گیشا تهران ؛صفر تا صد معرفی محله قدیمی کوی نصر تهران + عکس و نقشه

گیشا تهران ؛صفر تا صد معرفی محله قدیمی کوی نصر تهران + عکس و نقشه

16 فروردین 1403

محله گردی

گیشا تهران ؛صفر تا صد معرفی محله قدیمی کوی نصر تهران + عکس و نقشه

در این هفته می خواهیم شما را با یکی از محله های مطرح و شناخته شده شهر تهران آشنا کنیم این محله گیشا (کوی نصر) نام دارد اگر می خواهید برای خرید آپارتمان در تهران یا اجاره آپارتمان در تهران اقدام کنید و این محله را برای سکونت بهتر بشناسید خواندن این مطلب را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.

فهرست مطالب

تاریخچه محله گیشا

گیشا تهران کجاست

گیشا بالا شهره؟

بهترین محله گیشا

پاساژ نصر گیشا

سرای محله گیشا

معرفی مراکز آموزشی، تفریحی و درمانی گیشا

مترو گیشا

تاریخچه محله گیشا (کوی نصر)

در ابتدای دهه ۴۰ خیابان گیشا میدان تیرارتش بود که دو نفر به نام های شاپوریان و کیخسرو این منطقه را برای کارکنان راه آهن از ارتش خریداری می کنند و پس از تقسیم بندی و تبدیل آن به قطعه های ۳۰۰ متری به فروش می رسانند.نام گیشا هم از ترکیب اسم این دو شخص گرفته شد که به مروز زمان این نام به گیشا و بعد از انقلاب به کوی نصر تغییر پیدا کرد ولی همچنان در میان مردم نام "گیشا" ازمحبوبیت و شهرت بیشتری برخوردار است. گیشا یکی از اولین محلاتی بود که مجهز به سیستم آگو (فاضلاب شهری) و تصفیه خانه آب محلی و خطوط گاز شهری شد.

آموزش خروج از بحران مشاورین املاک ؛با تخفیف ویژه 90 درصدی

خرید خانه در تهران

گیشا تهران کجاست

در معرفی این محله لازم است به سوال گیشا منطقه چند است پاسخ دهیم. منطقه گیشا تهران که امروزه همه او را به کوی نصر می شناسند در شمال غربی تهران و منطقه ۲ شهرداری قرار دارد، این محله به دلیل داشتن چندین مرکز خرید و تفریحی یکی از پر جنب و جوش و بهترین محله شهر تهران به شمار می رود. ساکنین این منطقه اکثرا تحصیلکرده و اهل هنر و هنر دوست هستند.

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در بلوار فردوس و اجاره آپارتمان در بلوار فردوس کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید: با یکی از چهره های سرشناس در صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی حاج رحیم قربانی آشنا شوید!

گیشا کجاست

بیشتر بخوانید: محله ستارخان ؛محله ای با دیرینه بیش از 40 سال

گیشا تهران روی نقشه

موقعیت جغرافیایی گیشا کوی نصر به گونه ای است که به ۴ بزرگراه اصلی راه دارد، یعنی از شرق به بزرگراه چمران ، از شمال به حکیم ، از غرب به شیخ فضل‌الله نوری و از جنوب به جلال آل احمد منتهی می شود. 

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در کیش کلیک کنید. 

پیش خرید آپارتمان در تهران

گیشا بالا شهره؟

در پاسخ به این سوال که گیشا بالا شهره یا خیر باید گفت که گیشا در قسمت شمال غربی تهران واقع شده و به نوعی بالاشهر پایتخت به حساب می آید. محله گیشا یکی از اولین محله های مدرن تهران از دهه 50 تا به امروز می باشد و بسیاری آن را در زمره بهترین محله غرب تهران می دانند.

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران پروژه هوم آفیس رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید!

بهترین محله گیشا

خیابان های کوی نصر گیشا به صورت منظم زوج و فرد با معماری انگلیسی ساخته شده است و ۴۱ خیابان فرعی را در شرق و غرب خیابان اصلی خود جای داده، به همین دلیل از نخستین محله‌ های مدرن شهر تهران به حساب می آید و تمامی خیابان های آن از لحاظ سکونت مناسب است.

محله سازمان آب مانند گیشا، حز محله های منطقه 2 بشمار می رود. برای دستیابی به اطلاعات کامل از این محله به صفحه اختصاصی آن یعنی محله سازمان آب در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

بهترین محله گیشا تهران کجاست

قیمت آپارتمان در محله گیشا تهران به دلیل وجود امکانات رفاهی بسیار مناسب مانند مراکز تجاری، فرهنگی و ورزشی و بافت مسکونی نوساز متوسط رو به بالا می باشد. شما می توانید به راحتی واردوبسایت آقای املاک شوید و از جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در گیشا و اجاره آپارتمان در گیشا باخبر شوید.

همچنین می توانید برای آگاهی از قیمت های به روز خرید آپارتمان در شهرک غرب و اجاره آپارتمان در شهرک غرب و یا خرید آپارتمان در سعادت آباد و اجاره آپارتمان در سعادت آباد تهران کلیک کنید.

برخی از آپارتمان های این محله حالت ویلایی با نمای سنگ سفید با پنچره‌های بلند خود را حفظ کرده است اما اکثر املاک این محله نوساز بوده و اغلب بین ۴ تا ۵ طبقه می باشند.  از سوی دیگر آمار خرید و فروش و ساخت و ساز در کوی نصر گیشا نسبت به سایر مناطق تهران بالا می باشد همین موضوع بیانگر رغبت ساکنین گیشا برای یرمایه گذاری در این منطقه است. همین امر موجب شده در محله گیشا شاهد آژانس های املاک متعددی باشیم که نشان از رشد و رونق خرید و فروش این محله دارد.

محله اباذر، همانند گیشا جزو محله های منطقه 2 تهران به شمار می رود. برای کسب اگاهی بیشتر در مورد محله اباذر، می توانید با مراجعه به وبلاگ آقای املاک، وارد صفحه اختصاصی محله اباذر شوید.

جهت مشاهده تمامی آگهی های قیمت خرید آپارتمان در غرب تهران کلیک کنید.

عکس از خیابان های محله گیشا تهران

گیشا پاساژ نصر

محله گیشا تقریبا در تمامی ساعات روز به دلیل وجود بانک ها، مغازه ها و پاساژها چهره پرجنب و جوش و زنده ایی به خود می بیند. بازار بزرگ نصر با طول ۶۰۰ متر معروف ترین مرکز تجاری این منطقه به شمار می رود، بافت این پاساژ که تقریبا سنتی است به دو بخش تقسیم می شود که بخش اعظم آن به پوشاک و... اختصاص دارد و بخش دیگر آن به طلا و لوازم جانبی موبایل. پاساژهای متعدد دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که به این خیابان رونق خاصی بخشیده ولی حضور گسترده دستفروش ها باعث سرزندگی و شور و نشاط این خیابان شده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی صفر تا صد محله صادقیه تهران

بازار بزرگ نصر در گیشا تهران

سرای محله گیشا

سرای محله گیشا (سرای محله کوی نصر) دارای کلاس های آموزش نظیر کلاس های فرهنگی هنری کودک، ورزشی ، سلامت ، کامپیوتر،  شیرینی پزی، آشپزی و... می باشد. کلاس های هنری این مکان شامل کلاس نقاشی با رنگ روغن،آبرنگ ،نقاشی با خودکار، سیاه قلم؛ خیاطی، ساخت عروسک، نقاشی روی پارچه، پتینه دوزی روی چوب ، مجسمه ، پلی استر، چرم دوزی، ساخت چرم، دکوپاژ روی چوب، تابلوی مدرن ، نقاشی روی سفال و سرامیک جواهر سازی و تریکو بافی می باشد.

برای گسب اطلاعات از قیمت خرید آپارتمان در منطقه 2 تهران بر روی لینک کلیک کنید.

همچنین کلاس های موسیقی سرای محله گیشا شامل آموزش انواع سازهای ایرانی و پاپ می باشد. همچنین کلاس های ورزشی نظیر دوره های آموزش تی آر ایکس، پیلاتس ، ایروبیک و برنامه های چربی سوزی در این مکان برگزار می شود.

آدرس سرای محله گیشا (کوی نصر) : انتهای خیابان ۲۸ پلاک ۷ سرای محله گیشا 

بیشتر بخوانید: طرشت صفر تا صد آشنایی با این محله قدیمی

سرای محله کوی نصر گیشا

معرفی مراکز آموزشی، تفریحی و درمانی گیشا

محله گیشا تهران دارای مکان های آموزشی، فرهنگی، ورزشی بسیاری است ناگفته نماند آموزش پرورش منطقه ۲ تهران هم در این منطقه واقع شده است. بسیاری از دبستانها و دبیرستانها و مراکز آموزشی معروف و به نام در گیشا قرار گرفته اند ولی از مراکز مهم آموزشی این محله می توان به مرکز ناشنوایان نیمروز اشاره کرد.

جهت مشاهده اجاره آپارتمان در کامرانیه کلیک کنید. 

پارک محله گیشا تهران

در قسمت شرقی این محله، بوستان گفتگو با مساحت ۱۴۴۵۸۰ متر مربع با معماری خاص و منحصر به فردش یکی از پارک های زیبای تهران به حساب می آید. که شامل امکاناتی از قبیل رستوران، کافه، کتابخانه می باشد. از طرفی ضلع جنوبی این بوستان محل دائمی برپایی نمایشگاه گل و گیاه است.

بیشتر بخوانید: مرزداران ؛محله ای جذاب برای سکونت

بوسان گفتگو محله گیشا تهران

برج میلاد تهران

برج میلاد که بلندترین برج خاورمیانه و ششمین برج بلند جهان لقب گرفته است بر روی یکی از تپه های گیشا و در ضلع شمالی این محله قرار دارد و به یکی از جاذبه های این منطقه تبدیل شده است. این برج دارای امکانات تفریحی، هنری، خدماتی، تجاری نظیر گنبد آسمان، سکوی دید باز، موزه سکه ، رستوران و فودکورت، سالن همایش و...می باشد.ساخت ساخت برج میلاد از سال ۷۴ آغاز شد و پس از ۱۴ سال به پایان رسید. بر روی تپه دیگر این محله یعنی در ضلع شمال شرقی بیمارستان تخصصی میلاد و سازمان انتقال خون بنا شده است.

محله ونک، یکی از محله های لاکچری منطقه 2 تهران به حساب می اید. وبلاگ اقای املاک برای راحتی کاربر، یک صفحه جداگانه را به محله ونک تهران اختصاص داده است.

عکس از برج میلاد تهران در محله گیشا

بیمارستان در محله گیشا تهران 

بیمارستان میلاد تهران 

بيمارستان تخصصی و فوق تخصصي ميلاد در تابستان سال ۱۳۸۰ زیر نظر پوشش سازمان تامین اجتماعی شروع به فعاليت کرد و خدمات درمانی خود را بصورت رایگان به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه می دهد. بیمارستان میلاد شامل ۳۳ بخش درمانی و ۳۷ اتاق عمل می باشد.. بخش های بستری این بیمارستان در ۱۲ طبقه به صورت عادی و ویژه می باشند . همچنین چندین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بيمارستان ميلاد در ۷ طبقه با ارائه ۱۶۸ خدمت درمانی و پزشكی مشغول به فعاليت است. واحد اورژانس بيمارستان ميلاد در سه طبقه دارای ۷۷ تخت فعال و یک اتاق عمل، سونوگرافی، راديولوژی، سی تی اسكن ، داروخانه، آزمايشگاه مستقل و مجهز پاسخگوی نيازهای فوری بيماران مراجعه كننده است.

بیشتر بخوانید: سعادت آباد تهران ؛آشنایی با این محله لوکس و مدرن

بیمارستان تخصصی میلاد تهران در گیشا

نزدیک ترین ایستگاه مترو به خیابان گیشا

پل گیشا که یکی از بلندترین سازه های فلزی محسوب می شود از روی بزرگراه چمران گذر می کند و به بزرگراه جلاال آل احمد منتهی می شود و به تازگی تصمیم به ساخت زیر گذر و برچیده شدن آن گرفته اند. در پایین این پل ایستگاه مترو قرار دارد که نزدیکترین ایستگاه به این محله می باشد. خط هفت متروی تهران و ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس نام گرفته است. همچنین خط ۲۳۵ اتوبوسرانی تهران باعث دسترسی راحت به این محله شده است. از دیگر امکانات مهم این منطقه  می توانیم به ایستگاه ده آتشنشانی و کلانتری ۱۳۷ تهران اشاره کنیم. همچنین این محله علاوه بر خط اتوبوسرانی و ایستگاه تاکسی دارای پمپ بنزین واقع در ضلع جنوب شرقی خود می باشد.

بیشتر بخوانید: شهرک غرب تهران ؛آشنایی با این محله متفاوت و مدرن!

اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه 1 و مناطق دیگر تهران را دارید می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید. 

خرید آپارتمان در ولنجک

خرید آپارتمان در الهیه

خرید آپارتمان در میرداماد

خرید آپارتمان در فرشته

خرید آپارتمان در زعفرانیه

اگر قصد خرید آپارتمان در شهرهای مختلف ایران را دارید می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید و لیست آگهی های روز را مشاهده کنید

خرید آپارتمان در اهواز

خرید آپارتمان در مشهد

خرید آپارتمان در اصفهان

خرید ویلا در رشت

خرید آپارتمان در محمودآباد


سوالات متداول

  • گیشا منطقه چند است؟

    گیشا در حال حاضر در منطقه 2 تهران و یکی از قدیمی ترین و بهترین محله های غرب تهران برای زندگی و سکونت است

  • نزدیک ترین ایستگاه مترو به خیابان گیشا کجاست؟

    ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس در حال حاضر نزدیکترین ایشتگاه به منطقه گیشا تهران است.

تعداد نظرات : 8
  • سوده
    24 دی 1401
    عالی ممنون
  • الناز بخشی
    9 بهمن 1400
    گیشا واقعا منطقه دوست داشتنی ایه
  • ستاری
    9 بهمن 1400
    عجب مقاله هایی دارید واقعا عالیه
  • تارا
    6 بهمن 1400
    عالی بود و کاربردی
  • علی منصوری
    1 آذر 1400
    عالی بود ممنون از شما و مطالب خوبتون
  • داود نصیری
    1 آذر 1400
    درود بر شما کامل وجامع بود ممنون
  • مهسا رمضانی
    30 آبان 1400
    این اولین مطلب راجب مناطق تهران بود که خوندم و باعث شد من علاقمند بشم و دنبال کنم
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    خوب بود به اطلاعاتم اضافه شد ممنون داودپور?