تحرک جدید برای شب عید مسکن

تحرک جدید برای شب عید مسکن

تحرک جدید برای شب عید مسکن
پروژه میلینیوم محمودآباد
اقتصادنیوز: واسطه‌های بازار مسکن با شروع تحرکات تازه بازاریابی به استقبال بازار شب عید معاملات مسکن رفتند. تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد در‌حالی‌که شب عید بازار مسکن امسال حدود دو ماه زودتر از سال‌های گذشته آغاز شده است و افزایش حجم معاملات مسکن در آذرماه نیز این موضوع را تایید می‌کند، واسطه‌های ملکی تحرکات تازه‌ای را به منظور ثبت عملکرد بهتر فروش برای خود در بازار شب عید مسکن آغاز کرده‌اند. آذرماه امسال، تعداد معاملات خرید مسکن که در ماه‌های قبل از آن به کمتر از۳ تا ۴ هزار فقره کاهش یافته بود و بازار در شرایط ابررکود معاملاتی مسکن قرار داشت، به میزان محسوسی افزایش یافت. این در حالی است که پیش از این نیز برخی واسطه‌ها وفعالان بازار مسکن از حضور زودهنگام متقاضیان خرید مسکن در بازار مسکن برای انجام معاملات شب عید خبر داده بودند. با اعلام آمارهای رسمی درباره افزایش قابل‌توجه حجم معاملات خرید مسکن در آذرماه در مقایسه با یک‌ماه قبل از آن- آبان ۹۸- واسطه‌های ملکی نیز با اطمینان از حضور زودهنگام متقاضیان و شروع زودتر از موعد مقطع زمانی شب عید امسال بازار مسکن، اقدامات قابل‌توجه و متفاوت‌تری نسبت به ماه‌های گذشته برای جذب مشتریان بیشتر آغاز کرده‌اند.
به گزارش اقتصادنیوز، این اقدامات در راستای تلاش برای جبران رکود معاملات مسکن و زیان‌دیدگی‌ واسطه‌ها از عدم خرید و فروش حجم مطلوب واحدهای مسکونی و کاهش سطح درآمدهای آنها انجام می‌شود. واسطه‌ها در تلاش برای بهره‌گیری از افزایش حجم معاملات مسکن و شروع زودهنگام مقطع زمانی شب عید معاملات واحدهای مسکونی، هم‌اکنون با ارسال پیامک‌های گروهی سعی در جلب متقاضیان خرید مسکن دارند.  نکته جالب توجه آن است که در بسیاری از پیامک‌هایی که این روزها از سوی واسطه‌‌های مسکن شهر تهران به تعداد قابل توجهی از مشترکان اپراتورهای تلفن همراه ارسال می‌شود منطقه مورد فعالیت واسطه ملکی که در آنها قادر به یافتن مشتری برای خرید و فروش مسکن هستند درج نشده است.  این موضوع می‌تواند یک پیام مهم برای بازار مسکن به همراه داشته باشد مبنی بر اینکه واسطه‌ها برای انجام معاملات بیشتر و کسب درآمد بالاتر، مناطق فعالیت خود را وسعت داده‌اند و در هر منطقه‌ای که متقاضی خواهان خرید یا فروش آپارتمان باشد حاضر به بازاریابی هستند. در بسیاری از این پیامک‌ها که از ابتدای فصل زمستان به تعداد قابل‌توجهی از مشترکان برخی اپراتورهای موبایلی ارسال شده و درحال ارسال است کمک به خرید واحدهای مسکونی با شرایط اکازیون مورد تاکید قرار گرفته است. محتوای برخی دیگر از این پیامک‌ها از تلاش واسطه‌ها برای ترغیب متقاضیان خرید مسکن به حضور در بازار مسکن تا قبل از مقطع زمانی پایان سال‌جاری حکایت دارد. به این معنا که در برخی از این پیامک‌ها به‌طور غیرمستقیم افراد ترغیب به حضور در بازار مسکن تا قبل از افزایش احتمالی قیمت‌ها در ماه‌های آینده می‌شوند. آذر ماه امسال میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در مقایسه با آبان ماه بیش از ۶ درصد افزایش یافت. منبع : شهرخبر
پروژه گرندپارک فردیس