نم دیوار را چگونه از بین ببریم ؟

نم دیوار را چگونه از بین ببریم ؟

24 اسفند 1402

دانستنی

نم دیوار را چگونه از بین ببریم ؟

روش های از بین بردن نم دیوار ساده تر از آن چیزیست که فکرش را می کنید ما در این مقاله سعی داریم چند نکته از روش های از بین بردن نم دیوار را برا شما بازگو کنیم.

نم و رطوبت دیوار و سقف ها یکی از مشکلاتی است که ممکن است اکثر خانواده هارا درگیر خود کند و مانع از زیبا نشان دادن محیط خانه شود با رعایت چند نکته ساده می توان بدون تخریب دیوارو سقف ها از این مشکل راحت شد و حتی دانستن چند نکته از این موضوع می تواند در ایمن سازی ساختمان شما هم موثر باشد. ابتدا باید علت را بیابید سپس اقدام کنید و از کارهایی که باعث می شود رطوبت در خانه زیاد شود پرهیز کنید. 

جهت مشاهده آگهی های خرید آپارتمان در فردیس کرج کلیک کنید. 

خشک کردن لباس ها در محیط داخلی خانه

یکی از معضلاتی که امروزه اکثر مردم به ویژه ساکنین آپارتمان ها و برج ها و مجمتمع های مسکونی با آن درگیر هستند نداشتن تعبیه محلی مناسب برای خشک کردن لباس ها می باشد که در نتیجه ی آن ساکنین مجبور می شوند لباس های خود را داخل منزل خشک کنند که رطوبت موجود در این لباس ها می تواند باعث ایجاد نم و رطوبت در دیوارها شوند .اگر مجبور هستید لباس ها را در داخل خانه  خشک کنید تا حد ممکن رطوبت لباس ها را از طریق مختلف مثل انداختن در خشک کن لباسشویی کم کنید و سعی کنید آن ها را با قرار دادن در جلوی تابش نور خورشید و جریان باد سریع تر خشک کنید.

در هنگام شستن دیوارها مواظب باشید از آب زیادی استفاده نکنید. برخی از خانواده ها برای اینکه دیواری تمیزتر داشته باشند در مدت های کوتاه دیوار خانه را می شویند و همچنین استفاده از مواد شوینده برای تعداد دفعات زیاد می تواند باعث این مشکل وهمچنین از بین رفتن رنگ دیوار شود. پس از حمام به مدت ۱۵ دقیقه درب حمام را باز بذارید تا رطوبت از آن خارج شود برای از بین بردن این لکه یک پیمانه وایتکس یا صفید کننده های دیگر را به ۴ لیتر آب اضافه کنید و با دستمال روی لکه نم بکشید. در صورتی که لکه تازه به وجود آمده باشد، به سرعت پاک خواهد شد. اما اگر لکه قدیمی باشد باید به دنبال راهکار های دیگری بود. یکی از این راهکار ها در صورتی دیوار یا سقف گچی است، لایه برداری است. 

بیشتر بخوانید: نظافت شیرآلات خانه ؛ با چند ترفند ساده آنها را بی دردسر تمیز کنید!

پیش خرید آپارتمان در تهران

رفع نم دیوار ساختمان

نم دیوار را چگونه از بین ببریم ؟

۱.سرکه سفید

خاصیت اسیدی سرکه سفید اثرات جالبی روی قارچ ها که در داخل خانه رشد می کند دارد . سرکه لکه های تیره و هر گونه قارچ و باکتری را که در خانه یافت می شود را از بین می برد. این محصول را روی دیوار، کاشی حمام، که قارچ در آن وجود دارد اسپری کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند ؛ پس از این زمان، هر گونه باقیمانده را با مقدار زیادی آب و برس تمیز کنید.

۲.جوش شیرین

جوش شیرین یک محصول چند منظوره با مصارف بسیاری در خانه است. جوش شیرین خاصیت ضد قارچی، و ضد باکتری دارد و برای تمیز کردن بسیار مناسب است. به خاطر توانایی که دارد از رشد قارچ جلوگیری می کند. استفاده از جوش شیرین لکه های سیاه و بوی قوی را از بین می برد. مقدار زیادی جوش شیرین را بریزید و آن را با قلم مو در قسمت مورد نظر بمالید. قبل از شستن آن را ۲۰ دقیقه نگه دارید

۳.نمک دریا

نمک دریا کیفیت ویژه ای دارد که آن را راه حلی عالی برای ازبین بردن قارچ می دانند . این مواد معدنی سطوح را ضد عفونی می کنند در حالی که رطوبت را از فضاهای بسته جذب می کنند. عموما به طور مستقیم در ناحیه آسیب دیده استفاده می شود. برخی افراد هم چنین تصمیم می گیرند که از آن برای جلوگیری از رشد در وهله اول استفاده کنند.

۴.روغن چای

یکی دیگر از مواد غیر مضر و پاکننده طبیعی، روغن درخت چای است. شما می‌توانید یک قاشق روغن چای را در یک پیمانه آب مخلوط و لکه‌های زرد نم را با این محلول کاملا از بین ببرید. از آنجا که روغن درخت چای از بین برنده قوی قارچ و کپک است برای از بین بردن هرگونه لکه و یا قارچ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵.قارچ و کپک ها را نپوشانید

ونکته آخر اینکه یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که مردم انجام می دهند پنهان کردن قارچ ها و لک ها با وسایل ، مبلمان، پارچه و یا چیزهای مشابه است . این کار مانع از گردش هوای اطراف مناطق آسیب دیده می شود که به این شکل امکان رشد بیشتر ایجاد می شد . بهتر است منطقه را باز نگه دارید و از بدتر شدن مشکل پیش گیری کنید. اگر با انجام این مشکل حل نشد بهتر با یک متخصص مشورت کنید ،می توانید از طریق آقای املاک متخصص مربوطه را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ روش طبیعی موثر برای از بین بردن زنگ زدگی لوازم خانگی 

رفع نم لکه زرد یوار با وایتکس

خرید خانه در تهران

رفع نم دیوار با وایتکس

لکه زرد روی دیوار را می توانید با مخلوط کردن یک پیمانه وایتکس و ۴ لیتر آب از بین ببرید. دستمال را با این محلول نم دار کنید و سپس برروی لکه زرد رنگ بکشید.

نکات مهم برای از بین بردن لکه زرد نم دیوار گچی

در ادامه این مطلب برای از بین بردن لکه زرد از روی دیوار گچی با مواد قابل دسترس شما را با چندین نکته کاربردی و آموزشی آشنا خواهیم کرد.

قبل از استفاده از مواد شوینده حتما از ماسک استفاده کنید تا با گاز حاصل شده از مواد شیمیایی مصموم نشوید. حتی در برخی موارد که شوینده‌ها بسیار قوی هستند بهتر است از یک عینک ایمن و دستکش ضخیم استفاده نمایید.

یکی دیگر از نکاتی مهم دیگری که حتما باید به یاد داشته باشید استفاده از دستمال تمیز است. هرگز دستمال کثیف را مجدد بر روی لکه‌ها قرار ندهید چرا که باعث تشدید میکروب در آن نواحی خواهدشد.

اگر میزان لکه‌های زرد نم بسیار عمیق است قبل از هر گونه اقدام جهت رفع آن سعی کنید با نیروهای ماهر در زمینه لوله کشی تماس بگیرید. زیرا اگر لوله‌های آب ترکیده باشند هر از چند گاهی دوباره لکه‌های زرد ناشی از نم ایجاد می‌شود.

اگر با هیچ روشی لکه‌های زرد نم از بین نرفت بهتر است برای رنگ‌آمیزی مجدد دیوارها اقدام نمائید. شما می‌توانید بهترین خدمات مربوط به رنگ‌آمیزی دیوارهای داخلی را در وبسایت آقای املاک جستجو کنید.

وبسایت آقای املاک تخصصی ترین وبسایت در زمینه مشاغل ساختمانی است که صفر تا صد نیازهای ساختمانی شما را به راحتی فراهم می کند. اگر در تعمیرات خانه خود به پیمانکار در زمینه تاسیساتی ، تزئیناتی ، خدماتی و ساختمانی  نیاز داید می توانید با یک جستجوی ساده با خدمات آنها در وبسایت آقای املاک آشنا شوید.

تعداد نظرات : 1
  • مهتاب نامور
    22 فروردین 1403
    درود ،علت نم دیوار سرامیکی آشپزخانه ی ما خیلی نادر بود و آن چیزی نبود جز هوای مرطوب حاصل از یخچال ضد برفک ما، چون سیستم این یخچال ها جوریه که آب حاصل از رطوبت یخچال را به فضای بیرون به صورت بخارخارج می کنه در نتیجه به مرور دیوار پشت یخچال نمدار و پوسیده می شه.