نیاوران تهران؛ با این محله لوکس نشین و لاکچری بیشتر آشنا شوید

نیاوران تهران؛ با این محله لوکس نشین و لاکچری بیشتر آشنا شوید

14 بهمن 1402

محله گردی

نیاوران تهران؛ با این محله لوکس نشین و لاکچری بیشتر آشنا شوید

نیاوران تهران یکی از لوکس‌ ترین مناطق در شهر تهران است. بافت شیک و مدرن این محله موجب شده افرادی که از توان مالی بالایی برخوردارند و مشتاق خرید آپارتمان در تهران و یا اجاره آپارتمان در تهران می باشند این محله را برای سکونت انتخاب کنند. در ادامه این مطلب شما را با صفر تا صد محله نیاوران تهران از موقعیت جغرافیایی تا مراکز تفریحی، تاریخی ، فرهنگی و ... آشنا خواهیم کرد.

فهرست مطالب

نیاوران کجاست

نیاوران منطقه چند است

قیمت پنت هاوس در نیاوران

بهترین خیابان نیاوران تهران

معرفی اماکن اداری، تاریخی و فرهنگی

آشنایی با چند مرکز خرید محله نیاوران

چند مرکز درمانی در محله نیاوران وجود دارد؟

مترو نیاوران

زندگی در نیاوران

نیاوران کجاست

محله نیاوران یکی از محله های مدرن و مرفه نشین در شمال شهر تهران است، جالب است بدانید که نام این محله در گذشته (نی آوران) بود زیرا این منطقه در قدیم سرشار از نی ‌زار‌هایی بود که افراد برای جمع‌آوری آنها به این محله می آمدند. نی آوران به مرور زمان به نام (نیاوران) تغییر پیدا کرد. بر اساس آخرین آمار سرشماری جمعیت این محله چیزی حدود ده هزار نفر است.این محله از شمال به ارتفاعات کلک چال ازغرب به تجریش، از شرق به دارآباد و از جنوب به فرمانیه متصل می شود.

بافت آپارتمان در نیاوران همانند ولنجک تهران، کامرانیه تهران ، غالبا نوساز است در این منطقه بیشتر ویلاهای لوکس، برج‌ و پنت هاوس‌ لوکس، لاکچری و شیک مشاهده می کنید تا خانه هایی با بافت قدیمی. کاخ نیاوران که یکی از مکان‌های تاریخی و معروف تهران است در همین محل واقع شده است.

محله الهیه نیز مانند محله نیاوران، جزو محله های لوکس و لاکچری تهران به شمار می رود. اگر میخواهید درمورد این محله بیشتر بدانید می توانید به صفحه الهیه تهران در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

خرید خانه در تهران

نیاوران منطقه چند است

محله نیاوران در منطقه یک شهرداری تهران واقع شده و به دلیل آنکه در شمالی ترین نقطه شهر تهران قرار گرفته از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار است. وجود آپارتمان و برج های مدرن و شیک با معماری های لوکس و زیبا، محله نیاوران را نسبت به سایر محله های شهر تهران متمایز کرده است. نیاوران به علت بالا شهر بودنش امکانات بسیار بالایی دارد  ما  قصد داریم در این مطلب شما را با همین امکانات یکی از بهترین محله های تهران آشنا کنیم و صفر تا صد تاریخچه و امکانات رفاهی محله نیاوران را برای شما بازگو کنیم. ما را در این مقاله دنبال کنید.

محله زعفرانیه، همانند محله نیاوران در منطقه یک شهرداری تهران واقع است و جزو یکی از محاله های لوکس تهران به شمار می رود. اگر میخواهید در مورد این محله بیشتر بدانید میتوانید به صفحه زعفرانیه تهران واقع در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت آپارتمان در این منطقه می توانید با مراجعه به وبسات اقای املاک ، وارد صفحه آگهی های خرید آپارتمان در زعفرانیه و یا اجاره آپارتمان در زعفرانیه شوید.

عکس از محله نیاوران تهران

قیمت ملک در این منطقه به دلیل وجود برج‌ها و پنت ها‌وس های لوکس و لاکچری متفاوت است. میانگین قیمت آپارتمان و ملک در محله نیاوران بالا است در نتیجه برای خرید ملک در این محله باید سرمایه زیادی را کنار گذاشت.

 با مراجعه به آگهی‌های خرید و فروش آپارتمان های مسکونی این محله در وبسایت آقای املاک متوجه مشاهده خواهید کرد که میانگین هر متر مربع در این منطقه بالاتر از بسیاری از محله‌‌های دیگر دانست. در حال حاضر میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان درنیاوران بین 200 تا 400 میلیون تومان است.

اگر شما قصد دارید نیاوران را برای محل زندگی خود انتخاب کنید به شما پیشنهاد می کنیم به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید تا از جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در نیاوران و اجاره آپارتمان در نیاوران باخبر شوید. همچنین می توانید وارد صفحه خرید آپارتمان در شمیرانات شوید و از قیمت خانه در این محله آگاهی یابید.

برای کسب اطلاعات از قیمت خرید آپارتمان در جردن یا اجاره آپارتمان در جردن ، که یکی از محله های گران قیمت و لاکچری محسوب می شود، بیشتر بدانید می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

همچنین اگر قصد اجاره آپارتمان در کامرانیه و خرید آپارتمان در کامرانیه را دارید، کافیست به وبسایت آقای املاک مراجعه کنید و تمامی آگهی های منتشر شده را مشاهده نمائید.

بیشتر بخوانید: با یکی از چهره های سرشناس در صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی حاج رحیم قربانی آشنا شوید!

نیاوران پنت هاوس

قیمت پنت هاوس در مناطق مختلف تهران متفاوت است. اکثر پنت هاوس های تهران در شمال این شهر ساخته شده اند، به دلیل آب و هوای بهتر و ارتفاع بیشتر که چشم انداز بهتری به شهر می دهد. به عنوان مثال پنت‌هاوس‌هایی که بیشتر در محله های شمالی شهر تهران مانند آجودانیه، کامرانیه، نیاوران و جردن قرار دارند، می‌توانند گران‌ قیمت تر از پنت‌هاوس‌های واقع در غرب شهر تهران باشند. نیاواران یکی از اولین انختاب افرادی است که قصد خرید پنت هاوس لاکچری در تهران را دارند.

تهران نیاوران

محله چیذر همانند نیاوران جزو محله های منطقه 1 تهران است. اگر تمایل دارید درمورد ویژگی های این محله بیشتر بدانید و یا قصد خرید یا اجاره آپارتمان در این محله را دارید می توانید با مراجعه به وبلاگ آقای املاک، وارد صفحه محله چیذر تهران شوید.

پیش خرید آپارتمان در تهران

قیمت پنت هاوس در نیاوران

برای اطلاع از به روزترین قیمت خرید پنت هاوس در نیاوران به وبسایت آقای املاک مراجعه کرده و از جدیدترین آگهی های خرید و فروش پنت هاوس در این محله مطلع شوید.

بهترین خیابان نیاوران تهران

خیابان هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم از بهترین خیابان نیاوران تهران هستند که سکونت در آن بسیار پر طرفدار است

  • خیابان نیاوران (یکی از خیابان‌های اصلی محله نیاوران است که در حال حاضر آن را به خیابان باهنر می شناسند)
  • نیاوران خیابان مژده
  • نیاوران سه راه یاسر
  • نیاوران تهران خیابان بوکان
  • خیابان شفیعی
  • خیابان کاج
  • خیابان جهان‌شاهی
  • خیابان ملاحسینی
  • خیابان نورافشار
  • خیابان گرجی

بیشتر بخوانید:قیطریه تهران؛آشنایی با این مطقه لوکس و مرفه نشین

میدان باهنر در نیاوران

معرفی چند اماکن اداری، تاریخی و فرهنگی

محله نیاوران به دلیل موقعیت مناسبی که نسبت به سایر نقاط شهر تهران دارد از امکانات رفاهی بسیار بالایی هم برخوردار است به تعبیری تمام امکانات رفاهی نظیر درمانی و اموزشی و ورزش و تفریحی و... را به صورت کامل در خود جای داده است. در رابطه با اماکن اداری مهم و سرشناس این محله میتوانیم به سفارت تاجیکستان، شهرداری منطقه یک و پژوهشگاه دانش بنیاد اشاره کنیم.

اگر به دنبال خرید آپارتمان در الهیه و یا اجاره آپارتمان در الهیههستید یا قصد خرید آپارتمان در پاسداران و  اجاره آپارتمان در پاسداران را دارید همین حالا جستجوی خود را در وبسایت آقای املاک شروع کنید.

کاخ نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران یکی از بزرگترین مجموعه‌ های فرهنگی تاریخی در این منطقه است که ۱۱ هکتار مساحت دارد. این مجموعه مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی زیادی قرار می گیرد. در رابطه با قدمت این مکان تاریخی باید بگوییم قدمت این مجموعه به زمان قاجار و پهلوی برمی گردد. در این مجموعه بزرگ، (کاخ نیاوران، کاخ صاحبقرانیه و موزه حوضخانه، کوشک احمدشاهی، موزه جهان نما، کتابخانه اختصاصی، موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران و باغ کتیبه ها) قرار گرفته است.

برای آشنایی با یکی از لوکس ترین پروژه های اداری و تجاری منطقه 22 تهران پروژه هوم آفیس رویال رزیدنس چیتگر کلیک کنید!

کاخ نیاوران

بیشتر بخوانید: اقدسیه  ؛معرفی صفر تا صد این محله قدیمی 

نیاوران کاخ موزه

کاخ موزه نیاوران، در قسمت شمال شرقی باغ نیاوران و در میدان نیاوران این محله واقع شده است. در گذشته کاخ نیاوران به عنوان استراحتگاه و اقامتگاه تابستانی محمدرضا شاه پهلوی بود. این کاخ در سال ۱۳۶۰ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد و پنج سال بعد در سال ۱۳۶۵ کاخ موزه نیاوران برای اولین بار بازگشایی شد. در سال‌های بعد موزه جهان‌نما در سال (۱۳۷۶)، کاخ صاحبقرانیه در سال (۱۳۷۷) و کوشک احمدشاهی در سال (۱۳۷۹)  در معرض بازدید عموم قرار گرفت. این کاخ در حال حاضر یکی از اماکن شاخص مهم گردشگری در شهر تهران محسوب می شود. 

اگر قصد دارید در مورد قیمت خرید آپارتمان در کاشانک یا اجاره آپارتمان در کاشانک بدانید ، بر روی لینک کلیک کنید.

نیاوران تهران پارک

اگر بخواهیم از بوستان های شناخته شده و معروف این محله بگوییم باید به بوستان‌هایی چون بوستان بنفشه، نسیم، سرو و پارک بزرگ نیاوران اشاره کنیم. بوستان بزرگ و قدیمی نیاوران که نام آن به گوش اکثر ساکنین تهران خورده است یکی از معروف ترین بوستان های واقع در این محله است. اگر قصد پیاده روی دارید شما می توانید از چند مسیر به این پارک دسترسی پیدا کنید. اگر در خیابان شفیعی قرار دارید فاصله این خیابان تا پارک نیاوران حدود ۱/۷ کیلومتر است یعنی چیزی حدود ۲۲ دقیقه، اگر در خیابان باهنر بودید و قصد پیاده روی تا پارک را دارید ۱/۹ کیلومتر پیاده روی دارید یعنی حدود ۲۵ دقیقه، اگر در خیابان خداوردی یا داراباد بودید پیاده تا پارک نیاوران ۲/۱ کیلومتر یعنی ۲۶ دقیقه مسافت دارید.

عکس پارک نیاوران تهران

آشنایی با چند مرکز خرید محله نیاوران

مجتمع و مراکز تجاری زیادی در این محل احداث شده اند، مجتمع هایی چون نارون واقع در خیابان نیاوران (نبش کامرانیه)، مجتمع روشا واقع در (تقاطع خیابان عمار و فرمانیه) و مجتمع کیمیا واقع در (خیابان عمار) از جمله مراکز خرید معروفیست که در این منطقه واقع شده اند.

نیاوران اطلس مال

اطلس مال نیاوران یکی از لوکس ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید در تهران می باشد که در مجاورت پارک نیاوران قرار گرفته است. این مجتمع تمام شیشه ای امروزه به عنوان یکی از مکان های دیدنی و جذاب برای ساکنین شهر تهران قرار گرفته است. اطلس مال نیاوران دارای ۱۹ طبقه می باشد که هشت طبقه با ۲۲۰ واحد مختص به بخش اداری، چهار طبقه با ۳۳۰ واحد مختص بخش تجاری و یک طبقه به فود کورت تعلق دارد. همچنین ۶ طبقه آن به پارکینگ با ظرفیت حدود ۱۴۰۰ خودرو اختصاص داده‌ شده است.

محله سوهانک همانند نیاوران جزو محله های منطقه 1 تهران بشمار می رود. برای آشنایی بیشتر با این محله زیبا، به صفحه آن یعنی سوهانک تهران در وبلاگ آقای املاک مراجعه کنید.

چند مرکز درمانی در محله نیاوران وجود دارد؟

محله نیاوران دو بیمارستان دارد؛ بیمارستان تخصصی شهید باهنر واقع در منظریه یکم و بیمارستان نورافشار در میدان باهنر (نیاوران) از طرف دیگر چند درمانگاه در این محله مشغول فعالیت هستند که در این میان می توانیم به درمانگاه فوق تخصصی دیبا واقع در خیابان پورابتهاج، کلینیک نبض نیاوران واقع در خیابان باهنر اشاره کنیم.

بیمارستان باهنر در منطقه نیاوران

بیشتر بخوانید: محمودیه تهران ؛بررسی امکانات این محله اعیان نشین برای زندگی

مترو نیاوران

نزدیک ترین ایستگاه مترو به نیاوران

در حال حاضر محله نیاوران ایستگاه مترو ندارد. البته ایستگاه مترو نیاوران در حال احداث است اما هنوز افتتاح نشده، اما اگر می خواهید بدانید کدام ایستگاه مترو به این محله نزدیک است باید بگوییم نزدیک‌ ترین ایستگاه مترو به این محله ایستگاه مترو تجریش است شما به راحتی می توانید بعد از خروج از ایستگاه در میدان تجریش سوار خط تاکسی و اتوبوس های این محله شوید و به خیابان نیاوران و محله های واقع در آن یا اماکن تفریحی (بوستان نیاوران) و فرهنگی (مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران) و حتی به مراکز خرید اصلی دسترسی پیدا کنید.

اگر در محله نیاوران بودید یا ساکن محله نیاوران هستید و قصد دارید خودتان را سریع به نزدیکترین ایستگاه مترو که همان تجریش است برسانید، به راحتی می توانید با یک خط تاکسی یا اتوبوس به این محل بروید. 

اگر در شمال کشور قصد سرمایه گذاری و یا سکونت دارید، پروژه میلنیوم محمودآباد را به شما پیشنهاد می کنیم . این پروژه مدرن و لوکس واقع در شهر محمودآباد (استان مازندران) می باشد که توسط شرکت ساختمانی MRG و به دست یکی از سازندگان مطرح، (مهندس محمدرضا جنیدی) ساخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کنید.

پمپ بنزین در خیابان باهنر نیاوران

اگر با وسیله نقلیه خود در این محله به دنبال پمپ بنزین هستید باید بگوییم که این محله دارای پمپ بنزین نیز می باشد ، جایگاه شماره ۲۸ نیاوران در خیابان نیاوران (باهنر) نبش کوچه مینا واقع شده است.

زندگی در نیاوران

زندگی در نیاوران برای افرادی که از سطح مالی بسیار خوبی برخوردارند عالی است چرا که این محله یکی از قدیمی ترین و البته لوکس ترین و گرانقیمت ترین محله در تهران می باشد. وسعت این منطقه نسبتا زیاد است. در رابطه با قیمت آپارتمان در این منطقه باید گفت که قیمت تمام شده آپارتمان به عوامل مختلفی از جمله لوکیشن، متراژ، سال ساخت، طبقه، امکاناتی نظیر آسانسور، پارکینگ، انباری و به طور کلی شرایط ساختمان متفاوت می باشد. اگر به دنبال زندگی در نیاوران هستید ، باید بدانید که این منطقه به لحاظ مراکز آموزشی در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

همچنین علاوه بر مراکز آموزشی، به درمانگاه، بیمارستان و خانه بهداشت،و تعداد زیادی پزشکان تخصصی و باتجربه نیز دسترسی خواهید داشت. از سوی دیگر در محله نیاوران، مراکز خرید لوکس و برندی مانند مرکز خرید روشا و نارون قرار دارند که با اجناس درجه‌ یک، تمام نیازهای ساکنین را برطرف می‌کنند. با این تفاسیر می توان گفت که نیاوران برای زندگی بسیار مناسب است.

اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه 1 و مناطق دیگر تهران را دارید می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید. 

خرید آپارتمان در ولنجک

خرید آپارتمان در میرداماد

خرید آپارتمان در فرشته

خرید آپارتمان در سعادت آباد

خرید آپارتمان در بلوار فردوس

اگر قصد خرید آپارتمان در شهرهای مختلف ایران را دارید می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید و لیست آگهی های روز را مشاهده کنید

خرید آپارتمان در اهواز

خرید آپارتمان در مشهد

خرید آپارتمان در اصفهان

خرید ویلا در رشت

خرید آپارتمان در محمودآباد


سوالات متداول

  • نیاوران منطقه چند است؟

    نیاوران یکی از لاکچری ترین و لوکس ترین محله های شمال تهران و در منطقه 1 شهرداری شهر تهران واقع شده است.

  • بهترین خیابان نیاوران تهران کدام است؟

    خیابان شهید باهنر، خیابان مژده و خیابان بوکان نیاوران از جمله بهترین خیابان های این محله هستند.

تعداد نظرات : 35
  • ناشناس
    21 دی 1402
    ما هم از خوزستان اومدیم داریم نیاوران زندگی می کنیم از هر نظر عاالیه👌
  • دربه در
    11 آذر 1402
    کی به فکر مردم بدبخت وبیچاره است
  • ناشناس
    11 آذر 1402
    فاصله طبقاتی تا اسمانهارفته بالا توتهران خوش به حال پولدارها
  • فاطمه
    3 مهر 1402
    سلام سپاس از مطلب خوبتون. میشه بگید تو نیاوران بیمارستان دولتی وجود داره یا خیر؟
    ادمین آقای املاک
    3 مهر 1402
    سلام و عرض ادب بله در محله نیاوران 8 بیمارستان دولتی قرار دارد که بر اساس نظرات کاربران به ترتیب عبارتند: از بیمارستان فرهنگیان باهنر (امتیاز 4.0)، بیمارستان فرمانیه (امتیاز 4.3)، بیمارستان فوق تخصصی قلب بقیه الله جماران (امتیاز 4.8)، بیمارستان اختر (امتیاز 2.9)، بیمارستان چمران (امتیاز 4.4)، بیمارستان شهدای تجریش (امتیاز 3.9)، بیمارستان ارتش 505 و بیمارستان جواهری.
  • شاهد
    7 مرداد 1401
    سلام بله این محله خیلی خوبه و خدا قسمتت کنه ان شاءالله
  • tbr
    10 تیر 1401
    کار مردم این محله چیه که لوکس زندگی میکنن؟
  • یلدا ملکی
    16 خرداد 1401
    بله نیاوران واقعا عالی هست از همه لحاظ و من ساکن پنت هاوس برج آلتون کورت نیاوران هستم و حرف نداره
  • مرجان خورشیدی
    3 فروردین 1401
    واقعا عالی وجذاب من خیلی این مناطق رو دوست دارم وبه زودی یکی از این پنت هوس هارو میخرم
  • الناز بخشی
    27 بهمن 1400
    چقدر عالی😍
  • Parisa
    27 بهمن 1400
    ممنون برای اطلاعات مفیدتون 👍👍👍
  • ehda
    27 بهمن 1400
    👏🏻👏🏻👏🏻💙💙💙💙💙💙
  • مهسا
    27 بهمن 1400
    کاخ موزه نیاوران عالیه 👌👌👌
  • نوین افشار
    27 بهمن 1400
    نیاوران محله بسیار لاکچری و خوب برای مرفهین هستش
  • ستاری
    27 بهمن 1400
    بسیار عالی
  • مینا
    27 بهمن 1400
    خسته نباشید مثل همیشه عالی
  • ایمان
    24 بهمن 1400
    11سال بهترین لحظات زندگیم در منطقه یک نیاوران فرمانیه گذشت
  • ترابزاده
    22 بهمن 1400
    محله نیاوران بهترین محله تهران با خیابانها وکوچه هایی که درختهای بلند سر در اغوش هم دارند وصدایی که می شنوی اوای آب وآواز پرندگان است ،روزهای بارانی قدم زدن در این حال وهوا یعنی زندگی
  • میلاد داودپور
    21 دی 1400
    خیلی دوست داشتم اطلاعاتم کامل بشه که شد ممنون بابت اطلاع رسانی قوی میلاد داودپور
  • Hhh
    26 آذر 1400
    سلام در باره قدمت نیاوران بیشتر بگین تاریخ دور....
    ادمین آقای املاک
    26 آذر 1400
    سلام کاربر محترم آقای املاک چشم در آپدیت های بعدی حتما این مورد لحاظ میشه
  • جواد محتشم
    24 آذر 1400
    با سلام از یه کوه نوردی سبک در نیاوران. خ پور ابتهاج انتهای خ صبوری حتما بهره مند بشید. چون هم دسترسی خوبیه داره. هم جای پارک خودرو و هم فضای مناسبی برای دوستانم که کوه نوردی سبک رو میخوان داشته باشند. مشاور تخصصی ملکی منطقه یک تهران جواد محتشم
  • علی منصوری
    16 آبان 1400
    نیاوران اصیل، شیک و بسیار زیباست، مخصوصاً اگه پاییز یا بهار باشه 😍 ممنون از تیم آقای املاک
  • داود نصیری
    15 آبان 1400
    با سلام به به عالی من که لذت بردم سپاس فراوان
  • تقوي
    15 آبان 1400
    عالي بود ممنون
  • آفتابی
    21 مهر 1400
    بسیار عالی وجامع??
  • آفتابی
    21 مهر 1400
    بسیار عالی جوامع??
  • ابی جهانگیری
    21 مهر 1400
    سلام گذشته عالی داشته و مطالب فوق العاده بود سپاس فراوان
  • امیرحسن
    21 مهر 1400
    بسیارجامع وعالی
  • Negin
    21 مهر 1400
    هوای این محله در تمام فصول عالیه یک محله ایده آل برای زندگی
  • amir
    21 مهر 1400
    مرسی از اطلاعات جامع شما
  • محمد
    21 مهر 1400
    محله نیاوران تاپ ترین و باکلاس ترین محله تهرانه به نظرم✌✌✌
  • Sadaf
    21 مهر 1400
    محله خوبیه ولی متاسفانه هیچ جاش پارکینگ طبقاتی نداره مجبوریم از پارکینگ مراکز خرید استفاده کنیم که دوره ،مخصوصا که برای بازدید موزه رفته باشی . ولی رستوران های خوبی داره ممنون از توضیحاتتون
  • شاهین
    21 مهر 1400
    بسیار جامع متشکر از اطلاعات که دادید
    ادمین آقای املاک
    21 مهر 1400
    مرس که مارو دنبال می کنید.
  • میلاد داودپور
    21 مهر 1400
    عالیه چه اطلاعاتی?
  • حمید
    21 مهر 1400
    محله نیاوران هواش حتی تو روزای آلوده هم تمیزه
  • نوین
    21 مهر 1400
    عالی مثل همیشه