مرزداران تهران؛ محله ای جذاب برای سکونت + عکس و نقشه

مرزداران تهران؛ محله ای جذاب برای سکونت + عکس و نقشه

9 اسفند 1402

محله گردی

مرزداران تهران؛ محله ای جذاب برای سکونت + عکس و نقشه

مرزداران تهران به دلیل امکانات رفاهی مناسب میان تهرانی ها از محبوبیت زیادی برخوردار است. اگر شما به دنبال خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران هستید و قصد سکونت در این محله خوش نشین را دارید؛ آشنایی با محله مرزداران کمک زیادی به شما خواهد کرد. پیشنهاد می‌کینم تا آخر این مطلب با آقای املاک همراه باشید تا شما را با تمامی بخش‌ها و مراکز مختلف این منطقه آشنا کند.

فهرست مطالب

تاریخچه محله مرزداران

مرزداران تهران کجاست

مرزداران منطقه چند است

بافت محله مرزداران

بهترین محله مرزداران

بلوار مرزداران

مترو مرزداران

سرای محله مرزداران

اسامی چند اماکن مذهبی معروف این محله

نگاهی به مراکز درمانی این محله محبوب

چند مرکز مهم دولتی در مرزداران وجود دارد؟

 اماکن تفریحی و ورزشی این محله

معرفی مراکز خرید مرزداران

تاریخچه محله مرزداران

در زمان های گذشته محله مرزداران جزء زمین های دره فرحزاد بود به همین دلیل است که امروزه بخشی از محله مرزداران در راستای دره فرحزاد قرار گرفته. مجاورت با دره و رودخانه فرحزاد باعث شده بود در زمان های گذشته محله مرزداران زیر کشت محصولات زراعی قرار بگیرد و جزئی از اراضی دره فرحزاد شود. وجود باقی مانده های آسیاب کهک بیان گر آن است که در قدیم کشت غلات در این محل رایج بوده و مردم برای آسیاب کردن غلات خود از این آسیاب استفاده می کردند. در قدیم ساکنین مرزداران به کشاورزی و دامداری مشغول بودند و از آب رودخانه فرحزاد استفاده می کردند.

برای مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در شیراز و خرید آپارتمان در شیراز کلیک کنید. 

یکی از خدمات جذاب آقای املاک برای کسانیکه قصد خرید ملک و یا فروش ملک خود را دارند، قیمت گذاری آنلاین ملک است. شما می توانید به صفحه کارشناسی آنلاین ملک مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. 

مرزداران تهران کجاست

مرزداران تهران کجاست یا مرزداران بالاشهر است؟ از جمله سوالاتی است که افرادی که کمتر با این منطقه آشنایی دارند بپرسند. محله مرزداران یکی از محله های خوب در غرب تهران است که از سمت شمال به بزرگراه حکیم، از سمت شرق به بزرگراه شیخ فضل الله نوری از سمت جنوب به بلوار جلال آل احمد و از سمت غرب به خیابان اشرفی اصفهانی منتهی می شود.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در محمودآباد مازندران کلیک کنید

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید!

مرزداران تهران کجاست

مرزداران منطقه چنده

بلوار مرزداران تهران به طور قطع یکی از محله ای محبوب و شناخته‌ شده در شمال غرب استان تهران است این محله در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع شده است. این محله مثل محله های غرب تهران یعنی فردوس غرب، فردوس شرق، شهر زیبا،جنت آباد شمالی و....میان تهرانی ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: خانم مهندس فائزه فدایی معمار، طراح و اجرای پروژه های ویلایی و ساختمانی

بافت محله مرزداران

منطقه مرزداران تهران به خیابان‌های پهن و عریض معروف است. غالب خانه های این محله در گذشته ویلایی با تعداد طبقات محدودی بوده اما امروزه با بالا رفتن قیمت ها، خانه‌های ویلایی به برج‌های مسکونی و تجاری تبدیل شده اند. در نتیجه شهرک هایی چون شهرک ژاندارمری که در مرکز محله مرزداران قرار دارد یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌های این محله به‌ حساب می‌آید که قدمت آن به زمان محمدرضا پهلوی برمی‌گردد. از طرف دیگر شهرک آزمایش که اداره مرکزی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در آن واقع‌ شده است در قسمت شرقی بلوار مرزداران قرار دارد. شهرک فرهنگیان هم در این محله قرار گرفته است.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در کیش کلیک کنید. 

محله باغ فیض یکی از محله های نزدیک به محله مرزداران است. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درباره محله باغ فیض کسب کنید، میتوانید به این صفحه مراجعه کنید. همچنی می توانید از قیمت های به روز خرید آپارتمان در باغ فیض و یا اجاره آپارتمان در باغ فیض تهران باخبر شوید.

لوکیشن مرزداران تهران

از آنجایی که مرزداران در میان بزرگراه‌ها واقع شده است طبیعیست دسترسی به آن با اتومبیل شخصی راحت باشد. این محله از شرق به بزرگراه شیخ فضل الله نوری از غرب به بلوار یادگار امام از شمال به بزرگراه حکیم و از جنوب به بزرگراه جلال آل احمد متصل می شود.

محله سازمان آب همانند مرزداران جزو محله های منطقه 2 شهرداری تهران است. وبلاگ آقای املاک یک صفحه جداگانه را به محله سازمان آب اختصاص داده است تا کاربران بتوانند با مراجعه به این صفحه اطلاعات کاملی از این محله بدست آورند.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در بندرعباس کلیک کنید.

بهترین محله مرزداران

در بلوار مرزداران تهران محله هایی وجود دارد که از لحاظ بافت آپارتمان و میزان قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. در ابتدای بلوار مرزداران خیابان هایی نظیر ناهید و اباالفضل معروف اند نکته قابل توجه این است که  قیمت آپارتمان در این خیابان ها کمتر از سایر قسمت های دیگر این محله است. در اواسط بلوار مرزدارن خیابان های ابراهیمی و لاله هر نوع خانه ای در آنها یافت می شود و قیمت آپارتمان در این خیابان ها کمی بیشتر است البته به خیابان لاله و البته بیشتر قسمت شمالی اتوبان حکیم شهرک هما می گویند.

جهت مشاهده تمامی آگهی های قیمت خرید آپارتمان در منطقه 2 تهران و یا خرید آپارتمان در غرب تهران بر روی لینک کلیک کنید.

منطقه مرزداران تهران

در قسمت جنوبی بلوار مرزداران خیابان های سرسبز ایثار و آریافر وجود دارند که میتوان بافت خانه ها و نوع محله را با خیابان های ابراهیمی و لاله هم ردیف دانست. در قسمت شمالی این بلوار دو خیابان سپهر و البرز از گران قیمت ترین قسمتهای بلوار مرزداران به شمار می روند به این دلیل که نسبت به محله های دیگر خلوت تر و بافت کوچه ها و خیابان های آن کمی به شهرک غرب شباهت دارد و از طرفی بیشتر آپارتمان های آنها لوکس هستند.

بلوار مرزداران

بلوار مرزداران تهران بزرگترین و سرشناس ترین بلوار محله مرزداران است. نام محله مرزداران نیز از روی نام این بلوار گرفته شده است، همین امر نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد این بلوار است. بلوار مرزداران از ابتدا تا انتهای محله امتداد داشته و تمامی خیابان های مهم مرزداران را به یکدیگر متصل می کند. بلوار مرزداران از بزرگراه اشرفی اصفهانی در غرب محله تا بزرگراه شیخ فضل الله نوری در شرق محله امتداد داشته و نقش مهمی در دسترسی های محله و همچنین ورودی های محله مرزداران ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: با یکی از چهره های سرشناس در صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی حاج رحیم قربانی آشنا شوید!

تعداد زیادی از مراکز تجاری مهم مرزداران در مجاورت این بلوار واقع شده اند. بلوار مرزداران دو محله مرزداران و شهرک آزمایش را به هم وصل کرده و راه ارتباطی میان سه بزرگراه اشرفی اصفهانی، بزرگراه یادگار امام و بزرگراه شیخ فضل الله نوری است. بلوار مرزداران علاوه بر این تقاطع ها، چندین تقاطع مهم دیگر از جمله تقاطع بلوار مرزداران – خیابان لاله، بلوار مرزداران – ابراهیمی ،بلوار مرزداران _ ایثار، بلوار مرزداران -آریافر، بلوار مرزداران – سرسبز ، بلوار مرزداران – آزمایش ، بلوار مرزداران – اطاعتی و بلوار مرزداران – شهرک آزمایش را در خود جای داده است.

علاوه بر مراکز تجاری این بلوار، مراکز و اماکن مهم دیگری را در خود جای داده است. مترو مرزداران ، شهرک آزمایش ، مسجد امیرالمومنین ، مدرسه علمیه دارالحکمه ، ایستگاه مترو یادگار امام و دفتر خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در این بلوار قرار دارند. بلوار مرزداران دسترسی این محله را به حمل و نقل عمومی و مترو فراهم کرده به همین دلیل است که بلوار مرزداران مهمترین بلوار این محله به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: صادقیه تهران ؛آشنایی صفر تا صد این محله 

بلوار مرزداران تهران

آپارتمان‌های غالبا نوساز در این محله بیشتر به چشم می خورد .سطح قیمت آپارتمان در این محله نسبتا بالا است. بیشترین شهرت این محله به دلیل وجود شهرک‌های آپارتمانی تقریباً نوساز و شیک است. اگر شما قصد سکونت در این محله را دارید می توانید برای مشاهده آگهی های به روز قیمت آپارتمان در این محله به وبسایت آقای املاک مراجعه کرده و وارد صفحه خرید آپارتمان در مرزداران و اجاره آپارتمان در مرزداران شوید.

همچنین می توانید برای آگاهی از قیمت های به روز خرید آپارتمان در شهرک غرب و اجاره آپارتمان در شهرک غرب و یا خرید آپارتمان در سعادت آباد و اجاره آپارتمان در سعادت آباد تهران کلیک کنید.

مرزداران برج الوند

برج الوند در خیابان فرزانگان، خیابان ابراهیمی واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این مکان به گونه ای است که در نزدیکی مراکزی مانند مرکزواکسیناسیون بهداشت بهاران و رستوران جنارو مرزداران و ایستگاه مترو یادگار امام و مرکز سلامت جامعه شهرک ژاندارمری و ایستگاه اتوبوس پل مرزداران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: سعادت آباد تهران ؛آشنایی با این محله لوکس و مدرن

مترو مرزداران

ایستگاه متروی مرزداران یکی از ایستگاه‌های خط ۶ متروی تهران است که در بلوار مرزداران، تقاطع خیابان سرسبز واقع شده‌است. ایستگاه متروی مرزداران در ۲۵ اردیبهشت سال۱۴۰۰ تاسیس شد.ورودی دوم ایستگاه مرزداران دارای ۲ دستگاه آسانسور برای تسهیل بهره مندی افراد کم توان جسمی و حرکتی از این ایستگاه و همچنین ۸ رشته پله برقی است.

مترو مرزداران کجاست

محله اباذر جزو محله های منطقه 2 تهران است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محله اباذر می توانید با مراجعه به وبلاگ اقای املاک وارد صفحه اختصاصی محله بلوار اباذر شوید.

 معرفی مراكز آموزشی و فرهنگی محله مرزداران

این منطقه دارای آموزشگاه‌های متعدد زبان خارجی هچون آموزشگاه زبان سپهر در بلوار مرزداران- خیابان نارون، مدرسه زبان پازوکی واقع در خیابات پوریا (کاوسی)، موسسه زبان تایم…است.از طرف دیگر این محله از چندیین کتابخانه مبراست. این محله دارای آموزشگاه موسیقی هم می باشد.کتابخانه کانون اجتماعی جوانان که واقع در تقاطع بزرگراه اشرفی اصفهانی است.کتابخانه اشرفی اصفهانی که در ابتدای بلوار مرزداران قرار گرفته است و همچنین کتابخانه شبانه روزی مرزداران که در خیابان ابوالفضل قرار دارد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد معرفی محله گیشا تهران !

از سوی دیگر مدارس و مراکز آموزشی متعددی هم در این منطقه وجود دارد که نیازهای آموزشی ساکنین را برطرف می‌کند مدارسی همچون:

  • پیش‌دبستانی‌ میلاد واقع در خیابان مرزداران- خیابان گلها
  • دبستان دخترانه دولتی شهدای هویزه واقع در بلوار اشرفی اصفهانی- بلوار مرزداران
  • دبیرستان و پیش‌دانشگاهی پسرانه غیرانتفاعی مکتب‌الجواد واقع در بلوار اشرفی اصفهانی- بلوار مرزداران
  • راهنمایی پسرانه غیرانتفاعی معین واقع در بلوار اشرفی اصفهانی- بلوار مرزداران
  • دبیرستان نمونه دولتی دخترانه شایستگان
  • مهدکودک باغ بازی

بیشتر بدانید: معرفی پروژه رونیکا پالاس کوهک

سرای محله مرزداران

در این محله دو سرای محله به نام های سرای محله مرزداران شرقی و سرای محله مرزداران غربی در نوع خود از بهترین سرای محلات شهر تهران هستند که با فضای مناسب خود ، امکانات آموزشی، فرهنگی و ورزشی بسیار خوبی را برای ساکنین محله مرزداران فراهم کرده اند.

سرای محله مرزداران شرقی

سرای محله مرزداران شرقی یکی از مراکز فرهنگی و آموزشی محله مرزداران است‌.این مکان آموزشی با امکانات و کلاس های آموزشی مناسب خود سهمی بزرگ را در آموزش شهروندی در منطقه ۲ تهران و محله مرزداران از آن خود کرده است.

آدرس: بزرگراه جلال ال احمد غرب،بعد از پل ازمایش،جنب بلوار جانبازان،سرای محله مرزداران شرقی
شماره تماس: ۰۲۱۴۴۲۴۹۴۴۱

بیشتر بخوانید: پونک ؛دلیل محبوبیت این محله چیست؟

سرای محله مرزداران غربی

سرای محله مرزداران غربی یکی از اماکن فرهنگی و هنری در این محله می باشد. سرای محله مرزداران غربی با امکانات و کلاس های آموزشی خود مانند کلاس های موسیقی، آموزش زبان ترکی استانبولی ، کلاس های آشپزی و...نقش بزرگی در آموزش ساکنین محله مرزداران و حتی منطقه ۲ تهران داشته است.

آدرس: بلوار اشرفی اصفهانی، بالاتر از چهارراه مرزداران،کوچه بینظیر

محله ونک جزو قدیمی ترین محله های تهران است. برای آشنایی بیشتر با این محله می توانید به وبلاگ آقای املاک مرجعه کرده و وارد صفحه اختصاصی محله ونک شوید و هر آنچه که میخواهید درباره ی این محله بدانید.

اسامی چند اماکن مذهبی معروف این محله

مسجد امیرالمومنین واقع در محله مرزداران یکی از مساجد شاخص غرب تهران جهت برگزاری مراسم ترحیم است. مسجد حضرت ابوالفضل واقع در اشرفی اصفهانی- مرزداران و مسجد عطاء الله اشرفی اصفهانی از دیگر مساجد شناخته شده در این محله به شمار می رود.

اگر می خواهید از جدیدترین قیمت آگهی های خرید آپارتمان در سازمان آب و یا اجاره آپارتمان در سازمان آب تهران اطلاعات به دست آورید، بر روی لینک ها کلیک کنید.

نگاهی به مراکز درمانی این محله محبوب

مرکز درمانی و جراحی بهار در بلوار مرزداران نرسیده به بزرگراه اشرفی اصفهانی، جنب خیابان ناهید واقع شده است. این مرکز درمانی شامل بخش هایی از جمله: مرکز جراحی محدود، کلینیک درد، کلینیک طب فیزیکی،کلینیک پوست و مو و زیبایی،کلینیک قلب و عروق، کلینیک اطفال، آزمایشکاه و داروخانه می باشد.

مرکز درمانی جراحی بهار مرزداران

از سوی دیگر درمانگاه ثامن الحجج در نزدیکی این محله در اشرفی اصفهانی نبش خیابان درخشان واقع شده است. تعداد داروخانه‌های این محله به اندازه کافی است. از بین آنها می‌توانیم به داروخانه مرکزی مرزداران در انتهای خیابان اسلامیان، داروخانه دکتر شاه‌آبادی واقع در بلوار مرزداران، داروخانه اکبری راد ، داروخانه دکتر نیک‌ پیکران، داروخانه مرتضی اشرفی و داروخانه ودراگ استور و… اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آشنایی با محله قدیمی طرشت!

چند مرکز مهم دولتی در مرزداران وجود دارد؟

این محله دارای چندین بانک از جمله بانک سپه، بانک پارسیان، بانک تجارت، بانک ملت و.... از سوی دیگر سازمان آب و فاضلاب در نزدیکی محله مرزداران یعنی بزرگراه اشرفی اصفهانی و خیابان شهید محمد حسن بیدکی قرار دارد. از طرفی دیگر مرزداران دارای چندین دفتر اسناد رسمی و بیمه می باشد. همچنین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (معاونت اجتماعی مرکز مشاوره و آرامش) در اشرفی اصفهانی، بالاتر از مرزداران می‌باشد.

اگر در شمال کشور قصد سرمایه گذاری و یا سکونت دارید، پروژه میلنیوم محمودآباد را به شما پیشنهاد می کنیم . این پروژه مدرن و لوکس واقع در شهر محمودآباد (استان مازندران) می باشد که توسط شرکت ساختمانی MRG و به دست یکی از سازندگان مطرح، (مهندس محمدرضا جنیدی) ساخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با اماکن تفریحی و ورزشی این محله همه چیز تمام

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم بلوار مرزداران با بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری و بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی و بزرگراه حکیم همسایه است. بنابراین از بزرگراه حکیم به راحتی می‌توانید منظره دیدنی از پارک پردیسان را ببینید.از سوی دیگر در خود این منطقه مجتمع ورزشی آمنه که ویژه بانوان است واقع شده است.

باشگاه پینت بال که یکی از مراکز تفریحی مشهور این منطقه است نام برد. در رابطه با بوستان های واقع شده در این محله میتوان به بوستان‌های مشهوری همچون بوستان شهرک هما که در شهرکی به همین نام واقع‌شده اشاره کرد از سوی دیگر بوستان کریمی واقع در خیابان گل‌ها یکی دیگر از مراک  تفریحی این محله محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: محله ستارخان ؛ محله ای با دیرینه بیش از ۴۰ سال!

معرفی مراکز خرید مرزداران

یکی از شناخته‌ شده ترین مراکز خرید مرزداران مرکز خرید پردیسان واقع در انتهای خیابان سپهر در بلوار مرزداران است. از دیگر مراکز خرید مرزداران که می توانیم به آن اشاره کنیم مجتمع تجاری الوند واقع در خیابان شهید ابراهیمی است.

مجتمع تجاری پردیسان مرزداران

علاوه بر مجتمع تجاری پردیسان و الوند، می‌توان به فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌های محلی هم اشاره کرد که نیازهای روزمره ساکنین محله را برطرف می‌کنند. از سوی دیگر بازار میوه و تره بار در این محله در خیابان ایثار قرار گرفته است.

اگر مشاور املاک هستید و یا در شغل املاک فعالیت می کنید دوره آموزش املاک ؛با تدریس مهندس ایمان خدابخش را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای مشاهده آگهی های خرید و فروش آپارتمان در منطقه 1 می توانید به لینک های مرتبط زیر مراجعه کنید. 

خرید آپارتمان در زعفرانیه

خرید آپارتمان در الهیه

خرید آپارتمان در ولنجک

خرید آپارتمان در فرشته

اجاره آپارتمان در کامرانیه

اجاره آپارتمان در زعفرانیه 

جهت مشاهده آگهی های خرید ویلا در شهرهای مختلف ایران می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید

خرید ویلا در محمودآباد

خرید ویلا در گیلان

خرید ویلا در مازندران

خرید ویلای استخردار در شمال


سوالات متداول

  • مرزداران تهران کجاست؟

    مرزداران تهران یکی از محله های خوب در شمال غرب تهران و در منطقه 2 شهرداری واقع شده است.

  • بهترین محله مرزداران تهران کدام است؟

    دو خیابان سپر و البرز در شمال بلوار مرزداران تهران از بهترین مناطق این محله هستند.

تعداد نظرات : 8
  • امینه
    24 اسفند 1402
    مرزداران محله خوب ، کم ترافیک و آرومیه اما چنان قیمتهای املاکش افسانه ای شدن که آدم تعجب میکنه.
  • خانم ایزدی
    13 آذر 1401
    ممنون.از مطلبتون خیلی استفاده کردم
  • الناز بخشی
    27 دی 1400
    مرزداران جز محله های خوب غرب تهرانه و خیلی ام پرطرفداره
  • ناشناس
    27 دی 1400
    مرزداران منطقه خیلی عالیه
  • ناشناس
    27 دی 1400
    مرزداران عالیه
  • علی منصوری
    18 آذر 1400
    مرزداران محله ی دنج و دوست داشتنی
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    بسیار عالی بود.?? میلاد داودپور
  • Novin
    21 مهر 1400
    عالی