سعادت آباد تهران؛ آشنایی با این محله لوکس و مدرن + عکس

سعادت آباد تهران؛ آشنایی با این محله لوکس و مدرن + عکس

29 فروردین 1403

محله گردی

سعادت آباد تهران؛ آشنایی با این محله لوکس و مدرن + عکس

در این مقاله از وبلاگ آقای املاک قصد داریم شما را با یکی از محله های لوکس و مدرن پایتخت؛ محله سعادت آباد آشنا و تمامی امکانات رفاهی این محله را برای شما عزیزان بازگو و معرفی کنیم. اگر قصد اجاره یا خرید آپارتمان در تهران را دارید و سکونت در این محله لوکس و مدرن را انتخاب کرده اید، خواندن این مطلب را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.

فهرست مطالب

تاریخچه محله سعادت آباد

سعادت آباد تهران کجاست

سعادت آباد منطقه چنده

محله های سعادت آباد تهران

میدان کاج سعادت آباد

بلوار دریا سعادت آباد

مراکز درمانی محله سعادت آباد 

مراکز خرید در این محله مدرن

مراکز تفریحی و ورزشی محله سعادت آباد

مترو سعادت آباد تهران

سرای محله سعات آباد

زندگی در سعادت آباد چگونه است

تاریخچه محله سعادت آباد تهران

قبل از دهه ۲۰ این منطقه تقریبا خالی از سکنه بود. در دهه ۲۰ سید ضیاء‌الدین طباطبایی (سیاستمدار ایرانی و نخست‌ وزیر ایران در زمان احمدشاه قاجار) زمین‌های این منطقه را خرید و تعدادی از اقوام خود که همگی سید بودند را برای کار روی این زمین‌ها استخدام کرد.به همین دلیل آن زمان این محله به نام سادات آباد معروف شد، که به مرور زمان به سعادت‌ آباد تغییر نام داد. بیشتر ساختمان های سعادت ‌آباد تا دهه ۷۰ ساختمان های یک الی دو طبقه بود اما پس از گسترش ساخت و سازها در دهه ۸۰ این محله شکل دیگری به خود گرفت و ساختمان های کوچک جای خود را به ساختمان های مدرن و چند طبقه داد. امروزه سعادت آباد از لحاظ ارزش زمین یکی از بهترین محله های تهران به شمار می‌رود.

جهت مشاهده آگهی های خرید ویلا در رشت کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: با یکی از چهره های سرشناس در صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی حاج رحیم قربانی آشنا شوید!

خرید خانه در تهران

سعادت آباد تهران کجاست

محله سعادت آباد یکی از محله های لوکس در شمال غربی پایتخت ایران است. این محله همانند محله گیشا تهران یکی از محله های پرطرفدار شهر تهران محسوب می شود به گونه ای که جمعیت آن روز به روز در حال افزایش است. بافت آپارتمان در این منطقه نوساز و مدرن می باشد به تعبیری در این منطقه خانه هایی با عمر بنای بالای ۲۰ سال کمتر به چشم می خورد.این منطقه دارای ملک های زیبا با کوچه‌های پهن و عریض است به همین دلیل یکی از منحصر به فردترین مناطق شهر تهران به شمار می رود.

برای مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در شیراز و خرید آپارتمان در شیراز کلیک کنید. 

سعادت آباد منطقه چنده

سوال سعادت آباد منطقه چند است برای کسانی که خیلی با این محله اشنایی ندارند زیاد پرسیده می شود و لازم است بگوییم که این محله در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع شده است. این محله که جزء محلات بالا شهر محسوب می شود و به دلیل اینکه در ارتفاعات شمال شهر قرار گرفته دارای آب و هوای مطبوع و مناسب نیز می باشد.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در بندرعباس کلیک کنید.

گسترش ساخت و ساز در این محله موجب شد با اقبال عمومی مواجه شود. اگر قصد خرید آپارتمان در سعادت آباد را دارید، یا اگر می خواهید قیمت اجاره آپارتمان در سعادت آباد را مشاهده نمائید، به وبسایت آقای املاک مراجعه کرده تا از به روزترین قیمت آگهی های این محله مطلع شوید. همچنین می توانید از قیمت به روز خرید آپارتمان در شهرک غرب و اجاره آپارتمان در شهرک غرب اطلاعات لازم را به دست آورید.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در محمودآباد مازندران کلیک کنید

سعادت آباد تهران روی نقشه

موقعیت جغرافیایی سعادت‌آباد به گونه ای است که از شرق به بزرگراه چمران، از جنوب به شهرک غرب، از شمال به کوی فراز، از شمال شرق به اوین، از شمال غرب به فرحزاد منتهی می شود. لازم به ذکر است که بزرگراه یادگار امام از شمال و بلوار فرحزادی از غرب سعادت‌آباد می گذرد و در حال حاضر یکی از بهترین محله های شمال غرب تهران است.

بیشتر بخوانید: خانم مهندس فائزه فدایی معمار، طراح و اجرای پروژه های ویلایی و ساختمانی

پیش خرید آپارتمان در تهران

محله های سعادت آباد تهران

بهترین و گرانترین منطقه سعادت آباد

خیابان سرو سعادت آباد که به تازگی به خیابان آیت الله‌هاشمی رفسنجانی تغییر نام داده، یکی از خیابان های معروف این محله به شمار می رود. این خیابان ۲۷۰۰ متر دارد که از شرق به میدان فرهنگ و از غرب به میدان کتاب متصل می شود.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در کیش کلیک کنید. 

یکی از سازندگانی که امروزه به درستی و طبق اصول از روش های نوین صنعت ساختمان سازی پیروی کرده ، مهندس صمد سلیمان زاده است که توانست با سخت‌کوشی، خدمات عالی در طراحی و ساخت با کمک همکاران بسیار ماهر خود شاهکارهای چشمگیری را در سطح شهر تهران بنا کند. شایان به ذکر است که برج پارس جردن یکی از سازه های برتر او به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: بهترین وبسایت خرید آپارتمان در کشور

معرفی خیابان های سعادت آباد

علاوه بر خیابان سرو خیابان فرهنگ، خیابان بیست و چهار متری، خیابان شهرداری، خیابان آسمان‌ ها، خیابان صراف ‌ها، خیابان دشت بهشت، خیابان علامه، خیابان پاک نژاد، خیابان ریاضی بخشایش، خیابان ارغوان، خیابان درختی، خیابان پامچال، خیابان مروارید، خیابان صدف، خیابان شکوفه، خیابان لادن، خیابان فراز، خیابان پویش، خیابان پرورش، خیابان بهزاد از دیگر خیابان های این منطقه به شمار می روند.

بیشتر بخوانید: ستارخان ؛محله ای با دیرینه بیش از 40 سال

جهت مشاهده آگهی هایخرید آپارتمان در زعفرانیهکلیک کنید. 

سعادت آباد میدان کاج

میدان کاج تهرانیکی از میدان های اصلی و مهم منطقه 2 شهرداری تهران به شمار می‌رود. این میدان در تقاطع خیابان سرو و خیابان سعادت آباد قرار گرفته‌است. همانطور که از نام این میدان پیدا است، در داخل باغچه آن تعدادی زیادی درخت کاج قرار گرفته است. شایان به ذکر است که در ۲۹ فروردین ۱۳۹۱، نام این میدان از کاج به نام شهید تهرانی مقدم تغییر پیدا کرد اما همچنان همه او را با نام میدان کاج می شناسند.

جهت مشاهده تمامی آگهی های قیمت خرید آپارتمان در غرب تهران کلیک کنید.

عکس میدان کاج سعادت آباد

بیشتر بخوانید: زعفرانیه تهران ؛با این محله اعیان نشین بیشتر آشنا شوید

سعادت آباد بلوار دریا

بلوار دریا سعادت آباد در شمال غرب استان تهران واقع شده است که از امتداد بلوار مدیریت آغاز و به خیابان شهید محمد مهدی فرحزادی متصل می شود. بلوار دربا در ضلع جنوبی بزرگراه نیایش قرار دارد. این بلوار محله‌های سعادت آباد و شهرک غرب را از یکدیگر تفکیک کرده است. بلوار دریا سعادت آباد با بلوار فرهنگ، خیابان علامه طباطبایی جنوبی، خیابان سی و پنج متزی سعادتآباد، خیابان شهید صراف‌ها، بلوار شهرداری ،بلوار شهید پاکنژاد و خیابان شهید محمد مهدی فرحزادی تقاطع دارد. همچنین دانشگاه امام جعفر صادق در جنوب این بلوار یعنی در مقابل خیابان علامه طباطبایی جنوبی قرار گرفته است.پ

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت آگهی های خرید آپارتمان در منطقه 2 تهران کلیک کنید.

محله بلوار دریا یکی از محله‌های پرطرفدار و البته خوش مسیر شمال غرب تهران به حساب می آید این محله با محوریت بلوار قدیمی دریا و پیرامون این بلوار شکل گرفته و ایجاد شده است. بلوار دریا یکی از مسیرهای دسترسی ساکنین غرب پایتخت به بزرگراه شهید چمران و شمال و جنوب تهران می باشد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آشنایی با محله قدیمی طرشت

آشنایی با مراکز درمانی محله سعادت آباد تهران

چندین مراکز درمانی از جمله بیمارستان، درمانگاه و کلینیک در این محله مشغول به فعالیت هستند که در میان آنها بیمارستان پارسیان و بیمارستان عرفان میان مردم شناخته شده تر هستند. بیمارستان پارسیان که در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرد دارای ۹ طبقه و شامل بخش های بستری عمومی و ویژه می باشد. هر کدام از این بخش ها امکاناتی نظیر اتاق های دو تخته، اتاق های یک تخته و سه تخته می باشد. بیمارستان پارسیان در میدان فرهنگ خیابان سرو شرقی واقع شده است.

محله صادقیه یکی از محله های واقه در منطقه 2 تهران است. اگر میخواهید درمورد این محله اطلاعات کاملی داشته باشید می توانیئد به صفحه محله صادقیه واقع در وبسایت اقای املاک مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: معرفی پروژه رونیکا پالاس کوهک

بیمارستان پارسیان سعادت آباد تهران

معرفی مراکز خرید در این محله مدرن

در این محله چندین مغازه‌ تجاری، فروشگاه‌های لوکس با برندهای مختلف، به چشم می خورد اما در این میان چندین مرکز تجاری لوکس و مدرن مانند مجتمع تجاری پرواز، مجتمع تجاری ابریشم و مجتمع تجاری کسری قرار دارند؛‌که طرفداران خاص خود را دارند . از طرف دیگر مجتمع تجاری اداری رویال سعادت آباد یکی از مراکز خرید شناخته شده در این محله به حساب می آید که دارای ۲ طبقه تجاری و ۵۰ واحد تجاری، ۸ طبقه اداری شامل ۵۶ واحد  اداری، ۱ طبقه فودکورت لوکس با تراس بزرگ و ۷ طبقه پارکینگ هوشمند است.

بیشتر بخوانید: بلوار فردوس تهران ؛هر آنچیزی که باید از این محله معروف بدانید!

اریکه ایرانیان

لازم به ذکر است که مجتمع اریکه ایرانیان که یکی از مراکز تفریحی محبوب و معروف تهران به شمار می رود در نزدیکی این محله واقع شده است این مجتمع هشت طبقه ای دارای پارکینگ اختصاصی و سالن های متعدد با سیستم تهویه مطبوع می باشد. مجتمع اریکه ایرانیان تهران از سالن های مجهز به سیستم های صوتی و تصویری، یک سالن کنسرت جهت برگزاری سمینارها و همایش ها، دو استخر مجزا برای آقایان و بانوان و سالن بولینگ و بیلیارد برخوردار است.

جهت قیمت گذاری آنلاین آپارتمان خود کلیک کنید

مجتمع اریکه ایرانیان تهران

محله ونک، جزو محله های منطقه 2 تهران به شمار می اید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این محله می توانید با مراجعه به وبلاگ آقای املاک، وارد صفحه اختصاصی محله ونک تهران شوید.

آشنایی با مراکز تفریحی و ورزشی محله سعادت آباد

بوستان و فضاهای سبز بسیاری در محله سرسبز و خوش آب و هوای سعادت آباد قرار دارند که در میان آن ها می توانین به بوستان سعادت آباد ، پارک لادن، بوستان سلامت،‌ بوستان معلم ، پارک شکوفه ، پارک دلاوران، پارک آبشار و... اشاره کنیم. مجموعه فرهنگی ورزشی لشکری یکی از مراکز مهم این محله به شمار می رود این مجموعه در میدان بهرود ، بلوار شقایق، جنب پارک پرواز واقع شده است.

محله اباذر جزو محله های منطقه 2 شهرداری تهران است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محله، می توانید با مراجعه به وبلاگ آقای املاک، وارد صفحه اختصاصی محله اباذر شوید.

مجموعه فرهنگی ورزشی لشگری سعادت آباد

سعادت آباد تهران مترو

نزدیکترین ایستگاه مترو به سعادت آباد

از آنجایی که محله سعادت آباد فاقد ایستگاه مترو است اما با احداث خط ۷ مترو تهران حمل و نقل در این محله بسیار آسان شد ، انتهای این خط به منطقه سعادت آباد ختم می شود. این خط  که در سال ۹۶ افتتاح شد دارای ۷ ایستگاه شامل ایستگاه میدان صنعت، کمیل، بریانک، میدان بسیج، میدان محمدیه، دانشگاه تربیت مدرس و شهید نواب صفوی می باشد.

بیشتر بخوانید: مرزداران ؛محله ای جذاب برای سکونت

سرای محله سعات آباد

سرای محله سعادت آباد که در آن فعالیت های هنری و فرهنگی می شود در آن نمایش های فرهنگی مانند تئاترهای موزیکال و شاد برای کودکان ، اردوهای متنوع به اماکن تاریخی تهران و غیره برگزار می شود. این مرکز فرهنگی دارای کلاس های موسیقی و کلاس های هنری شامل (تاتر ، کلاس بازیگری ، کلاس های طراحی و نقاشی ، کلاس های آموزش خیاطی و  خوشنویسی می باشد.

از طرف دیگر سرای محله سعادت آباد علاوه بر کلاس های هنری و موسیقی  کانون گردشگری دارد به نوعی در این مکان تورهای مختلف یک روزه تهرانگردی و دو روزه ایرانگردی برگزار می شود.

سرای محله سعادت آباد در میدان شهید تهرانی مقدم (کاج) ، انتهای خیابان دوم (شهید عبقری) ، ابتدای خیابان بهزاد جنوبی، بوستان شقایق واقع شده است.

محله سازمان آب از محله های منطقه 2 تهران است. وبلاگ آقای املاک، یک صفحه جداگانه به محله سازمان آب اختصاص داده است. کاربران با مراجعه به این صفحه می توانند اطلاعات جامعی درمورد این محله بدست آورند.

زندگی در سعادت آباد چگونه است

این منطقه از نظر امکانانت متنوعی از جمله مراکز اداری، تجاری، درمانی و رستوران‌ها بسیار غنی می باشد. برای افرادی که قصد سکونت در این محله را دارند باید بگوییم که سکونت در محله سعادت آباد تهران بسیار جذاب و هیجان انگیز است و امکانات رفاهی بسیار زیادی را در خود جای داده است.

بوستان های متعددی در سرتاسر سعادت‌آباد قرار گرفته، بر خلاف دیگر محله های تهران، این محله دارای بوستان‌های عریض و طویل زیادی است که بسیاری از جوانان و خانواده‌ها برای وقت‌گذرانی به این بوستان‌ها مراجعه می‌کنند. از بوستان‌های معروف سعادت آباد می‌توان به بوستان مدیریت، بوستان سعادت آباد ، آبشار دلاوران و پرواز اشاره کرد.

از دیگر امکانات رفاهی محله سعادت آباد می‌توان به وجود مال‌ها و مراکز خرید اشاره کرد که روزانه جمعیت زیادی را برای خرید در خود جا می‌دهند. معروف‌ترین مراکز خرید سعادت آباد، پرواز، ابریشم و کسری هستند. این منطقه در کنار خانه‌های با متراژ بالا، از امکانات رفاهی مانند رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و سوپر مارکت‌های فراوان برخوردار است. همچنین سفارتخانه نیکاراگوئه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و هتل اسپیناس پالاس که بزرگ‌ترین هتل ۵ ستاره ایران است، در این محله قرار دارد.

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید!

اگر مشاور املاک هستید و یا در شغل املاک فعالیت می کنید دوره آموزش املاک ؛با تدریس مهندس ایمان خدابخش را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه 1 و مناطق دیگر تهران را دارید می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید. 

خرید آپارتمان در الهیه

خرید آپارتمان در میرداماد

خرید آپارتمان در فرشته

خرید آپارتمان در بلوار فردوس

اجاره آپارتمان در کامرانیه

اگر قصد خرید آپارتمان در شهرهای ایران را دارید به لینک های زیر مراجعه کنید

خرید آپارتمان در مشهد

خرید آپارتمان در اهواز

خرید آپارتمان در اصفهان


سوالات متداول

  • سعادت آباد منطقه چند در تهران است

    همان طور که در متن مقاله گفتیم سعادت آباد یکی از مناطق لاکچری در شمال غرب تهران بوده و در منظقه 2 شهرداری تهران واقع است.

  • بهترین منطقه سعادت آباد کجاست

    سعادت آباد تهران به خودی خود یکی از بهترین محله ها و مناطق شمال شهر تهران است که وسعت زیادی هم دارد اما اگر بخواهیم از بین آن ها بهترین مناطق را معرفی می کنیم می توانیم به میدان کاج و بلوار دریا از بهترین محله های آن اشاره کنیم.

  • گرانترین منطقه سعادت آباد کدام است

    از بین گرانترین منطقه سعادت آباد می توان به بلوار دریا، میدان کاج و میدان سرو اشاره کرد که در تاریخ نوشتن این مقاله به طور متوسط تا 20 درصد از مناطق دیگر آن گرانتر هستند.

تعداد نظرات : 9
  • صدف
    27 آذر 1402
    سلام لطفا قیمت آپارتمان نوساز بین 100 تا 150 متر نوساز در سعادت آباد رو بفرمایید
    ادمین آقای املاک
    27 آذر 1402
    سلام و عرض ادب کاربر محترم و گرامی آقای املاک در این مطلب لینک خرید آپارتمان در سعادت آباد برای شما آورده شده می تونید وارد صفحه بشید و با انتخاب متراژ و سال ساخت ، آپارتمان مورد نظر خودتون رو پیدا کنید. خرید آپارتمان در سعادت آباد
  • مانی خسروی
    9 اردیبهشت 1402
    درود درود بسیار عالی
  • معصومه جعفری
    7 فروردین 1402
    باسلام و احترام درود ها نثار تان سعادت آباد تهران عالیه بسیار عالی
  • خانم معصومه جعفری
    7 فروردین 1402
    عالیه بسیار عالی
  • محسن دولتی
    25 آذر 1401
    ممنون اطلاعات خوبی بود
  • حسین
    28 آبان 1401
    سلام به نظر من سعادت اباد بهترین منطقه تهران است حتی از نیاوران وزعفرانیه نیز بهتر است چون نسبتا خلوت تر ودارای دسترسی های متعدد ومردم نسبتا با کلاس وبا فرهنگ
  • یونس پارسع
    19 اردیبهشت 1401
    میخواهم درانجاکارکنم دریک رستوران
    ادمین آقای املاک
    19 اردیبهشت 1401
    سلام و عرض ادب دوست عزیز اگه سوالی در این باره دارید ما شما رو راهنمایی می کنیم.
  • .....
    2 اسفند 1400
    دوستانه عزیزی که میگن سعادت اباد منطقه بی امنیتی و از این چیزها هست لطفا اگه تونستی بیا بد بدشو بگو ای بابا یادم رفته بود شما تو خیابون فرشته تهران میشینی اینجا رو نگاه نمی کنی
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    اطلاعاتی در رابطه با منطقه نداشتم ممنون از اطلاع رسانی ارادتمند میلاد داودپور?