مهارت های مذاکره ضروری که هر مشاور املاکی باید بداند !

فروش املاک و مستغلات بر یک نزاع متمرکز است: فروشنده بیشترین قیمت را برای ملک و خریدار کمترین قیمت را برای ملک مورد نظر خود می خواهد. این بدان معنا نیست که طرفین با هم اختلاف دارند. در واقع ، بسته شدن املاک و مستغلات به این معنی است که هر دو طرف آنچه را که می خواستند دریافت کردند. وظیفه مشاور املاک این است که مطمئن شود این اتفاق خواهد افتاد. نقش مشاور املاک در مذاکره موفق بر این اصل استوار است که این جلسات چانه زنی دارای هدف مشترکی هستند که تا حدی برای یکدیگر مفید می باشند.

فنون مذاکره در مشاور املاک

بیایید با حقایق روبرو شویم در اصل وظیفه امانت داری شما نسبت به مشتری این ایده است که باید سخت کار کنید تا بهترین قیمت را برای آنها به دست آورید. این بدان معناست که اگر از مذاکره خودداری می کنید ، باید سختگیری کنید و از بهترین ها درس بگیرید. همانطور که جان اف کندی معروف می گوید: “هرگز از روی ترس مذاکره نکنید ، اما از مذاکره هم هرگز نترسید.”

تمایل به سازش ، مدیریت صبر و کنترل ضربه ، توانایی مشاهده دیدگاه طرف دیگر، مهارت های ارتباطی ، وقف تعهد اخلاقی ، توانایی مشاهده وظایف تا نتیجه گیری صحیح تمامی این موارد برای بستن یک معامله موفق الزامیست. به همین دلیل است که مشاور املاک نقش مهمی در تسهیل این روند ایفا می کنند.

در حالی که شما بزرگترین کمیسیون را می خواهید از طرفی هم می خواهید معامله بدون مشکلی بسته شود. مشاوران واسطه هایی هستند که مسائل و زمینه های توافق را شناسایی می کنند ، طرفین را در مسیر خود نگه می دارند و خریدار و فروشنده را به یک توافق سودمند راهنمایی می کنند.

چند نکته در مذاکرات املاک

وبسایت آقای املاک

اگر می خواهید مشاور املاک حرفه ای شوید، برای رسیدن به آن به برنامه ریزی دقیقی نیاز دارید. به همین دلیل وبسایت آقای املاک، برای آژانس ها و مشاوران املاک ابزاری مناسب با هدف تسریع در کارهای روزانه و کسب موفقیت پنل تخصصی به نام پنل آقای مشاور طراحی کرده و برای شما عزیزان این امکان را فراهم کرده تا اطلاعات مشتری‌های خود را با امنیت بسیار بالا نگهداری و مدیریت کنید.

آیا می خواهید مذاکره کننده بهتری شوید؟ یک فنجان قهوه بخورید ، تلفن خود را خاموش کنید و بهترین استراتژی مذاکره املاک را که برای شما جمع آوری کرده ایم ، بررسی کنید.

هنگام مذاکره، این مهارتها مفید خواهد بود:

۱. گوش دادن فعال

شنونده با پرسیدن سوالات و بیان کلمات خود درک خود را از پیامهای گوینده تأیید می کند.

۲. هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی

این شامل خواندن افراد و مدیریت احساسات است

۳.مهارتهای ارتباطی عالی

ارسال پیام و دریافت پیام

بیشتر بخوانید:۱۵ نکته کلیدی برای مدیریت زمان ؛ویژه مشاوران املاک

نکات مهم در مذاکرات املاک

۱.خود را برای موفقیت آماده کنید

شما مهارت هایی دارید و اکنون باید مشتری خود را آماده کنید. خریداران و فروشندگان اغلب در مذاکره بی تجربه هستند. فرایند ، فرم قرارداد و موارد اضافی ، پیشنهاد متقابل و رفت و برگشت ، امتیازات ، احتمالی ، مهلت ها و موارد و هزینه های معمولاً مورد مذاکره را مرور کنید.

۲. مشتری خود را برای بدترین سناریو آماده کنید

این امر برای مدیریت انتظارات ، کاهش استرس و تعارض و سهولت زندگی شما مهم است. اطلاعات را آماده کنید ضرب المثل قدیمی “دانش قدرت است” واقعی تر از مذاکره در مورد املاک نیست. تا آنجا که می توانید در مورد مشتری خود ، طرف مقابل ، اموال ، بازار ، منابع مالی و قوانین اطلاعات جمع آوری کنید.

شما می خواهید بدانید:

چرا فروشنده می فروشد و خریدار خرید می کند
خواه بازار خریدار باشد یا بازار فروشنده
چه مدت خانه در بازار بوده است
خریدار چند خانه دیده است
فروشنده چند پیشنهاد را در نظر گرفته است
چند بار قیمت کاهش یافته است
مشکلات مالی که ممکن است بر انتخاب طرفین تأثیر بگذارد

اصول مذاکره در املاک

۳. انگیزه ها و گزینه های جایگزین مشتریان

به مشتریان خود توصیه کنید که در مورد انگیزه ها و گزینه های جایگزین خود دقت کنند تا موقعیت مذاکره آنها را به خطر نیندازند. ترکیب چانه زنی مجموعه موضوعات یا اهدافی است که در یک مذاکره دخیل است  که برخی از آنها به طور کلی از بقیه مهمتر است. همه چیز قابل مذاکره است ، از جمله:

۱. قیمت: مذاکرات در مورد موارد زیر می تواند تحت تأثیر قرار گیرد
۲.هزینه های پایانی: خریداران ممکن است از فروشنده بخواهند بخشی از هزینه های بسته شدن خود را بپردازد
۳.تاریخ پایان: خریدار ممکن است بخواهد در آغاز یا پایان ماه مالکیت خود را در اختیار بگیرد زیرا این امر می تواند بر شروع پرداختها تأثیر بگذارد.
۴.احتمالی: تامین مالی ، ارزیابی و بازرسی
۵.ضمانت خانگی سیستم ها و لوازم خانگی
۶.تعمیرات: اگر بازرس متوجه نقص هایی شود که باید برطرف شود ، خریدار می تواند مذاکره کند تا فروشنده قبل از بسته شدن آنها را برطرف کند. همچنین ، می توان قیمت را به حساب یک خانه منسوخ کاهش داد
۷.اموال شخصی: گاهی اوقات فروشنده موافقت می کند که مبلمان را با ملک ، مانند لوستر و مبلمان حیاط ، کنار بگذارد. اغلب لوازم آشپزخانه اغلب گنجانده شده است ، اما دوباره بررسی کنید

بیشتر بخوانید: روانشناسی مشتری املاک ؛چگونه با مشتریان سر سخت برخورد کنیم؟

۴. قواعد مذاکره  را به عنوان “قوانین رفتار مذاکره” در نظر بگیرید

اصولی که باید رفتار شما را از ابتدای هر مذاکره راهنمایی کند:

به طور واضح ، کامل و مکرر ارتباط برقرار کنید
در روند معامله خیلی زود تصمیم نگیرید و ایده روشنی از گزینه های جایگزین داشته باشید
از نظر “پای ثابت” به معامله نزدیک نشوید
به یاد داشته باشید که نماینده مشاور است. مشتری باید تصمیم گیری کند
به یاد داشته باشید که نماینده وکیل نیست
از توهین به طرفین اجتناب کنید
سعی کنید از رفتارهای مشکوک یا دست کم خودداری کنید
سعی کنید صبور باشید و مشتری خود را نیز به انجام همین کار تشویق کنید

۵. تعیین مهلت ها

مهلت ها می توانند روی رویکرد طرفین در مذاکره تأثیر زیادی بگذارند. اگر طرف مقابل با مهلت مواجه است ، اغلب می توانید از آن به نفع مشتری خود استفاده کنید. انگیزه های مشتری خود و طرف مقابل را روشن کنید .تمام اطلاعاتی را که می توانید جمع آوری کنید

مطالب مشابه ...

7 دیدگاه‌

  1. نیما نیک انجام گفت:

    سپاس گذارم از این که در مسیر بیزینس مدرن با آموزش های تخصصی و کارشناسی تون کمکمون میکنید🙏🙏🙏

  2. ناصر صمدوند گفت:

    فکر میکنم این آموزش ها نه تنها برای مشاور املاک بلکه برای تمام بازاریها و کسانی که به تور مستقیم با مشتری در ارتباط هستند میتونه خوب و مفید باشه🙏🙏🙏

  3. میلاد داودپور گفت:

    با سلام
    باتوجه به دیدگاه و نظرات مختلف در رابطه با روش و اصول صحیح مشاوره املاک با توجه به اصول و روش درست فنون مذاکره را اعلام نمودید و تشکر و منتظر اصول و استراتژی های مختلف در رابطه با روش کاری مشاور هستم
    خدا قوت براتون آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم
    دوستدار آقای املاک .میلاد داودپور🙏

  4. علی منصوری گفت:

    با تشکر از تیم محترم آقای املاک و محتواهای آموزشی عالیتون 🙏🏼🙏🏼

  5. حمید حیرت پور گفت:

    سلام وقت بخیر مطالب مفیدی در مقاله گذاشتید. یک مطلب دیگه ای هم که میشه به این موارد اضافه کرد. انتقال حس خوب به مشتری

  6. Zarvan گفت:

    واقعا مطلب خیلی مفید و کاربردی بود

  7. ابی جهانگیری گفت:

    سلام

    مثل همیشه عالی و پر قدرت همه مسایل مربوط به اتاق قرداد ذکر شده

    ممنون بابت همه انرژی خوبی که از تکس ها میگیریم 🙏🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *