انتخاب رنگ پارکت ؛ تیره انتخاب کنم یا روشن؟

انتخاب رنگ پارکت ؛ تیره انتخاب کنم یا روشن؟

7 شهریور 1400

دکوراسیون

انتخاب رنگ پارکت ؛ تیره انتخاب کنم یا روشن؟
انتخاب رنگ پارکت برای سالن پذیرایی همانند رنگ دیوار اتاق نشیمن یکی از دغدغه های اصلی افراد برای بازسازی خانه یا خانه های نوساز است. این موضوع به دلیل حساسیت بالا سوالاتی را برای افراد مطرح میکند که آیا برای سالن یا اتاق پذیرایی پارکت تیره بهتر است یا روشن؟ یا حتی از پارکت براق استفاده شود یا مات ؟ به طور کلی جواب قطعی برای پاسخ به پرسش های بالا وجود ندارد، به چند دلیل؛ یکی اینکه انتخاب رنگ پارکت در خانه در واقع به فاکتورهای زیادی بستگی دارد عواملی چون متراژ، میزان نورگیر بودن سالن پذیرایی، علاقه افراد به استفاده از رنگ های روشن یا تیره در کفپوش خانه و سایر عناصر دکوراسیون منزل، وضعیت آب و هوایی محل خانه و ... البته امروزه کفپوش های تیره معمولا به دلیل عدم نمایش کثیفی و آلودگی بر سطح زمین پرطرفدارترند. در گذشته کفپوش پارکت در بزرگترین مکانها، در کاخ ورسای مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان به بعد با اعتبار به کار خود ادامه داد. پارکت ها نه تنها حس تاریخ را برمی انگیزد، بلکه با ترکیب چوب با رنگ ها و دانه های مختلف در یک الگوی کلاسیک ، واقعاً از طبیعت الهام گرفته شده اند. در سراسر قرن بیستم ، کفپوش های طرح دار بسیار محبوب بود و پارکت همچنان در فضاهای داخلی امروزی از وضعیت مرسوم و مد روز برخوردار است. همراه با حداقل طرح ها، میراث آن کنتراست قابل توجهی را ایجاد می کند و پیچیدگی های گرانقدری را به دنبال دارد. زیبایی کلاسیک کفپوش پارکت با دوام طولانی مدت و پایداری چوب واقعی مطابقت دارد. به علاوه ، هر بلوک منحصر به فرد است. با سایه های عمیق و جزئیات غنی از غلات، زیبایی طبیعت را زیر پای خود قرار داده اید.

پارکت لمینت قیمت

وبسایت آقای املاک که به عنوان کاملترین و تخصصی ترین وبسایت ملکی در زمینه ثبت و ارائه رایگان آگهی املاک و مشاغل مرتبط با ساختمان در ایران شناخته شده است توانسته صفر تا صد نیازهای ساختمانی را با ابزارهای مختلف در جهت تسهیل و تسریع معاملات ملکی برآورده کند.اگر شغلتان مربوط به کارهای ساختمان است می توانید تخصص خود را به صورت کاملا رایگان آگهی کنید تا کاربران آقای املاک با خدمات شما آشنا شوند.
خرید خانه در تهران

ایجاد یک مجموعه سنتی با کفپوش پارکت

کفپوش پارکت با ریشه در کاخ های بزرگ و خانه های مجلل اروپا ، به فضاهایی با سبک سنتی با ویژگی های دوره ای و حاشیه روستایی می پیوندد. در اینجا نکات برتر سبک ما برای معرفی پارکت به فضای داخلی کلاسیک آمده است: پارکت بلوط طلایی رنگی جذاب را برای فضاهای خنثی به ارمغان می آورد. با جلای روستیک ، مبلمان چوبی را تکمیل می کند در حالی که سایه حس گرما و خوش رویی را در اتاق ها تداعی می کند. بلوط طلایی را به عنوان پایه ای متضاد برای دیوارهای روشن و ویژگی های داخلی تیره انتخاب کنید. عکس پارکت لمینت الگوی توت ماهی کاملا با تنظیمات سنتی مطابقت دارد. این طرح از لحاظ قوام دارای حس کلاس است و یک نقطه صحبت فوری ایجاد می کند. یک پالت از رنگهای کلاسیک کشور شامل نارنجی سوخته و سبز سلطنتی انتخاب کنید تا حس عظمت را در فضای شما القا کند. این سایه ها با کفپوش هایی با ظاهر گرم مانند بلوط طلایی و قهوه بسیار زیبا قرار می گیرند. به دنبال معرفی چیزی کمی منحصر به فرد به خانه خود هستید؟ پارکت را با طرح های دوتایی از شاه ماهی یا آجر بچینید. این پیکربندی های غیر معمول ، پیچشی مدرن را با این سبک سنتی کفپوش ترکیب می کند.

رویکردی معاصر برای کفپوش پارکت

با توجه به روند ترکیب سبک های دوره ای و استقبال از کفپوش های پارکت رنگارنگ ، می توانید به اتاقهای مدرن جلوه ای هیجان انگیز بدهید. اینها روشهای مورد علاقه ما برای استفاده از پارکت در یک خانه مدرن است: یک طرح داخلی روشن و حداقل را با پارکت بلوط طلایی سنتی در یک الگوی کلاسیک از ماهیان هرس ترکیب کنید. این سبک می تواند یک پیچ و تاب روستایی را به اتاقهای پشتی بیاورد و احساس گرما ایجاد کند. عکس های پارکت کف خانه کفپوش پارکت را با سایه سفید رنگ انتخاب کنید تا سبک و هوای اسکاندیناوی را به تصویر بکشد. ترکیبی از رنگ مدرن و کف سنتی بسیار رواج دارد. پارکت را به صورت آجری بچینید تا به روزتر به نظر برسد. با استفاده از ترکیبی از رنگ ها برای جلوه ای چشمگیرتر ، چیزی اصلی ایجاد کنید.

چند راهکار برای استایل دهی به پارکت

در اینجا چند نکته دیگر برای معرفی پارکت به فضای شما وجود دارد… به یاد داشته باشید که پارکت یک الگو به کف شما می آورد. در اتاق های کوچکتر فضا را کوچکتر نشان می دهد. برای جلوگیری از ظاهر بسیار شلوغ ، از وسایل با حداقل سبک استفاده کنید. به عنوان یک نکته کلی ، کفپوش پارکت همیشه در اتاقهایی که مبلمان به عنوان پس زمینه عمل می کند بهتر عمل می کند تا نقطه کانونی. همه چیز در مورد استفاده بیشتر از پارکت با برجسته کردن الگو است. عکس پارکت چوبی کف پارکت های تیره کنتراست زیبایی برای دیوارهای سفید روشن ایجاد می کند. این سایه ها برای اتاقهای بزرگتر مانند سالنهای استراحت و راهروها که در آنها می توانند جلوه ای عالی داشته باشند مناسب است. سایه های کم رنگ برای ایجاد حس ملایم و دلپذیر در اتاقهای کوچک یا تاریک عالی هستند. به عنوان یک پایه خنثی ، کفپوش برای مبلمان و لوازم جانبی که بیشتر تزئین شده یا رنگ جسورانه دارند مناسب است.
پروژه ایستاپارک هشتگرد

اهمیت کفپوش در دکوراسیون داخلی منزل!

کف خانه یکی از ارکان اصلی در دکوراسیون داخلی منزل محسوب می شود، علاوه بر طرح و جنس آن، رنگ کف می تواند تا حد زیادی در زیبایی فضای داخلی تان تاثیر بگذارد به هین دلیل است که عمده افراد به آن توجه بیشتری میکنند.

رنگ پارکت مناسب خانه های بزرگ!

با درنظر گرفتن این نکات به طور کلی باید این مسئله را در نظر داشته باشید که  بهتر است تعادلی در ترکیب رنگ و فرم عناصر دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید به این معنی که اگر خانه شما از نوردهی مناسبی برخوردار است و از طرفی متراژ خانه شما بزرگ است استفاده از پارکت روشن الزامی نیست و می توانید از پارکت هایی با رنگ تیره استفاده کنید. مخصوصا اگر پذیرایی شما بزرگ است.

رنگ پارکت برای خانه های بزرگ

رنگ پارکت مناسب خانه های کوچک!

از طرفی خانه هایی که فضای کوچکی دارند و یا نورگیر در آن کم است کفپوش تیره توصیه نمی شود به دلیل آنکه رنگ تیره نور را به خود جذب می کند و محیط خانه را کوچکتر از آنچه که هست نشان می دهد. در چنین فضاهایی کفپوش به رنگ روشن پیشنهاد می شود.

رنگ پارکت برای خانه های کوچک

به کیفیت هم توجه کنید!

توصیه ما به شما این است برای خرید پارکت و یا کفپوش های دیگر فقط به شکل ظاهری و رنگ آن توجه نکنید، کیفیت ساخت، برند سازنده و ضریب سایش برای کفپوش لمینت بسیار مهم است. قطعا شما قصد دارید چند سالی از این کفپوش ها استفاده کنید پس باید کیفیت آن علاوه بر شکل ظاهری هم برایتان مهم باشد. به خصوص در سالن پذیرایی که معمولا رفت و آمد در آن بیشتر است و به همین جهت مسئله کیفیت و دوام کفپوش حساس تر است.

در آخر به شما پیشنهاد میکنیم قبل از هر عملی بهتر است با فروشنده های این قشر، و مشاوران دکوراسیون خانگی مشورت کنید.