چگونه آشپزخانه های کوچک را بزرگ جلوه دهیم ؟

چگونه آشپزخانه های کوچک را بزرگ جلوه دهیم ؟

21 بهمن 1400

دکوراسیون

چگونه آشپزخانه های کوچک را بزرگ جلوه دهیم ؟

دکوراسیون آشپزخانه کوچک نیز می تواند از جذابیت زیادی برخوردار باشد . خوشبختانه، راه های زیادی برای ذخیره سازی و بزرگ جلوه دادن این فضاها وجود دارد. آیا می خواهید برای آشپزخانه کوچک خود فضایی بازتر و بزرگتر بدون نیاز به تخریب دیوارها ایجاد کنید؟ تنها کافیست در دکوراسیون آشپزخانه کوچک آپارتمانی خود این نکات را امتحان کنید.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک و مدرن

در بیشتر موارد گسترش آشپزخانه هزینه بر خواهد بود اما همانطور که در مقاله قبلی گفتیم می توانید با کمترین هزینه قلب خانه خود را زیر و رو کنید . در برخی مواقع نیز بهتر است با چند ایده ساده و جذاب و البته کم هزینه آشپزخانه خود را تغییر دهید. خبر خوب این است که برخی از ترفندهای تجارت طراحی داخلی برای کمک به بزرگ جلوه دادن آشپزخانه وجود دارد.

آیا آشپزخانه خانه شما تنگ است؟ با اجرای این ۱۷ ترفند آشپزخانه خانه شما جادارتر به نظر خواهد رسید.

۱.از رنگ سفید استفاده کنید

رنگ سفید بهترین دوست شما در دکوراسیون آشپزخانه کوچک است. رنگ سفید نور را منعکس و از طرفی حس فضا را افزایش می دهد و دیوارها را عقب می اندازد. وقتی روی کابینت ، میزهای پیشخوان ، دیوارها و سقف رنگ سفید قرار می دهید ، فضای بدون درز و بدون لبه ها و مرزهایی ایجاد می کنید. در طراحی آشپزخانه کوچک خود از چندین رنگ با سایه سفید استفاده کنید و بافت های متضاد را با هم ترکیب کنید توجه داشته باشید که اتاق کاملاً سفید نشود.

۲.به فضای باز متصل شوید

اگر فضای غذاخوری شما در آشپزخانه تنگ است ، انتخاب یک مجموعه بیسترو یا میز کوچک آشپزخانه با نیمکت برای باز نگه داشتن چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه کوچک منزلتان بهترین گزینه است.

۳. نصب کاشی با ترکیب افقی

برای گسترش بصری یک آشپزخانه کوچک ، کاشی را با یک ترتیب افقی نصب کنید. این کار باعث می شود آشپزخانه کوچک شما از رد پای واقعی آن گسترده تر باشد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش ساده برای نورانی تر کردن خانه !

پروژه میلینیوم محمودآباد

دکوراسیون آشپزخانه کوچک و ساده

۴. با ذخیره سازی خلاق شوید

از لوازم جانبی کابینت هوشمند برای ذخیره سازی انبارهای کوچک آشپزخانه استفاده کنید. درهای فرانسوی روی این کابینت بالایی باز می شوند تا قفسه های ادویه داخلی را نشان دهند که از کابینت های عمیق مخفی و میان وعده استفاده می کنند. یک کشوی میز اجناس ضروری آشپزی روزانه را نزدیک نگه می دارد.

۵.سطوح را مخلوط کنید

با اتصال صفحه پشتی و میزهای جلویی برای یک ظاهر منسجم ، یک آشپزخانه کوچک را بزرگتر جلوه دهید. در این فضای کوچک ، صفحات میز گرانیت سیاه و سفید دیوارها را برای ظاهری یکپارچه امتداد می دهند. یک طرح رنگی خاکستری و سفید از سنگ طبیعی گرفته می شود تا از شلوغی بیش از حد آشپزخانه کوچک جلوگیری کند.

۶.فضای ذخیره سازی قابل دسترسی

یک راه آسان برای جلوگیری از بهم ریختگی از فضای محدودی که روی میز است ، دسترسی آسان به فضای ذخیره سازی است. برای ایده های کوچک آشپزخانه ، ما عاشق نصب قفسه های باز هستیم. در اینجا قفسه بالایی برای قرار دادن ظروف آشامیدنی گاه به گاه طولانی تر است در حالی که لیوان هایی که استفاده روزانه را زیر آن می بینند یک نوار مغناطیسی روی یخچال کارد و چنگال را در دسترس فضای آماده می کند.

۷.از طرح رنگی با کنتراست کم استفاده کنید

ایجاد یک طرح رنگ آشپزخانه با کمی تفاوت بین رنگ دیوارها ، میزهای پیشخوان ، کابینت و منبت کاری، فضایی را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهد. در اینجا، رنگ کابینت ها، تزئینات و روکش عقب از نظر رنگ نزدیک است ( یک سبز خاکستری ملایم ) بنابراین چشم از تغییر ناگهانی از تاریکی به روشن دور نمی شود به نوعی بازسازی کوچک آشپزخانه آرام و گسترده است.

بیشتر بخوانید: چیدمان خانه های کوچک ؛ با چند ترفند در خانه خود معجزه کنید!

۸.درهای کابینت را با شیشه جایگزین کنید

یک روش برای بزرگتر نشان دادن یک آشپزخانه کوچک حذف برخی از درهای کابینت یا جایگزینی جبهه های جامد با شیشه است. این چشم را از قاب های کابینت ، به عمق کابینت ها می کشاند ، بنابراین دیوارها فاصله بیشتری دارند. این ترفند در صورتی کاربردی است که بتوانید آنچه را در کابینت ها دارید منظم و هماهنگ با رنگ ها نگه دارید. بهم ریختگی باعث می شود فضای اتاق شلوغ شود.

۹. کابینت های باریک تری انتخاب کنید

کابینت های پایه باریک عمق کمتری دارند، این یک ترفند مفید است که از نظر بصری مانند یک کمد استاندارد به نظر می رسد. شما نمی‌توانید وسایل حجیم را در کابینت‌های باریک‌تر قرار دهید، اما می‌توانید قابلمه‌ها و تابه‌های خود را از سقف و ظروف خود را از قلاب‌های زیر کمد آویزان کنید.

۱۰.نور طبیعی ایجاد کنید

نور طبیعی نه تنها فضای آشپزخانه بلکه هر فضایی را بزرگتر می کند نور طبیعی باید در ایده های کوچک آشپزخانه شما گنجانده شود. ممکن است در مورد تعداد و یا قرارگیری پنجره ها در آشپزخانه خود چاره ای نداشته باشید، اما می توانید با حداقل رساندن درمان های پنجره ، نوری را که دارید به حداکثر برسانید. در اینجا ، پرده ها بدون جلوگیری از نور ، حریم خصوصی را اضافه می کنند. اگر می خواهید حریم خصوصی بیشتری داشته باشید ، سایه ای مات را امتحان کنید که اجازه ورود نور را می دهد.

۱۱.فضا قرض بگیرید

در دکوراسیون آشپزخانه کوچک و نوع چیدمان خانه خود، ممکن است بتوانید بخشی از دیوار جدا کننده آشپزخانه را از یک اتاق نشیمن یا اتاق ناهار خوری مجاور جدا کنید. این مساحت مربع آشپزخانه را افزایش نخواهد داد، اما می تواند حس فضا را بزرگتر و باعث ایجاد نور و فضای بازتری شود. نیم دیواری که به یک میز یا شبه جزیره کوچک آشپزخانه تبدیل شده است یک راه حل عالی برای خانواده های کوچک است.

بیشتر بخوانید: مدل های جدید طراحی آشپزخانه در سال ۲۰۲۲

دکوراسیون آشپزخانه کوچک آپارتمان

۱۲.وسایل را ظریف و باریک کنید

برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک؛ وسایل کوچک سفارش دهید ، اما با انتخاب یک جزیره کوچک آشپزخانه ، صندلی های بار ، یا چهارپایه هایی که از نظر بصری سبک هستند ، مانند این جزیره کوچک صنعتی ، یک قدم جلوتر بروید. خطوط تمیز حواس شما را پرت نمی کند و قطعه مبلمان به شما امکان می دهد کف و دیوارها را فراتر از آن ببینید و باعث بزرگتر شدن فضای اتاق شوید.

۱۳.ساده سازی فضای ذخیره سازی

آشپزخانه های کوچک چالش های سختی برای ذخیره سازی دارند. میزهای پیشخوان اغلب مملو از وسایل خانگی می شوند ، اما از بین بردن بی نظمی و آشفتگی می تواند به بزرگتر شدن هر فضایی کمک کند. از گاراژ لوازم گوشه ای در آشپزخانه خود استفاده کنید و فضای ذخیره سازی از دست رفته را بازیابی کنید. این کابینت قهوه سازها ، توسترها و دیگر لوازم کوچک آشپزخانه را پنهان می کند ، در حالی که دسترسی به آنها برای تهیه غذا آسان است.

۱۴.فضای طبقه را گسترش دهید

برخی از پوشش های دیواری و کف طرح دار به هم ریختگی بصری ایجاد می کند و فضای آشپزخانه را کوچکتر نشان می دهد ، اما الگوهای خاص تأثیر معکوس دارند. الماس ها یا تراش های بزرگ ، خطوط مورب ایجاد می کنند که چشم ها را از یک طرف اتاق به طرف دیگر می کشد و باعث می شود فضا بیشتر از حد واقعی دیده شود. برای دستیابی به نتایج بزرگ در یک آشپزخانه کوچک ، این روش را با رنگ های کم کنتراست ترکیب کنید.

۱۵.از نوارهای افقی استفاده کنید

همانطور که لباس های افقی شکل باعث چاق نشان دادن اشخاص می شود، کفپوش راه راه که از این طرف به آن طرف می رود ، به جای اینکه از طول یک اتاق پیروی کند ، فضای آشکار آشپزخانه شما را نیز گسترش می دهد. این نوارهای گسترده با استفاده از کاشی های کف لمینت با تناژ سبک و متوسط ​​ایجاد می شوند. با رنگ آمیزی کفپوش های چوبی یا وینیل موجود یا پوشاندن کف با یک فرش راه راه بزرگ ، جلوه ای مشابه را بدست آورید.

کاغذ دیواری های راه راه افقی روشی هوشمندانه برای بزرگ جلوه دادن آشپزخانه است ، به ویژه برای سمت انتهایی آشپزخانه. سایه های راه راه را در یک فضای کوچک روشن و ملایم نگه دارید . سایه های پاستلی عالی هستند.

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی دکوراسیون ؛ ۱۰ المان دکوراسیون منزل که از شخصیت شما می گوید

۱۶. سطوح بازتابنده انتخاب کنید

علاوه بر آینه، سایر سطوح بازتابنده نیز می توانند آشپزخانه را بزرگتر نشان دهند. در نظر گرفتن، کاشی های شیشه ای، طبقات براق ، رنگ براق، لوازم استیل ضد زنگ و کابینت های براق

۱۷. یک ماشین ظرفشویی جمع و جور انتخاب کنید

ماشین ظرفشویی های جمع و جور برای خانه های کوچکتر ایده آل تر هستند و از طرفی فضای زیادی را اشغال نمی کنند. ظرفشویی های استاندارد دارای عرض استاندارد ۶۰۰ میلی متر هستند، اما ظرفشویی های جمع و جور دارای عرض ۴۵۰ میلی متر هستند که ۱۵۰ میلی متر صرفه جویی می کنند و در نهایت تفاوت واقعی را در یک آشپزخانه کوچک ایجاد می کند.

اکنون که با ترفندهای بزرگ نشان دادن آشپزخانه آشنا شدید، می توانید برای طراحی داخلی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود به متخصصان کابینت برای تعمیرات و فروش و همچنین متخصصان تزئینات داخلی و متخصصان دکوراسیون داخلی ( وبسایت آقای املاک ) این امکان را بدهید تا محیط آشپزخانه شما را به مکانی زیبا و جادار تبدیل کنند.

تعداد نظرات : 7
  • Sadaf
    25 بهمن 1400
    مفید و عالی 👌🏻
  • Sadaf
    25 بهمن 1400
    مفید و عالی بود ممنون 👏🏻👌🏻
  • الناز بخشی
    25 بهمن 1400
    آخی چقدر خوب بووووود🥰
  • Parisa
    25 بهمن 1400
    بسیار عالی👌👌👌👌👌
  • نوین افشار
    25 بهمن 1400
    آشپزخانه قلب خانه هستش هر چه به روزتر بهتره
  • سمیرا مظفرزاده
    25 بهمن 1400
    رنگ روشن برای آشپزخانه عالیه 👍👍👍
  • ehda
    25 بهمن 1400
    💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙