۱۰ روش خلاقانه برای استفاده مجدد از وسایل قدیمی

۱۰ روش خلاقانه برای استفاده مجدد از وسایل قدیمی

12 خرداد 1400

دکوراسیون

۱۰ روش خلاقانه برای استفاده مجدد از وسایل قدیمی
تبدیل وسایل قدیمی به جدید علاوه بر سرگرمی در روحیه ما نیز نقش ویژه ای دارد .بیشتر ما در منزل خود وسایل غیرقابل استفاده داریم و برای خلاص شدن از آنها گاهی با مشکل برمی خوریم. اما اگر به اندازه کافی خلاق باشید ، می توانید با برخی از ایده های تجدیدنظر مشکل را برطرف کنید. بازسازی وسایل قدیمی علاوه بر زیبایی، دنج بودن را به فضای خانه ما اضافه می کنند. در اکثر مواقع ، وسایل دورریز حتی از آنچه که در ابتدا بود زیباتر می شوند. برای شروع کار ، ما ایده های جالب و خلاقی را در استفاده مجدد وسایل برای شما انتخاب کردیم. اگر با دقت به محیط اطراف منزلتان نگاه کنید احتمالاً وسایل قدیمی زیادی در اطراف خود پیدا خواهیدکرد. این وسایل بی استفاده کاری جز اشغال فضا ندارند، اگر شما بیش از حد مشغول هستید یا کارهای مهمتری را در اولویت زندگی خود قرار داده اید اگر به دنبال کمی الهام یا ایده جدید باشید، به راحتی وسایل قدیمی خود را به وسایل نو و شیک تبدیل خواهید کرد. در مطلب قبلی از وبلاگ آقای املاک در راطه با ۱۰ ایده داغ از روند طراحی داخلی منزل در سال ۲۰۲۱ با شما صحبت کردیم اما این بار در این مقاله چند روش هوشمندانه و خلاقانه برای استفاده مجدد از وسایل قدیمی برای خانه شما عزیزان ارائه داده ایم .شما می توانید با استفاده از این ایده های ساده به راحتی در هزینه های خود صرفه جویی کنید با خواندن این مطلب مطمئن هستیم که قبل از تصمیم به پرتاب یک شی که دیگر نیازی به آن ندارید ، دو باره تجدید نظر خواهید کرد. ما روش های خلاقانه ای را برای استفاده دوباره از وسایل قدیمی به شما نشان خواهیم داد که زندگی شما را آسان تر می کند.  

تبدیل وسایل دور ریختنی به وسایل ارزشمند

۱. استفاده از رول های دستمال توالت

از رول های دستمال توالت برای سازماندهی کابل ها و آکوردها استفاده کنید.

ترفند استفاده از رول دستمال کاغذی

۲. نگهدارنده از یک قاب چنگال قدیمی

چه کسی می گوید محل چنگال فقط در آشپزخانه است؟ اگر به اندازه کافی خلاقیت داشته باشید، می توانید از چنگال های قدیمی استفاده کرده و آنها را به نگهدارنده عکس های خانوادگی تبدیل کرده و برای تزیین فضای زندگی خود در اتاق نشیمن قرار دهید.

بازسازی وسایل کهنه

۳. ساخت جعبه جواهرات با وسایل دور ریختنی

حوصله ندارید ساعتها به دنبال یک جفت گوشواره باشید فقط به این دلیل که جواهرات شما به اندازه کافی مرتب نیستند؟ خوب ، وقت آن رسیده است که برای همیشه از این مشکل خداحافظی کنید ، از این ایده استفاده کنید تا جعبه جواهرات عالی خود را بسازید. یک رنده پنیر قدیمی بردارید و آن را به رنگ دلخواه خود رنگ کنید و تمام گوشواره های خود را در آن قرار دهید . جعبه جواهرات شما تمام شده است.

ساخت جعبه جواهرات با وسایل دور ریختنی

۴. تبدیل وسایل دور ریختنی به گلدان

شما در فکر پرتاب کمربند قدیمی خود هستید؟ خوب این کار اشتباه است قبل از اینکه فکر کنید چطور می توانید یک بار دیگر از آن استفاده کنید وسایل را دور نیندازید. در اینجا نحوه استفاده از کمربند قدیمی را آورده ایم. کمربندها را روی هم قرار داده و یک گلدان بیضی شکل درست کنید حالا یک گلدان کمربندی جدید برای قرار دادن گل های طبیعی دریافت خواهید کرد. جالب به نظر می رسد؟ الآن امتحانش کن.

ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی

۵. تبدیل صندلی کهنه به نو

هرگز صندلی قدیمی را دور نندازید حتی اگر فکر می کنید اصلا قابل استفاده نیست. یکی از راه های استفاده از صندلی قدیمی تبدیل آن به یک تاب باغ است که همه از آن لذت خواهند برد ، به ویژه جوانترین اعضای خانواده

چگونه صندلی کهنه را نو کنیم

۶. تبدیل لاستیک ماشین به صندلی

به جای دور انداختن لاستیک های قدیمی، اکنون می توانید آنها را نسبت به سلیقه خود به هر رنگی رنگ آمیزی کنید و از آنها چند صندلی خلاقانه برای باغ یا حیاط خانه خود بسازید. شما و دوستانتان هنگام نوشیدن قهوه در آخر هفته خود از نشستن روی چنین صندلی های راحتی لذت خواهید برد ، درست است؟

ساخت صندلی با لاستیک و کنف

۷. ساعت تابه را سرخ کنید

قصد پرتاب ماهیتابه قدیمی خود را دارید؟ دست نگه دارید ماهیتابه را به ساعت دیواری تزئینی تبدیل کنید. این ایده جالب و در عین حال مفید خواهد بود، حتما این ایده را امتحان کنید.

ساخت وسایل کاربردی با وسایل دور ریختنی

۸. بازسازی کنسول قدیمی

برای بازسازی کنسول قدیمی به وسایلی مانند رنگ تخته سیاه، برچسب های تزیینی و  کاغذ دیواری نیاز دارید. اگر کنسول قسمت های ناهموار دارد ان را سمباده بکشید. در مرحله بعد درب قسمت های مورد نظر را دو بار پشت سر هم رنگ کنید. پس از خشک شدن رنگ، برچسب های تزیینی را بر روی قسمت های باقی مانده بچسبانید.

تبدیل میز قدیمی به جدید

۹. بازسازی جاکفشی قدیمی

جا کفشی های چوبی و قدیمی از آن دسته وسایلی هستند که به راحتی می توان آن را به وسیله پرکاربرد و امروزی تبدیل کرد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید به رنگ تخت سیاه و گچ نیاز دارید. در ابتدا سطح نا صاف جاکفشی را سمباده کشیده و از لاک الکل استفاده کنید. در مرحله بعد دو یا سه بار با رنگ معمولی جا کفشی را رنگ آمیزی کرده و بعداز آن رنگ تخت سیاه را بزنید. سپس برای نوشتن روی آن با گچ تقریبا یک هفته صبر کنید.

جاکفشی قدیمی

۱۰.نقاشی یخچال های قدیمی

یخچال و فریزر قدیمی برخلاف  تصور، در تغییر دکوراسیون آشپزخانه نقش بسزایی دارد. رنگ اسپری برای لوازم مخصوص خانگی تنها متریالی است که باید تهیه نمایید و البته این موضوع را مدنظر قرار دهید که رنگ انتخابی شما باید قدرت پوشش دهی بالایی داشته و در برابر رطوبت مقاوم داشته باشد. پس از تمیز کردن یخچال یا فریز خود ( یا هر وسیله فلزی دیگری) با مواد شوینده، رنگ را در یک لایه اسپری کنید و پس از یک روز کامل نتیجه آن را مشاهده کنید. اسپری رنگ مخصوص یخچال