کوهک مجتمع تجاری طوبی

مجتمع تجاری طوبی که اولین مرکز خرید واقع در منطقه ٢٢ شهرداری تهران به شمار می رود فعالیت خود را از ابتدای آذر ٩٣ آغاز کرده و پاسخگوی واقعی نیازهای ساکنین این منطقه می باشد. این مجتمع در مکانی ساخته شده که دسترسی آسانی به شریانهای مهم ارتباطی تهران از جمله اتوبانهای کرج ، کمربندی تهران، حکیم و همت دارد. از طرفی معابر و تراکم جمعیت این مجتمع طبق الگوهای استاندارد شهرسازی ساخته شده است.

جهت کسب اطلاعات از قیمت های به روز خرید آپارتمان در چیتگر و یا اجاره آپارتمان در چیتگر کلیک کنید.

پاساژ طوبی در مرکز محله کوهک در بلوار کوهک (علیمردانی)، جنب نسیم۱۶ واقع شده این مرکز تجاری که شامل ۱۴ طبقه تجاری می باشد به راحتی تمامی نیاز های روزمره ساکنین این محله را بر طرف می کند. پاساژ طوبی از امکاناتی مانند:  ۸ رستوران، ۵ کافی شاپ، هایپر استار، لوازم جانبی کامپیوتر، انواع بوتیک های زنانه و مردانه، فروشگاههای لوازم خانگی، شیرینی فروشی و نانوایی ، ۲۰۰۰ واحد پارکینگ در ۶ طبقه و ... برخوردار است.

بیشتر بخوانید: کوی ارم ؛‌آشنایی با خوش مسیرترین محله در غرب تهران !

هتل بلوار کوهک تهران

در این محله هتل سه ستاره بستان واقع شده است. این هتل با چشم انداز زیبا و خود در شرق دریاچه خلیج فارس و در نزدیکی پارک جنگلی چیتگر، ورزشگاه آزادی و فرودگاه مهرآباد ساخته شده است. هتل بستان دارای دو طبقه که در طبقه زیرین آن رستوران و لابی هتل قرار دارند و طبقه بالای آن شامل واحدهای اقامتی با امکانات ویژه می باشد. از جاذبه های گردشگری این هتل می توانیم به دوچرخه سواری و پیاده روی در پارک جنگلی چیتگر، هایپرمارکت، شهربازی سرپوشیده، مرکز خرید کوروش، مجتمع تجاری طوبی، شهربازی و باغ وحش ارم اشاره کنیم.

اگر می خواهید از قیمت های به روز خرید آپارتمان در دریاچه و اجاره آپارتمان در دریاچه چیتگر تهران باخبر شوید همین حالا بر روی لینک، کلیک کنید.

درمانگاه ولیعصر بلوار کوهک تهران

درمانگاه ولیعصر که در انتهای بلوار کوهک، خیابان شهید بیگدلی، ورودی شهرک یاس واقع شده دارای خدماتی چون: دندانپزشکی، ارتوپدی، آزمایشگاه، سی تی اسکن، رادیولوژی، سونوگرافی، اپتومتری، ادیومتری، نوار مغز، داروخانه، فیزیوتراپی، روانپزشکی، جراحی عمومی، طب فیزیکی، ریه، قلب و عروق، اورولوژی، اطفال، گوش و حلق و بینی، داخلی، بانوان، مامایی، پوست و مو، تغذیه، طب کار می باشد. همچنین بیمارستان برکت واقع در نسیم دهم در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید: شهران ؛برای کسانی که قصد سکونت در این منطقه را دارند!

سرای محله کوهک تهران

سرای محله کوهک در سال ۱۳۹۲ در این محله تاسیس شد، این مرکز فرهنگی که از مراکز وابسته به منطقه ۲۲ شهرداری تهران به شمار می رود با برگزاری برنامه های متعدد از جمله برنامه های فرهنگی، هنری، سلامت، کارگاه های مهارت آموزی و کلاس های آموزشی، مشغول خدمات رسانی به ساکنین این منطقه می باشذ می باشد.

آدرس سرای محله کوهک

سرای محله کوهک در بلوار کوهک، انتهای نسیم ۱۶ غربی، بلوار علوم و فنون ، جنب ساختمان مدیریت بحران واقع است.

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران پروژه هوم آفیس رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید!

برای مشاهده آگهی های خرید و فروش آپارتمان در منطقه 1 و مناطق دیگر، می توانید به لینک های مرتبط زیر مراجعه کنید. 

خرید آپارتمان در زعفرانیه

خرید آپارتمان در الهیه

خرید آپارتمان در ولنجک

خرید آپارتمان در فرشته

خرید آپارتمان در بلوار فردوس

خرید آپارتمان در میرداماد

اجاره آپارتمان در زعفرانیه

تعداد نظرات : 15
  • نوین افشار
    15 اسفند 1400
    محله کوهک از مناطقی هستش که خیلی نرخ رشد بالایی داشته و برای سر مایه گذاری خیلی خوب می تونه باشه
  • فرزانه حسنخانی
    15 اسفند 1400
    مرسی 👏👏👏👌👌
  • علی
    15 اسفند 1400
    چه امکاناتی داشته و ما بیخبر بودیم
  • ehda
    15 اسفند 1400
    عالی بود💙💙💙
  • امیر حسنلو
    21 مهر 1400
    واقعا مطالب عالیی قرار میدید تا امروز اصلا در مورد این محله چیزی نشنیده بودم
  • روزبه فعلی
    21 مهر 1400
    درود بسیار اطلاعات مفیدی بود در راستای شناخت منطقه ایی که به تازگی پیشرفت چشم گیر و بافت جدیدی داشته ??ممنون از شما سپاس از آقای املاک ??
  • نیما نیک انجام
    21 مهر 1400
    با سلام خسته نباشید به تیم خوب و تخصصی آقای املاک . ممنون از مقالات و اطلاعات خوب ملکی تون???
  • حسن
    21 مهر 1400
    ممنون از مقالات کاربردی و معرفی مناطق تهران ، به من که یک شهرستانی هستم برای انتخاب منطقه زندگی در تهران خیلی کمک کرده. متشکرم.
  • محسن فرزام فر
    21 مهر 1400
    با سلام...خیلی خیلی ممنون از اطلاعات گروه بزرگ آقای املاک
  • روزبه فعلی
    21 مهر 1400
    درود بنظر من وقتی ساکن شهری هستی خیلی خوب هست که نسبت به شهر خود اطلاعات داشته باشی که یکی از آنها شناخت مناطق مختلف هست که بنظر من آقای املاک در فراگیری این اطلاعات بسیار موفق عمل کرده ?? با سپاس ??
  • امیرحسن آفتابی
    21 مهر 1400
    اکثرمردم ایران ازتاریخ ونام ونشان خودبی اطلاع هستند،بسیارزیادهستند آدمایی که سالها درمحلی زندگی میکنند واطلاعاتی راجب محله خودندارند،جاداره به سهم خود تشکروقدردانی کنم ازاینهمه اطلاع رسانی عمومی وزحمات گروه آقای املاک.
  • Amir saei
    21 مهر 1400
    Vaghean man aslan nmidonestam koohak kojast vali aln midonm vaghean mahale khobie mamnoon?
  • علی منصوری
    21 مهر 1400
    ممنون از اطلاعات کامل و مفیدتون ??
  • داود نصیری
    21 مهر 1400
    سلام و عرض ادب خدمت شما من اطلاعاتم کامل شد نسبت به این منطقه بسیار عالی بود ممنونم
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    با سلام از منطقه و ناحیه ای که اصلا اطلاعات نداشتم اطلاع رسانی کردید ممنون و سپاسگذارم