چیتگر تهران؛ معرفی 0 تا 100 بهترین منطقه برای سرمایه‌ گذاری ملکی !

چیتگر تهران؛ معرفی 0 تا 100 بهترین منطقه برای سرمایه‌ گذاری ملکی !

29 فروردین 1403

محله گردی

چیتگر تهران؛ معرفی 0 تا 100 بهترین منطقه برای سرمایه‌ گذاری ملکی !

این هفته وبلاگ آقای املاک قصد دارد شما را با یکی از بهترین و بکرترین محله های منطقه ۲۲ تهران یعنی محله چیتگر آشنا کند، در این مطلب هر آنچه که باید از محله چیتگر تهران بدانید از تاریخچه تا امکانات رفاهی برای شما گردآوری کرده ایم.  اگر قصد خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران را دارید و می خواهید از قیمت خرید آپارتمان در منطقه 22 آگاهی یابید ،خواندن این مقاله را از دست ندهید.

جهت مشاهده آگهی های تهاتر آپارتمان کلیک کنید.

فهرست مطالب

تاریخچه محله چیتگر

چیتگر کجاست

بهترین محله چیتگر

پارک چیتگر

دریاچه چیتگر 

بام لند چیتگر

ایستگاه مترو چیتگر

سرای محله چیتگر

باشگاه سوارکاری چیتگر

تعویض پلاک چیتگر

زندگی در چیتگر

تاریخچه محله چیتگر تهران

در گذشته زمین های محله چیتگر تهران متعلق به خانواده فرمانفرمایان و فیروزگر بود که بعد از انقلاب این زمین ها به سازمان زمین شهری واگذار شد، با گذشت زمان و مهاجرت افراد به غرب تهران به مشکل ترافیک برخورد از این رو، مسئولان دولتی تصمیم گرفتند این منطقه را به شهر تهران اضافه کنند ومحله ای جدید به نام محله چیتگر تاسیس کنند.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در بندرعباس کلیک کنید. 

پیش خرید آپارتمان در تهران

چیتگر کجاست

شاید اولین پرسش کسانی که کمتر با این منطقه آشنایی دارند چیتگر منطقه چنده باشد. محله چیتگر تهران ، محله ای است در شمال غرب و منطقه ۲۲ شهرداری تهران، این محله که یکی از بزرگ ترین و بهترین محله های شهر تهران به شمار می رود دارای دو قسمت شمالی و جنوبی می باشد. چیتگر را نمی توان جزء محله های قدیمی تهران نامید، این منطقه که به شهرک های جدید و مدرنش معروف است، از ساختمان های نوساز و برج‌های بلند قامت و بعضا پنت هاوس با دید وسیع تشکیل شده است، همچنین این منطقه به دلیل جاذبه های گردشگری خود مانند جنگل و دریاچه دارای آب و هوایی بسیار دلپذیر بوده و نسبت به مناطق دیگر تهران از آلودگی کم تری هم برخوردار است.مساحت محدوده چیتگر چیزی حدود۶۲۰۰ هکتار است که ۱۳۰۰ هکتار آن به فضاهای سبز تعلق دارد.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در سعادت آباد و خرید آپارتمان در بلوار فردوس کلیک کنید. 

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید!

چیتگر تهران کجاست

بیشتر بخوانید: شهرک گلستان تهران ؛محله ای دنج با امکانات فراوان

چیتگر شمالی کجاست

چیتگر شمالی از سمت شمال به اتوبان شهید همت و از سمت جنوب به بزرگراه شهید لشکری از سمت شرق به شهرک راه آهن و از سمت غرب آن شهرک کارمندان شهرداری  متصل می شود 

چیتگر جنوبی کجاست

محله چیتگر جنوبی در مجاورت محله هایی همچون وردآورد، شهرک دانشگاه تهران، شهرک سینمایی غزالی، چیتگر شمالی و شهرک شهرداری قرار گرفته است. چیتگر جنوبی از شمال به بزرگراه لشکری، از شرق به شهرک دانشگاه تهران، از جنوب به بزرگراه فتح و از غرب به بلوار کرمان خودرو ختم می شود.

بیشتر بخوانید: با یکی از چهره های سرشناس در صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی حاج رحیم قربانی آشنا شوید

جهت مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در کامرانیه کلیک کنید. 

خرید خانه در تهران

بهترین محله چیتگر

برا اساس گفته های اهالی و مشاوران املاک واقع در این منطقه بهترین محله چیتگر تهران برای سکونت به شرح زیر است:

۱.شرق آزادگان که یکی از مناطق دنج و البته دور محله چیتگر است. این منطقه مناسب افرادی است که زندگی در محله ‌ای دنج و آرام برایشان در اولویت است.

۲.بلوار کوهک که در نزدیکی پارک چیتگر واقع شده و غربی ‌ترین و پرطرفدارترین منطقه در محله چیتگر به شمار می رود. لازم به ذکر است ایستگاه مترو چیتگر در این بلوار واقع است.

۳.غرب دریاچه چیتگر غرب دریاچه چیتگر یکی از بهترین مناطق چیتگر برای سرمایه ‌گذاری است. این منطقه دارای شهرک ‌های بسیار مدرن و مجتمع‌های مسکونی بسیار لوکس است.

بیشتر بخوانید: شهرک چشمه تهران ؛با بهترین شهرک منطقه ۲۲ آشنا شوید!

نقشه چیتگر

نقشه چیتگر به این گونه است که از سمت شمال به اتوبان شهید همدانی از سمت شرق به بزرگراه آزادگان از سمت جنوب به آزادراه تهران_کرج و از سمت غرب به پیکان شهر و آزاد شهر متصل می شود.

چیتگر تهران روی نقشه

اگر بخواهیم مختصر و مفید از محله چیتگر تهران برایتان صحبت کنیم در ابتدا باید به موقعیت مکانی آن اشاره کنیم. دومین نکته این است که این محله یکی از بهترین گزینه ها برای خرید و سرمایه‌ گذاری ملکی است به این دلیل که در تمامی برج‌ های این منطقه امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوبی وجود داره همین امکانات شرایط بسیار عالی را برای سکونت، فراهم کرده است.

اگر شما قصد سکونت در این محله بی نظیر را دارید کافیست وارد وبسایت آقای املاک شوید و از جدیدترین آگهی های قیمت خرید آپارتمان در چیتگر و اجاره آپارتمان در چیتگر تهران مطلع شوید.

همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت های به روز خرید آپارتمان در شهرک گلستان و اجاره آپارتمان در شهرک گلستان چیتگر بر روی لینک کلیک کنید.

یاسین ویسی

سجاد رجبی

پارک چیتگر

پارک جنگلی چیتگر یکی از پارک های منطقه ای و البته فرا منطقه ای شهر تهران محسوب می شود. این پارک در سال ۱۳۴۱ به عنوان یکی از مکان های تفریحی برای عموم مردم احداث شد. پارک جنگلی چیتگر تعداد بیشماری درخت از جمله درختان سوزنی برگ و پهن برگ در خود جای داده است. این پارک از امکاناتی نظیر مجتمع فرهنگی، ورزشی، زمین بازی، سالن اجتماعات، انبار، ایستگاه و پیست دوچرخه سواری، ایستگاه آتش نشانی، رستوران، بوفه، ساختمان اداری، پارکینگ، آلاچیق و چادرهای اقامتی برخوردار است.

جهت مشاهده تمامی آگهی های قیمت خرید آپارتمان در غرب تهران کلیک کنید.

پارک جنگلی چیتگر تهران

چیتگر دریاچه

دریاچه چیتگر یا همان دریاچه خلیج فارس درست در ضلع شمالی محله چیتگر تهران واقع شده است این دریاچه وسعت بسیار زیادی دارد تفریحات متنوع مانند رستوران، شیک ترین مرکز خرید مانند بام لند واقع در نزذیکی دریاچه چیتگر از جمله دلایلی است که دریاچه چیتگر را به عنوان محبوب ترین جاذبه شهر تهران بشناسند. در این دریاچه دو اسکله و چندین قایق از جمله قایق های پدالی، شارژی، قایق های اتوبوسی یا کاتامارا و قایق های موتوری قرار دارد. سکونت در این محله هم طرفداران بسیاری دارد که برای مشاهده آگهی های آن می توانید به خرید آپارتمان در دریاچه خلیج فارس و  اجاره آپارتمان در دریاچه خلیج فارس مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد معرفی محله کوهک تهران

عکس دریاچه چیتگر تهران

چیتگر بام لند 

مجموعه تجاری بام لند که در قسمت شمالی محله چیتگر واقع شده یکی از نخستین مراکز خرید ایران در فضای باز به شمار می رود و با اینکه از زمان احداث آن چند سالی نمی گذرد اما میان تهرانی ها و حتی شهرهای مجاور پایتخت طرفداران بسیاری پیدا کرده است. مساحت این مجموعه حدود ۶۰ هزار متر مربع است که بیش از ۱۳ هزار متر مربع آن به مجتمع تجاری اختصاص دارد. معماری این مرکز خرید ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است که معماری اروپایی آن را می‌توانید در ویترین‌ مغازه‌  ها به خوبی مشاهده کنید.

در این مرکز خرید ۱۲ رستوران ؛ شهر فرهنگ ، شهر سلامتی و شهر موسیقی وجود دارد. چشم انداز این مجموعه هنگام غروب بسیار دیدنی و زیباست.

بیشتر بخوانید: معرفی پروژه رونیکا پالاس کوهک

بام لند دریاچه چیتگر تهران

چیتگر مرکز خرید طوبی

مرکز خرید طوبی چیتگر که در شهریور ماه سال ۱۳۹۴ احداث شد در مجاورت پارک جنگلی و دریاچه چیتگر قرار گرفته است. همین موضوع به یکی از نقاط قوت این مجتمع تبدیل شده و باعث رونق کسب و کار در آن گردیده است. چرا که امروزه افراد بسیاری برای تفریح و اوقات فراغت این دو مکان را انتخاب می‌کنند و به واسطه آن نیز به این مجموعه سر می زنند.

همچنین نزدیکی این مرکز خرید به ایستگاه مترو چیتگر نیز یکی دیگر از مزایای آن به شمار می رود. با مراجعه به مرکز خرید طوبی چیتگر خاطره‌ای عالی برای خود و همراهانتان به یادگار خواهید گذاشت. در این پاساژ انواع اجناس از جمله خوراک و پوشاک با کیفیت، رستوران، امکانات رفاهی مناسب و ... وجود دارد. این مرکز خرید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳ شب آماده خدمات دهی به مراجعه کنندگان می باشد.

تلفن مرکز خرید طوبی چیتگر : ۰۲۱۴۶۰۸۴۷۷۸

بیشتر بخوانید: معرفی شهرک مروارید شهر چیتگر ؛ برای افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند!

چیتگر مرکز خرید طوبی

ایستگاه مترو چیتگر

ایستگاه مترو چیتگر که در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد جزء ایستگاه‌ های خط پنج مترو تهران است. مترو چیتگر در کیلومتر ۸ اتوبان تهران، کرج، و در بلوار کوهک واقع شده‌ است. در فضای بیرونی مترو چیتگر خطوط اتوبوسرانی قرار دارد که مشافران را جا به جا می کند برخی از این خطوط اتوبوسرانی به شرح زیر است: خط ۲۵۱ : ایستگاه مترو چیتگر به شهرک دانشگاه (منطقه ۲۱) خط ۳۲۶ : ایستگاه مترو چیتگر به تقاطع همت و شریعتی (سه راه ضرابخانه) خط ۳۲۸ : ایستگاه مترو چیتگر به پایانه شهید جوزانی و دریاچه چیتگر

ایستگاه متروی چیتگر تهران

بیشتر بخوانید: کوی ارم ؛آشنایی با خوش مسیرترین محله در غرب تهران !

سرای محله چیتگر

محله چیتگر به عنوان یکی از بهترین مناطق غرب تهران دارای چندین سرای محله می باشد که در ادامه این مطلب آنها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

۱. سرای محله کوهک چیتگر

این مرکز آموزشی و فرهنگی در بلوار کوهک، خیابان نسیم، شانزدهم غربی، بلوار دانشگاه واقع شده است. این مرکز دارای برنامه های متنوعی چون فرهنگی، هنری، سلامت و کارگاه های مهارت آموزی است.

۲.سرای محله دریاچه شهدای خلیج فارس

این مرکز فرهنگی و اموزش که دارای چندین سال سابقه فعالیت است، تنها مرکز دارنده سرپرستی NGO در منطقه بوده و در بخش های مختلفی از جمله؛ برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، سلامت و کارگاه های مهارت آموزی مشغول ارائه خدمات به ساکنین غرب تهران می باشد.

اگر می خواهید از قیمت های به روز خرید آپارتمان در دریاچه و اجاره آپارتمان در دریاچه چیتگر تهران باخبر شوید همین حالا بر روی لینک، کلیک کنید.

دوره های رایگان روانشناسی و مشاوره ، کلاس های مادر و کودک، کلاس خلاقیت (ویژه خردسالان)، کلاس های پیش دبستانی، دوره های آموزشی چرتکه و...از دیگر فعالیت های این مرکز به شمار می رود.

سرای محله دریاچه شهدای خلیج فارس در ضلع غربی بوستان دریاچه، انتهای خیابان میرکمالی، داخل محوطه شهرداری ناحیه ۴ منطقه ۲۲ تهران واقع شده است.

۳. سرای محله چیتگر شمالی

یکی دیگر از نزدیکترین سراهای محله در این منطقه سرای محله چیتگر شمالی است. هدف از تاسیس سرای محله در این منطقه تامین فضای فرهنگی مورد نیاز محله ، توسعه مشارکت ساکنین در مدیریت محله و افزایش سرانه فرهنگی با برگزاری کلاس های آموزشی، هنری و فرهنگی بود.

بیشتر بخوانید: وردآورد تهران ؛این محله قدیمی و سرشناس را بیشتر بشناسید!

سرای محله چیتگر شمالی در تهران

چیتگر سوارکاری باشگاه

هدف اصلی احداث باشگاه های سوارکاری در چیتگر تهران در حقیقت ایجاد محیطی مفرح، سرگرمی های سالم و تقویت رابطه دوستی میان شهروندان و محیط زیست است. چندین باشگاه سوار کاری در پارک جنگلی چیتگر قرار دارد :

۱.باشگاه سوارکاری بام، واقع در (فاز غربی خیابان یکم)

۲.باشگاه سوارکاری ابرش، واقع در (اتوبان کرج، فاز غربی درب شماره سه خیابان بوستان)

۳.باشگاه سوارکاری آریاسب، واقع در (ورودی ۲ و ۳ چیتگر انتهای بلوار دستواره)

۴.باشگاه سوارکاری میلاد واقع در (ضلع غربی بوستان جنگلی چیتگر)

۵.همچنین باشگاه سوارکاری چیتگر در دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس) خیابان اقاقیا چهارم واقع می باشد.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در الهیه کلیک کنید. 

اگر در شمال کشور قصد سرمایه گذاری و یا سکونت دارید، پروژه میلنیوم محمودآباد را به شما پیشنهاد می کنیم . این پروژه مدرن و لوکس واقع در شهر محمودآباد (استان مازندران) می باشد که توسط شرکت ساختمانی MRG و به دست یکی از سازندگان مطرح، (مهندس محمدرضا جنیدی) ساخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کنید.

چیتگر تعویض پلاک

مرکز تعویض پلاک چیتگر یکی از مراکز دولتی مهم این محله به شمار می رود که روزانه افراد زیادی برای انجام فرآیندهای مختلف در راابطه با نقل‌وانتقال خودرو به آن مراجعه می‌کنند. مرکز تعویض پلاک چیتگر در کیلومتر ۱۲ بزرگراه شهید لشگری واقع شده است.ساعت کاری این مرکز، در روزهای شنبه تا چهارشنبه، از ۷ صبح الی ۱۴ظهر و در روز پنج شنبه از ۷ صبح تا ۱۲ ظهر می باشد.

شماره تماس تعویض پلاک چیتگر: ۰۲۱۴۴۹۰۱۹۲۹ 

بیشتر بخوانید: ۴ شاخص که محله دهکده المپیک را محبوب کرد !

تعویض پلاک و معاینه فنی خودرو چیتگر

زندگی در چیتگر

محله چیتگر که از شهرک‌های بسیار زیبا و مدرن برخوردار است دارای چندین برج و ساختمان‌های نوساز می باشد. آب و هوای محله چیتگر بسیار دلپذیر است همچنین وجود دو مرکز تفریحی و ورزشی مانند پارک جنگلی و دریاچه چیتگر، این منطقه را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده است. همانطور که در جریان هستید متاسفانه بیشتر مناطق تهران دارای هوایی آلوده هستند اما خوشبختانه منطقه چیتگر از هوای سالم برخوردار است که همین موضوع از مزیت‌های زندگی در چیتگر به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: چرا سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ تهران سودآور است؟

از آنجایی که بیشتر ساختمان ها و شهرک های این محله در اطراف کوه و جنگل‌های چیتگر واقع شده اند، نسبت به مرکز تهران از آب و هوای سالم و پاکیزه‌تری برخوردار است. همین مسئله موجب شده  تا افراد بسیاری این منطقه را برای زندگی خود برگزینند. همچنین از آنجایی که تنوع خانه‌های ساخته شده در این منطقه بسیار زیاد است، افراد با هر سلیقه‌‌ای می‌توانند ساکن یکی از برج‌ها یا آپارتمان‌های مسکونی یا خانه‌های ویلایی باشند.

اگر مشاور املاک هستید و یا در شغل املاک فعالیت می کنید دوره آموزش املاک ؛با تدریس مهندس ایمان خدابخش را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه 1 و مناطق دیگر تهران را دارید می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید. 

خرید آپارتمان در ولنجک

خرید آپارتمان در میرداماد

خرید آپارتمان در فرشته

خرید آپارتمان در زعفرانیه

خرید آپارتمان در قیطریه

خرید آپارتمان در ازگل

خرید آپارتمان در آجودانیه

جهت مشاهده آگهی های خرید ویلا در شهرهای مختلف ایران می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید

خرید ویلا در محمودآباد

خرید ویلا در گیلان

خرید ویلا در مازندران

خرید ویلای استخردار در شمال


سوالات متداول

  • چیتگر منطقه چنده؟

    منطقه چیتگر در شمال غربی تهران و در منطقه 22 شهرداری تهران واقع شده است.

  • امکانات زندگی در چیتگر چیست؟

    محله چیتگر تهران یکی از بهترین مناطق در تهران برای زندگی است چرا که بیشترین امکانات لازم برای زندگی اعم از تفریحی و درمانی مثل دریاچه چیتگر، مرکز خرید بام لند و ... در آن واقع شده است.

تعداد نظرات : 3
  • ناشناس
    3 بهمن 1401
    سلام خیلی محله ی خوبیه
  • ازاد
    23 خرداد 1401
    سلام - لطفا شهرک زرنان که نزدیک دریاچه چیتگر هست را معرفی کنید - تشکر https://www.instagram.com/zarnanvillage/
    ادمین آقای املاک
    23 خرداد 1401
    سلام و عرض ادب چشم حتما در روزهای آینده درباره شهرک زرنان مطلب خواهیم نوشت
  • ehsan sianaki
    21 مهر 1400
    سلام و درود ممنون از اطلاعات خوبتون